Podložky ANO / NE ?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

no. pokud se jedná o duralovy podlozky s vyvložkovanejma zavitama, tak o jejich bezpecnosti pri síle 20mm by se dalo diskutovat. Vyrábí se většinou od 25mm do tyhle hranice jsou bezpecnejsi dlouhy srouby. To, že odejdou loziska je jasny, už při 1cm podložce je ložisko namahano 2* tolik, takže ted 4* víc. Ale pořad to má stejnej vliv jako jiny ET kol. Pokud je auto jeste na tvrdym podvozku, dostava samozrejme zabrat jeste víc. Pokud by to nezměnilo chování vozu, nevyrabelo by se to. nikdo to nevymyslel proto, aby si naplnil blatníky. Pokud by výrobce měl pocit, že auto ma spatny jizdni vlastnosti a na vině je nedostatečný rozchod nápravy, udelal by ji širší. Jen by z toho profitoval, protoze by mohl udelat o neco vetsí auto, více místa, vetsí pohodlí, vyšší cena. Pokud chceš z malyho hatchbacku s tezkym motorem na predku udělat nezatáčející čtverec a ješte víc podpořit už tak obrovkou nedotáčivost, hurá do toho. Na jizdní vlastnosti se snad nemuzes ptat nikoho jinyho, ale snad je vyzkousis, ne?
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

scream píše:no. pokud se jedná o duralovy podlozky s vyvložkovanejma zavitama, tak o jejich bezpecnosti pri síle 20mm by se dalo diskutovat. Vyrábí se většinou od 25mm do tyhle hranice jsou bezpecnejsi dlouhy srouby. To, že odejdou loziska je jasny, už při 1cm podložce je ložisko namahano 2* tolik, takže ted 4* víc. Ale pořad to má stejnej vliv jako jiny ET kol. Pokud je auto jeste na tvrdym podvozku, dostava samozrejme zabrat jeste víc. Pokud by to nezměnilo chování vozu, nevyrabelo by se to. nikdo to nevymyslel proto, aby si naplnil blatníky. Pokud by výrobce měl pocit, že auto ma spatny jizdni vlastnosti a na vině je nedostatečný rozchod nápravy, udelal by ji širší. Jen by z toho profitoval, protoze by mohl udelat o neco vetsí auto, více místa, vetsí pohodlí, vyšší cena. Pokud chceš z malyho hatchbacku s tezkym motorem na predku udělat nezatáčející čtverec a ješte víc podpořit už tak obrovkou nedotáčivost, hurá do toho. Na jizdní vlastnosti se snad nemuzes ptat nikoho jinyho, ale snad je vyzkousis, ne?

tos reagoval na nazor "musimtomit" ??? nebo na muj ? to je mi jasny, ze vlastnosti vozu vyzkousim ja, na to se prece nikdo neptal, je mi jasny, ze bude vsechno trpet X krat tolik, ale to snad pri nasich upravach trpi uplne vsechno ne....nejde mi o to zda to trpil, jde mi o vlastnosti vozu a ty se jevi pozitivne, ale stale mi nikdo nebyl schopen odpovedet na moji puvodni otazku a tou je, zda kdyz rozsirim rozdilne napravy, jestli se auto bude v nejakych situacich chovat jinak, jak rikas, mel bych to sam vyzkouset, ale zajimal me nazor jinych, protoze pri me noze bych nerad nekde vylitnul jen proto, abych mel zadni napravu jeste o 2cm sirsi....jinak s tema dlouhejma sroubama, nevim no, ale selsky rozum mi rika, ze pokud mam podlozku na 8 sroubu pri jakekoliv tloustce urcite bude bezpecnejsi nez pruchozi podlozka se 4 sroubama, myslim, ze nejaky strojar by nam tu mohl vypocitat jake namahani na ty srouby asi je...
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

nemám vlastní zkušenost, ale pokud vím , tak se na zadní osu dávají širší ráfky a pneu, takže problém v tom asi nebude, kdysi měl kámoš VWcorado z D, a ne
a něm měl v předu 7 palců kola , a vzadu 9palců , takhle to dovezl, takže asi no problém
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Muj laicky nazor je ten, ze jakykoliv tuning je pohyb na trojuhelniku z pomyslneho teziste k nejakemu vrcholu - jedna vec se zlepsi, zbytek zhorsi. Je irelevantni zdali jde o podlozky nebo par desitek koni treba od Reeshi.
Verim, ze vyrobce auta by (kdyby chtel) dokazal to same, akorat mu evidentne klady nevyvazi zapory. At uz zakonne normy, emise nebo zivotnost dilu...
K podlozkam. Pokud jsou homologovane a akceptujes naklady s tim spojene, tak proc ne. Pokud nejsou, tak bude nejaky duvod proc homologaci nedostaly. Kazdopadne ocelove zvysuji hmotnost neodpruzenych casti, hlinikove (nebo jake) jsou dle meho sebevrazda.

A vetsi sirka zadni napravy? K cemu? Stejne je to auto spis nedotacive / pretacive a ne zvrhak na bok. Co neudrzi gumy, to podle meho 3cm podlozek nespasi.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
krysa
Přispěvovatel
Příspěvky: 468
Odpovědi: 0
Registrován: 15 pro 2006, 19:29
Bydliště: komotau

Příspěvek od krysa »

jo urcite to vic sedi hlavne zatackach a kdyz jezdis pres rucku tak taky pohoda a hlavne zelezi na gumach jakou mas smes jesti naky brilantis nebo dunlopi nabo michelini a nebo goodyear a poznas to kdys to vyskousis sem a poznas to i jak je hruba vozovka jak se chova auto ala ja sem to na kombiku poznal a nejlip se mi jezdi na BFgoodrich 215/35 17 ale rychle se sjizdi ale dobre sedi. a kdy bych nemel podlozky tak uz davno se valim nekde v prikopu na strese :)
AUDI 4 S-line Tdi strejda Ríša
315 Ps DIESELPOWER :-)
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

flekyč: to sem reagoval na tvuj nazor a kdybys cetl mas tam odpoved. jeste zvyraznís nedotačivost, takze nikde neodletíš, spis pojedes v extremu rovne. Stjař už to pocital a pletes se. kdysy sem to mel a odmítl mi delat slabší jak 25mm. do tyhle hranice jsou dlouhy šrouby narosto OK.

ltkubos: mas vceku pravdu. Ale jeste jsem nevidel podlozky s homologací pro beznej provoz a myslim si ze ani neexistujou. možná ma neco TUV ale to ti je k prdu. je to tak, kazde FWD TDI je hrozne nedotačivy, tak nač to podporovat roztahovanim zadku.

pafka: no jenže ono takovejch "chytrejch" lidí ,co si da na prední náhon dozadu pořádně široky rafky, aby tam mohli dat poradne siroky kola a moc jim ten zadek nehrabal, moc neni. (LOL)
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

(hm) tak ty chytrý byly v instituci zvaná TUV,měl to zapsáné i v orig TP z Německa,kola OZ,tohle je debata o ničem, jestli chce ať si to tam dá, co člověk to názor,pozná nejvíc sám jak se to auto chová, sundat to může vždy
Uživatelský avatar
rbares
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2006, 13:54
Bydliště: voooVotice

Příspěvek od rbares »

musimtomit píše:Pokud dáš na auto podložky a kola mají stejný ET tak se zhorší rapidně jizdní vlastnosti auto je nervozní hlaně při jizdě rovně, J e to tím že podložkou se změní geometrie přední nápravy střed kola se posune mimo osu otáčení , která je daná uložením tlumiče a zavěšením kola a jizdní vlastnosti se jen zhorší,Měl jsem také podložky a šly do kelu.
Tak to nechápu mělo by to být stejné jestli dáš podložku nebo kolo s menším ET né?
Jinak já jezdil podložky na Toledu od nového a prodával jsem ho se 160tis KM a ůplně bez problémů co se týče nápravy tedy kromě tyček stabilizátorů.
BMW X3 3,0 D + Ducato 3,0 JTD
flekyc
Aktivista
Příspěvky: 1415
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2006, 23:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od flekyc »

no nevim, ale hlinikovy podlozky si asi nidko davat nebude, jde o to, ze dural je lehkej, takze to namahani neni tak brutalni jako s ocelovejma a kdyz mas ty vlozky na zavit, dost pochybuju o tom, ze ti ta podlozka praskne nebo zmeni svuj tvar........muzu teda vedet duvod proc ti nechtel delat podlozky tenci nez 25mm ?? proc, kdyz jsou tohle originaly maj teda 20mm ?
VW Passat 2.0TDI CR 103kw CBAB
O1 ASV Dieselpower 173HP 410Nm na ND
DIESELPOWER cooperation
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

flekyč: To by ses divil ty vole. Hliník je ok, pokud jde o slabý podložky. Sem videl i daleko větší zvěrstva. Maník co sem znal mel na CRX na hobby vrchy silonový podložky. jako byly super.... kdyby se neroztekly. Ta vaha podlozky ma samozrejmně taky vliv, ale o co tu bezí hlavne je ta páka. osobne bych experimentoval s podlozkama na dolazení jizdních vlastností tak do 15mm

Pafka: to že to ma v TP je jedna vec. To že to je pro smích druhá.
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2006, 22:40

Příspěvek od pafka »

jo, jo vyjádřil jsem pouze svůj názor, je v tom totiž ještě jeden háček, je velký rozdíl v tom ,jak široký disk použiješ na to abys dostal kola ven, pak je osa kola trošku někde jinde, než když tam bude nějaký úzký disk, a budeš to nahánět podložkama, pak je taky trochu jiné namáhání ložisek
musimtomit
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Odpovědi: 0
Registrován: 06 úno 2007, 19:30

Příspěvek od musimtomit »

rbares píše:
musimtomit píše:Pokud dáš na auto podložky a kola mají stejný ET tak se zhorší rapidně jizdní vlastnosti auto je nervozní hlaně při jizdě rovně, J e to tím že podložkou se změní geometrie přední nápravy střed kola se posune mimo osu otáčení , která je daná uložením tlumiče a zavěšením kola a jizdní vlastnosti se jen zhorší,Měl jsem také podložky a šly do kelu.
Tak to nechápu mělo by to být stejné jestli dáš podložku nebo kolo s menším ET né?
Jinak já jezdil podložky na Toledu od nového a prodával jsem ho se 160tis KM a ůplně bez problémů co se týče nápravy tedy kromě tyček stabilizátorů.
No věc je jednoduchá podložka má cenu když máš kola s větším et než potřebuješ a ty se potřebuješ dopstat na svojí požadovanou hodnotu,pokud podložka zmenšuje ET až třeba do negativu tak se zhoršují jízdní vlastnosti auta mluvím tedy o předokolce a rozšíření předních kol, u zadních kol to tak dramatické není, ale určitá mez tam taky bude,
Kdo chce mít větší rozchod musí rozšířít nápravy a ne tam prát podložky,proč asi auta na rally mají speciálně rozšířený nápravy ,když podložky by byly daleko rychlejší snadnější a levnější řešení-
Uživatelský avatar
Patrik Tile
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2007, 22:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Patrik Tile »

Ja myslim ža to ženeš trochu do extremu,široky napravy sou sice hezky ale pro běžnyho človíčka trochu mimo.V rally jde trochu o něco jinyho,si myslim.Dotazujícímu jde předevšim o vyplnění blatníku možná i víc.A i ty trošku zhoršeny jízdní vlastnosti snese.(aspon sem to tak pochopil)Ptá se jestli to vyloženě neni nebezpečny a to asi neni.Pokud se pletu tak sorry.
Audi A4 AVANT,81KW,quattro,Chip by diesel-technik
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Cili otazka zni? - Mam potencionalne zhorsit jizdni vlastnosti ve prospech designu?

To je hnus velebnosti!
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

jako Lt. kuboš. Aneb co jiní pracně dohání je někomu uplně fuk
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“