roomster jaký motor na LPG

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4884
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

roomster jaký motor na LPG

Příspěvek od OťasTDi »

kamarád chce koupit fungl nového roomstra ale s cílem přestavět ho na plyn...jakou motorizaci mu doporučit? jde mi o spolehlivost,spotřebu a aby to trošku jelo.zvyklý je na fabii 1,4 MPi 44kw,tak aby to bylo trochu lepší...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20267
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

určo ne HTP, kamoš namontoval LPG a po 10tis.km podpálený ventily ;)
tomu říkám úspora na provozních nákladech
TSI nevím taky bych měl strach
nevím ani co mají za motory v nabídce?
a jak je to se zárukou na auto po přestavbě na LPG / Ethanol???
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4884
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Obrázek
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20267
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

asi bych volil tu 1.4 ale nevím , nejsem příznivce LPG
a jak je to s tou zárukou ??
Luke10
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 srp 2012, 18:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Luke10 »

Chtel jsem napsat proc si nekoupi rovnou LPG od vyrobce auta. Kouknul jsem na web a prestali to uplne nabizet. Predtim si vzpominam, ze kdyz jeste prodavali motory MPI napr do Octavie, tak davali moznost i v LPG verzi.

Pokud to prestali nabizet, tak to asi nema moc smysl. Popripade jsou s tim dalsi problemy, ktere se nevyplacelo resit. Pokud uz mas TSI, tak spotreba verim, ze bude vzdycky lepsi nez u atmosfery.

Kolega v praci si koupil i30 s LPG a vyslo ho to stejne jako kdyby si koupil 1.6 CR od stejneho vyrobce. Priplatek za LPG byl temer 40k. Presto jezdi cca o nejake drobasky vice nez ja s 81 TDi. Je to z duvodu, ze to auto nejezdi jenom na LPG ale i na benal. Pri startu, kdyz je to studene a udajne i pri jizde to sem tam vstrikne benal (to mu pry rekli u prodejce, kdyz se ptal proc mu mizi benzin) Udajne pry kazdy snad 8 cyklus to vstrikne benzin, kvuli mazani (LPG je jeste sussi)
Uživatelský avatar
jmarek
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 06 kvě 2012, 20:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od jmarek »

Máme tu 1,4 16V předělanou na LPG. Asi bych na LPG bral tento motor. 1,2HTP je slabé a s TSI jsou problémy na LPG
atlas
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 27 zář 2011, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Jaroslav

Příspěvek od atlas »

je to asi rok a pul chtel sem prestavet 1,2 tsi na plyn u tsi je problem se vstrikovacema benzinu sou primo ve spalovacim prostoru a pri provozu na plyn se musi chladit aby se nezapekaly tzn musi se stejne vstrikovat benzin nakonec z pana vylezlo ze na volnobeh a na plnej vykon to jede jen na benzin a v ostatnich rezimech se treba kazdej 5 nebo 7 zdvih vstrikuje benzin aby se chladily

pak sem nasel jeste firmu co ma system vstrikovani kapalnyho plynu do valce prez ty benzinovy vstriky vypadalo to jako samy klady a pozitiva ale cena systemu 2x takova...
o1 agr 4x4, 12mm, race 520, gtb1756v, 55 fmic 60
tempest
Přispěvovatel
Příspěvky: 274
Registrován: 18 říj 2009, 13:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od tempest »

U i30 s montáží LPG od výrobce to přivstřikování benzínu může dělat až 20% celkového času provozu. Je to kvůli ochlazování ventilů.
micar
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 24 led 2008, 19:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od micar »

roman1648 píše:určo ne HTP, kamoš namontoval LPG a po 10tis.km podpálený ventily ;)
tomu říkám úspora na provozních nákladech
TSI nevím taky bych měl strach
nevím ani co mají za motory v nabídce?
a jak je to se zárukou na auto po přestavbě na LPG / Ethanol???
znám htp 47kw co najela 300 000km na plyn bez jakýchkoliv problémů,ale taky nejsem příznivce lpg,i když jsem to 10let trochu montoval,-u některých aut nekonečné problémy (LOL)
SUPERBII MR2013, CR 103KW,Ambition plus
Roomster 2/2011 , TSI,Style plus
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20267
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jasan, může být, asi záleží taky na konkrétním systému vstřikování plynu, kdo a jak to namonutje atd.
u některýho auta ani nevíš že tam plyn je, některý je co týden v servisu, neustálý doseřizování čehosi, hned to,hned tamto
dej pokoj (LOL)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Někde jsme tu LPG nedávno probírali. Porovnávali jsme to s lihem a naftou. Je to pár týdnů, dalo by se to jistě dohledat.

Je třeba mít vždycky na paměti, že to není základní palivo, ale pouze určitá více či méně vhodná alternativa, čili nějakou tu výhodu to možná má, ale také spoustu rizik a problémů.

Za mě - když Roomster na LPG, tak pouze 1,4 / 16V 63kW.

Ovšem můj názor na věc je trochu jiný: Pokud někdo jezdí málo, ať si pořídí benzinový motor a jezdí na benzin. Koupě o poznání dražšího naftového motoru se mu nevyplatí, stejně jako přestavba na LPG. Pokud někdo jezdí hodně a chce jezdit levně, ať koupí naftu a má hotovo, protože i vyšší investice za naftový agregát má v takovém případě smysl (rozhodně větší smysl, než koupit benziňák a nachat tam montovat LPG).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
micar
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 24 led 2008, 19:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od micar »

taky to tak jednoznačně vidím.plyn má být max. řešení do stávajícího auta,pokud se začne hodně jezdit,a člověk ho nechce prodat.nové jedině nafta.těch nespočet navrtaných děr do nového,a dalších zásahů do elinstalace,sání atd,je u nového auta spíš znehodnocení :)
SUPERBII MR2013, CR 103KW,Ambition plus
Roomster 2/2011 , TSI,Style plus
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4884
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

píšete nafta,ale zase já znám spoustu lidí,co mají 16 CR,která se do toho roomsteru montuje a jsou s tím taky obrovské problémy...např pro městský provoz naprosto nevhodné...proto sháníme nějaký ekvivalent,kde by se dalo ušteřit na spotřebě...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
jirkastrachota
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov

Příspěvek od jirkastrachota »

OťasTDi píše:píšete nafta,ale zase já znám spoustu lidí,co mají 16 CR,která se do toho roomsteru montuje a jsou s tím taky obrovské problémy...např pro městský provoz naprosto nevhodné...proto sháníme nějaký ekvivalent,kde by se dalo ušteřit na spotřebě...
na městský provoz je nesmysl kupovat naftu, pokud nejsi taxikář, nebo rozvážka, která jezdí pořád, a motor je furt ohřátej. Z mého pohledu je v dnešní době plyn nesmysl. Výrobce děsně šetřej na materiálech, a sehnat auto, kde nebudou problémy s trvanlivostí sedel a ventilů, je dnes téměř nemožné. Proto za mě bud nafta, nebo benzín. ale hlavně nic nepředělávat. Můj názor (hm)
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vidím to podobně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“