EGT u TDi, kolik je ještě normální a kolik je destruktivní?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jjarda
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 20 zář 2011, 14:50
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jjarda »

Ja to blbe precetl, je to GT2052A a kam s tim tlakem si muzu dovolit?
jjarda
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 20 zář 2011, 14:50
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jjarda »

GT2052V
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Spocitaj si hltnost motora, aby si vedel potrebny prietok vzduchu vzhladom na konkretne otacky a podla tejto mapy si najdes realny plniaci tlak kompresoru turbiny pri ktorom je potrebne mnozstvo vzduchu schopna vyprodukovat. Zavisi to vsak este na dalsich veciach, ktore su skryte v pojme "efektivita" (v %) na tejto mape... cize vzdy je to len orientacne.
Konkretne ku tvojej otazke - maximum co by si si mal podla vyrobcu dovolit je nejakych 1,8-1,85 baru overboost (2,8-2,85 abs.), ale ako vidis tak tam je to vyuzitelne pasmo velmi uzke a efektivita je velmi nizka....

Obrázek
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
jjarda
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 20 zář 2011, 14:50
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jjarda »

No to jsem měl tak v plánu, do těch 3.500ot. těch 1.8 a potom začít omezovat. To by mohl i ten motor vydržet ne?
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Vydrzat vydrzi motor aj turbo, ale neviem co od toho turba cakas. Je to pomerne historicky kusok a ako je vidno uz aj z tej mapy, tak moc vzduchu to nie je schopne dodat, cize nejake zaujimave PS s tym asi nedosiahnes.... rozhodne lepsia volba by bola GTB1752VK.
Uz ked chces turbinu triedy GT20 so starsim typom VNT, tak sa skus poobzerat po GT2056V, tam je to co sa tyka vykonoveho potencialu rozhodne zaujimavejsie...

Obrázek
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Neviem ci mam dobru mapu, ale pri pretlaku 1,4 baru si trochu mimo mapy a toto je pekny priklad preco tlak nieje vsetko
Obrázek
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

jjarda píše:Ja to blbe precetl, je to GT2052A a kam s tim tlakem si muzu dovolit?
Rec byla o EGT, coz je teplota vyfukovych spalin a GT2052 (z Audi 2,5 V6) je stara hajtra, tam plati to same co pro predchazejici: 850°C strop.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

toefuk píše:Neviem ci mam dobru mapu, ale pri pretlaku 1,4 baru si trochu mimo mapy a toto je pekny priklad preco tlak nieje vsetko
Tak ono predpoklad udrzat sa s plniacim tlakom na jednej urovni pri rastucej hltnosti motora (s rastucimi rpm) je s tymto turbom samozrejme utopia... nie nadarmo tam tie "speedlines" na mape idu s rastucim prietokom vzduchu (airflow) smerom dole ;) Udrzat si plniaci tlak s rastucim prietokom vzduchu si mozes dovolit v ramci pasma s velmi vysokou efektivitou (80% a viac), ale u takychto malych turbin bud nie je, alebo byva velmi uzke, cize je nepouzitelne...
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

Forest píše:Do 2,7TDI se davala GTB1756KV. GTA2052V je z nejakyho Ford Transit/Land-Rover Defender 2.4 TDCi a pokud to ma filtr pevnych castic, tak myslim, ze 900°C bude moznych.
i motory s DPF v sérii 800st nepřesáhnou
s přídavnou nádržkou přo vsřikování do paliva stačí 500st na vypálení
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@Smoke: Mas pravdu, nicmene realita je nekde jinde. Hovorim o maximech. Proste "novejsi" turba (GTB) vydrzi 900°C (samozrejme tim nemyslim dlouhodobe) a novejsi jeste vice (GTB_VKLR). A u tech starych slupek s rovnejma lopatkama bych se bal pres 800°C ... a je to subjektivni, at si kazdej dela co chce.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

možná si nerozumíme
o tom co turbo vydrží se dá polemizovat,
ale realita je že jsem ještě neviděl sériovej motor co měl přes 800st, drtivá většina sotva dosáhne 750, v sérii, v reálu.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
jjarda
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 20 zář 2011, 14:50
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jjarda »

No pravda je, že já za turbem vyjímečně přelezu přes 500st za turbem. Zítra to měření přendám před turbo. Jinak co se týká turba, tak jsem dneska přeskládal z toho velkýho dmychadlovou skříň na to malé turbo GT1749VA. Tzn. vznikl hybrid, což jsem konzultoval s hlavou pomazanou co dělaji turba ve Strakonicích a prý se to tak standardně dělá, zítra to tam jedu nechat vyvážit. Mimo to pán říkal, že bych mohl jít s tlakem v nižších otáčkách na cca 1,8bar, když to bude pořádně vyvážené. Tak jsem zvědav.
Toreto
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 26 zář 2011, 01:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toreto »

Forest píše:@Toreto: A co jsi mel za EGT budik? Ja videl uz nekolik budiku, ktere znacne promerovaly (obema smery ... stastnejsi byl ten, kteremu kecal ve smyslu zvelicoval; ten druhy popravil dve turba nezli vyzkousel jiny a zhrozil se).

Nerikam, ze to 880 nevydrzi a tu se hovori o destruktivnim pristupu, ja mluvim o zmene parametru (geometrie, vyvazeni), pak staci mene.

snow performance 3 a raid hp.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

Nechcem ta strasit, ale 52ka kompresor na VA/VB turbine tu uz viackrat bolo, ani jeden krat s patricnym uspechom...... naposledy diskutovane tu a turbo islo napriek velkym ocakavaniam majitela do pol roka prec. Neber to v zlom, ale hlavy pomazane co sa tyka turboduchadiel su v inych regionoch CR ako su Strakonice 8)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

subz3ro_tdi píše:
toefuk píše:Neviem ci mam dobru mapu, ale pri pretlaku 1,4 baru si trochu mimo mapy a toto je pekny priklad preco tlak nieje vsetko
Tak ono predpoklad udrzat sa s plniacim tlakom na jednej urovni pri rastucej hltnosti motora (s rastucimi rpm) je s tymto turbom samozrejme utopia... nie nadarmo tam tie "speedlines" na mape idu s rastucim prietokom vzduchu (airflow) smerom dole ;) Udrzat si plniaci tlak s rastucim prietokom vzduchu si mozes dovolit v ramci pasma s velmi vysokou efektivitou (80% a viac), ale u takychto malych turbin bud nie je, alebo byva velmi uzke, cize je nepouzitelne...
je to len teoreticky vypocet na kolene a ako priklad si myslim, ze staci
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“