sharan a spotřeba 8 litrů
Moderátoři: šulda, Moderátoři
sharan a spotřeba 8 litrů
Zdravím všechny přítomné.Koupil jsem Sharana 2003 1,9 tdi 85 kw.Auto mám cca měsíc aspotřeba se pohybuje kolem 8 litrů.Je to normální? Jezdím pohodu. Je možné pomoct tomu třeba seřízením vstřiků.Filtry a olej jsou po výměně.
Děkuji
Děkuji
Tak po tom co jsem četl v recenzích mě to přišlo doost.nemá to palubní pc,tak počítám. ostatní píšou kolem 6,5 litru max do 7.A já jsem ten řidič co při každé možnosti vyřadí.tak to kdyby jsem nedělal,tak je tam třeba 8,5 - 9. tak se mě to zdál docela rozdílJarda S. píše:a co bys chtěl ? dyt to auto má skoro dvě tuny to něco sežere než se rozhejbe
- marena tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 02 dub 2009, 09:39
- Bydliště: Frýdek-Místek
mimo město s dodržováním limitů (60/100) se musí dostat na 6
do města tohle těžký auto není, tam je 9 jako nic
Manželka mim o město 7,5
do města tohle těžký auto není, tam je 9 jako nic
Manželka mim o město 7,5

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Tak to je tedy pěkná kravina, tohleto. Kde jsi vzal, že při vyřazené rychlosti motor žere méně?????????marian89 píše:A já jsem ten řidič co při každé možnosti vyřadí.tak to kdyby jsem nedělal,tak je tam třeba 8,5 - 9. tak se mě to zdál docela rozdíl
Je všeobecně známo, že brzdění motorem se zařazenou rychlostí odpovídá nulové spotřebě paliva, protože jednotka odstřihne palivo a motor se točí pouze energií od kol - tudíž se nejvíc šetří. Při vyřazení rychlosti naopak spotřeba paliva narůstá, protože ten motor při volnoběhu prostě něco sežere.
Jinak souhlasím s tím, že motor není rozhodně vhodné podtáčet a ve snaze ušetřit jezdit na vysoký kvalt v nízkých otáčkách. Je tomu právě naopak - motor je přetížený a žere jak tank. Nehledě k tomu, že trpí i jiné mechanické části - spojka především, taky převody. Nejoptimálnější rozsah otáček je 1800-2400 rpm.
S tímhle motorem se dálka pohodovým způsobem dá jet za šest litrů bez větších problémů. Krátké poskakovačky městem, nebo zimní provoz, to jsou režimy, kde se musí počítat s nárůstem spotřeby i k devíti až deseti litrům. Samozřejmě na spotřebu mají vliv i další jevy - klimatizace, hmotnost nákladu, box na střeše......
Na spotřebu má základní vliv několik věcí: Vzduchový filtr, naftový filtr, správná funkce termostatu, správná synchronizace vačky s klikou (nastavení rozvodů) a další věci. Ovšem tyhle čtyři se dají snadno zjistit, odhalit a vyřešit. Pro zimní provoz je nezbytné mít v pořádku bufík, jinak v autě zmrzneš a spotřeba Tě sežere.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tak bufík musím dát dohromady.Síťku a svíčku,protože dooost kouří. Ale já měl předtím seata Ibizu 1,9 tdi a byl jsem schopen jezdit i lehounce přes 4 litry podle PC.A v techničáku bylo psáno víc. Jasně že váha a velikost je jinde a nejde tyhle auta srovnávat.Jen mě to zajímalo a tak jsem chtěl slyšet zkušenosti ostatních Styl jízdy byl stejný.Jasně že auto žere i při volnoběhu, ale počítá se to dle PC na litry na hodinu. U ibizy to bylo 0,5 litru na hodinu při teplém motoru.U Sharana nevím, tam palubní počítač nemám
Marek77 bohužel se pleteš taky jsem dříve myslel ze pokud budu brzdit motorem ze spotřebují méně paliva jenže zase to auto ujede kratší vzdálenost než při tzv. Plachtění a palubak tohle všechno vezme v potaz schválně to zkus a uvidíš ze při plachtění pojedeš za min než při brzdění motorem upozorňují tě ze jsem tomu také ze začátku nevěřil ale pak jsem to vyzkoušel a je to tak
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
Co takle mazani motoru a turba kdyz takle vyradis? Myslis ze to maze lepe na volnobeh nez kdyz to ma nejaky otacky? Obzvlaste pokud to rozjedes a najednou z niceho nic vyradischipmann píše:Marek77 bohužel se pleteš taky jsem dříve myslel ze pokud budu brzdit motorem ze spotřebují méně paliva jenže zase to auto ujede kratší vzdálenost než při tzv. Plachtění a palubak tohle všechno vezme v potaz schválně to zkus a uvidíš ze při plachtění pojedeš za min než při brzdění motorem upozorňují tě ze jsem tomu také ze začátku nevěřil ale pak jsem to vyzkoušel a je to tak

Luke10 píše:Co takle mazani motoru a turba kdyz takle vyradis? Myslis ze to maze lepe na volnobeh nez kdyz to ma nejaky otacky? Obzvlaste pokud to rozjedes a najednou z niceho nic vyradischipmann píše:Marek77 bohužel se pleteš taky jsem dříve myslel ze pokud budu brzdit motorem ze spotřebují méně paliva jenže zase to auto ujede kratší vzdálenost než při tzv. Plachtění a palubak tohle všechno vezme v potaz schválně to zkus a uvidíš ze při plachtění pojedeš za min než při brzdění motorem upozorňují tě ze jsem tomu také ze začátku nevěřil ale pak jsem to vyzkoušel a je to tak. Spadne tlak oleje a turbo presto stale toci velmi rychle. Preci jenom mu to chvilku trva nez se zpomaly
tohle jako myslíš vážně nebo si děláš prdel?
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
to se zase dozvíme věci...



Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 

