
bublinky v naftě
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Je to "O kroužek" s vnitřním průměrem kolem 8mm a vnějším asi 11mm. Je umístěn na trubičce, za kterou ten sací koš na obrázku držím. Utěsňuje mezi sebou dvě trubičky, které sají palivo ze spodní části sacího koše a na hoře je jednosměrný ventil, který propouští palivo směrem k filtru. Musíš rozdělit sací koš na horní a spodní část a pak ji uvidíš.

Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Ďakujem. Ja som sa preto pýtal lebo som nenašiel žiadnu inú gumicku okrem tých čo som písal vyššie. Ale po cca 2.hod vŕtania sa v sacom koši som zistil, že tá gumička na tej sacej rúrke mi tam chýba... tak som tam nejakú vložil a vrátil som spät vsetky pôvodne hadice a bublinky zatial prestali. Svieti mi rezerva tak dúfam že bol problém len v tom 

Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
re
Ahoj tak jsem právě provrtal ten zpětný ventilek v sacím koši a musím říct že jsem velmi spokojeny žadné velké bubliny při každém jen lehké protočení motoru na volnoběh. Jen se mi nepovedlo vydloubat tu pružinku od toho zpětaku...Ale myslím že se tam odsud nedostane...Budu ted chodit k autu jestli nepada nafta ale zatím je to OK. Díky všem za připomínky. Mám golf IV ALH. Pavel
re
Tak bohužel v mém případě nepomohlo ani provrtání ventilku. Dva dny se zdálo že je to ok ale včera jsme jeli do Němec a jen tak namátkou jsem na to koukal. Zase tam lítaj velké bubliny jak o závod možná o něco mín ale jsou tam.jediné co jsem jeste neměnil je vedení od nádrže k filtru ani nevím kudy to vede... Začal bych asi výměnou těch gumových hadic co jdou k filtru ale kde tam jsou napojený to nevím.. Pokud by jste někdo věděl jak je vyměnit nebo jestli ještě mám zkusit nějak udělat samostatnou petku jako nádrž a připojít jí k fitru? Nevím Dík za každou odpověd. Pavel
Pokud máš palivovou soustavu těsnou, tak bych Ti radil, abys s tím už nic nedělal. Podle mne je to chyba výrobce, kdy došlo k nedostatečnému dimenzování přívodního vedení paliva k čerpadlu. Celé přívodní vedení /i se sacím košem/ klade takový odpor, že pak na palivovém filtru vznikají dutiny, které jsou vidět v průhledné hadičce od filtru k čerpadlu. Někdy pomůže odvrtání jednosměrného ventilu v sacím koši nebo výměna celého koše a někdy také ne. Záleží to i na palivovém filtru. Většinou když se natáhne zkušebně nové vedení pomocí polyetylénových průhledných hadiček přímo z nádrže a zpět, tak se dutiny netvoří. Natáhnout však toto nové vedení na stálo je problém. Kolem nádrže není místo kudy to vyvést. Musela by se udělat i úprava sacího koše, zakončená kvalitním a dostatečně dimenzovaným zpětným ventilem. Nemáš-li jiné problémy, tak s tím nic nedělej. Je to ztráta času úsilí a peněz.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
re
Děkuji za odpověd to poslední co jsem ještě udělal pravě ted je že jsem koupil nové vedení těch gumových hadic od filtru k těm rychlospojka toho plastoveho potrubí. Je tedy ještě možnost ze si to muze nasávat vzduch právě v těchto spojích...asi jsou tam tři na nádrži, pak někde asi pod autem a právě v motorovém prostoru. Tak uvidíme. Dám vědět jak se to bude vyvíjet. Chtěl bych ty bubliny odstranit protoze v tu chvili co to slo bez nich... To auto melo minimálně pocitově lepší odezvu od plynového pedálu... a hladší pruběh.
Neděláš to dobře, protože stále něco zkoušíš, namísto toho, abys tohle téma pořádně přečetl /třeba i několikrát/ a vyvaroval se zbytečných chyb, které dělali mnozí před Tebou. Například nevíš, zda Ti to přisává falešný vzduch /systém je netěsný/ nebo se Ti tvoří za filtrem "jen" dutiny /systém je těsný, ale sací vedení klade takový odpor, že se sloupec paliva "přetrhne" než se dostane do čerpadla/. Tak si to raději ještě pořádně prostuduj a pak kupuj a vyměňuj jednotlivé díly.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
re
Ahoj prka díky za odpoved. Po přečtení jsem měl na trhání sloupce největsi zálusk, protože kdyz jsem měl auto lehce pod plynem 2000 ot tak šla hadičkou relativně jen čistá nafta možná se tam mala bublinka která nebyla vidět ale jakmile jsem povolil plyn tak se tam nahrnuli hodne velké bubliny a pak zase dobré.Proto jsem šel do toho kose. A skutečně jen ten ventilek pusou měl hrozne velký odpor. Proto jsem ho provrtal. A musím říct že od té doby ty bubliny jsou o dost menší... i ta co tam za nejakou dobu dojede při vypnutí motoru. Pokud bude i potom posledním zásahu problem jako ze zatím je to dobré... protože šlapu na plyn a žadné bubliny... tak kdyz to opet bude prisavat.... tak koupil jsem 3m pruhledné hadičky a natáhnu jí od koše k filtru. A uvidím.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 818
- Registrován: 15 úno 2007, 20:09
- Bydliště: okr. cr
Re: re
tak dnes mi zase lítaly bubliny jako prase, musím se pochválit,už je to super,nahoře vstřik.čerpadla jak namontovaná zpátečka,tak kdyžse odmontuje ta přepadová rozdvojka od vsrřiku a hlavního přepadu čerpadla,tak se z čerpadla vymontuje i ten průtokový šroub, a v něm je zajištěný malinký váleček s dírkou jako v trysce a prižinka,ten tam musí volně lítat,když se s tím zaklepe,pokud je tam na trvrdo,nebtéká dírkama před ním???ale talčí se to otvorem v tom válečku a napění to jak šumák a ta pěna se dostane přes termoventil do filtru a pak zpět do průhledný hadičky a je to,to zajištění je ocelový pružný kroužek,kterej jsem vyndal tak že jsem do něj nakroutil 4 závitníček a pomalu tahal a točil až jsem ho vytáhl ven, potom na ponku o desku ťukal dokud nevypadl ten váleček ven možná 20minut,bylo to nějak přišouplý,šmirgl 8OO to spravil,teď tam spadne a vypadne bez klepání,bubliny jsou tytam, má to i dost nafty hlavně bez vzduchu a nepadá do nouzáku,jako před tím,že motor neměl požadovanou dávku paliva, na takovýhle závady asi nepříjde žádná diagnostika,jen jsem o tom kdysi slyšel, ale to se jen bavili staří traktoristitak kdybych někomu tímto kápnul do noty,budu jedině rádtuis píše:Ahoj prka díky za odpoved. Po přečtení jsem měl na trhání sloupce největsi zálusk, protože kdyz jsem měl auto lehce pod plynem 2000 ot tak šla hadičkou relativně jen čistá nafta možná se tam mala bublinka která nebyla vidět ale jakmile jsem povolil plyn tak se tam nahrnuli hodne velké bubliny a pak zase dobré.Proto jsem šel do toho kose. A skutečně jen ten ventilek pusou měl hrozne velký odpor. Proto jsem ho provrtal. A musím říct že od té doby ty bubliny jsou o dost menší... i ta co tam za nejakou dobu dojede při vypnutí motoru. Pokud bude i potom posledním zásahu problem jako ze zatím je to dobré... protože šlapu na plyn a žadné bubliny... tak kdyz to opet bude prisavat.... tak koupil jsem 3m pruhledné hadičky a natáhnu jí od koše k filtru. A uvidím.


moskvich 412, lada 2105, š 120ls,p 309 grd,toyota corolla-mazánek,sharan1 1,9TDI 81kW černá metla-šachovnice na blatníku
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 818
- Registrován: 15 úno 2007, 20:09
- Bydliště: okr. cr
no právě,dneska mě to pěkně proškolilo,tojsem taky zkusi ještě starej filtr-plechovku s pumpou,co mi doma zustala z 309,ale taky se to zavzdušňovalo,nakonec dvě průhledný hadice do flašky a tak se ukázalo tolik bublin z přepadu,,, vyprd bych se na to, když jsou ty svátky,ale hned po novým roce jedem na hory a abych tam pak neblbnul se 17-kou klíčem a smděl naftoujericho-3 píše:Jo, mnoho lidí spoléhá na přep. holendr v tom, že je tam jenom dírka..jako kdysi.
moskvich 412, lada 2105, š 120ls,p 309 grd,toyota corolla-mazánek,sharan1 1,9TDI 81kW černá metla-šachovnice na blatníku
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 818
- Registrován: 15 úno 2007, 20:09
- Bydliště: okr. cr
fotnu ítra během dne,ale je touž bez bublinek,ale ke všemu smontovaný a jede to,možná aby se vidělo,o čem se bavímeKamil-TDI píše:No já mám bublinky v naftě taky a sere mě to už dost dlouho! Nahoď pár fotek co a jak,třeba to pomůže víc lidem!
moskvich 412, lada 2105, š 120ls,p 309 grd,toyota corolla-mazánek,sharan1 1,9TDI 81kW černá metla-šachovnice na blatníku
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 818
- Registrován: 15 úno 2007, 20:09
- Bydliště: okr. cr
nevyfotil,jsem zapomětlivej ale budu se snažit,,miraspetrowski píše:fotnu ítra během dne,ale je touž bez bublinek,ale ke všemu smontovaný a jede to,možná aby se vidělo,o čem se bavímeKamil-TDI píše:No já mám bublinky v naftě taky a sere mě to už dost dlouho! Nahoď pár fotek co a jak,třeba to pomůže víc lidem!
moskvich 412, lada 2105, š 120ls,p 309 grd,toyota corolla-mazánek,sharan1 1,9TDI 81kW černá metla-šachovnice na blatníku
Re: re
Pokud Ti motor ztrácel výkon /padal do nouzáku jak píšeš/, tak to nemohlo být "zaseknutím válečku v průtokovém šroubu zpětné větve čerpadla" a následným nedostatkem paliva. Ta pěna ve zpětné větvi se tvoří po spuštění motoru, jestliže byl před tímto spuštěním proveden zásah do palivové soustavy /zavzdušnění soustavy/. Pokud je soustava "těsná", tak asi po minutě tato pěna zmizí. I kdyby byl tento "váleček" zaseknutý, nemůže mít motor nedostatek paliva. Právě naopak. Tím, že by se do nádrže nebo zpět do palivového filtru nevracel přebytek paliva, který nasává nízkotlaká část čerpadla, tak by narůstal tak v tělese čerpadla /i na vstupu do vysokotlaké hlavy/. Výsledkem by byl vyšší tlak za čerpadlem a tedy i větší množství vstřikovaného paliva do válců. Z výfuku by šel černý kouř, protože směs by byla příliš bohatá.miraspetrowski píše:tak dnes mi zase lítaly bubliny jako prase, musím se pochválit,už je to super,nahoře vstřik.čerpadla jak namontovaná zpátečka,tak kdyžse odmontuje ta přepadová rozdvojka od vsrřiku a hlavního přepadu čerpadla,tak se z čerpadla vymontuje i ten průtokový šroub, a v něm je zajištěný malinký váleček s dírkou jako v trysce a prižinka,ten tam musí volně lítat,když se s tím zaklepe,pokud je tam na trvrdo,nebtéká dírkama před ním???ale talčí se to otvorem v tom válečku a napění to jak šumák a ta pěna se dostane přes termoventil do filtru a pak zpět do průhledný hadičky a je to,to zajištění je ocelový pružný kroužek,kterej jsem vyndal tak že jsem do něj nakroutil 4 závitníček a pomalu tahal a točil až jsem ho vytáhl ven, potom na ponku o desku ťukal dokud nevypadl ten váleček ven možná 20minut,bylo to nějak přišouplý,šmirgl 8OO to spravil,teď tam spadne a vypadne bez klepání,bubliny jsou tytam, má to i dost nafty hlavně bez vzduchu a nepadá do nouzáku,jako před tím,že motor neměl požadovanou dávku paliva, na takovýhle závady asi nepříjde žádná diagnostika,jen jsem o tom kdysi slyšel, ale to se jen bavili staří traktoristitak kdybych někomu tímto kápnul do noty,budu jedině rádtuis píše:Ahoj prka díky za odpoved. Po přečtení jsem měl na trhání sloupce největsi zálusk, protože kdyz jsem měl auto lehce pod plynem 2000 ot tak šla hadičkou relativně jen čistá nafta možná se tam mala bublinka která nebyla vidět ale jakmile jsem povolil plyn tak se tam nahrnuli hodne velké bubliny a pak zase dobré.Proto jsem šel do toho kose. A skutečně jen ten ventilek pusou měl hrozne velký odpor. Proto jsem ho provrtal. A musím říct že od té doby ty bubliny jsou o dost menší... i ta co tam za nejakou dobu dojede při vypnutí motoru. Pokud bude i potom posledním zásahu problem jako ze zatím je to dobré... protože šlapu na plyn a žadné bubliny... tak kdyz to opet bude prisavat.... tak koupil jsem 3m pruhledné hadičky a natáhnu jí od koše k filtru. A uvidím.![]()
Nedostatek paliva lze zjistit při poklesu výkonu a "bublinách" v průhledné hadičce od filtru k čerpadlu nalogováním bloku naměřených hodnot č. 4.
Vyskytují-li se v průhledné hadičce od filtru k čerpadlu bubliny /ve zpětné větvi se pak tvoří pěna/, je soustava netěsná /přisává vzduch/. To může mít vliv na výkon motoru i starty. Pokud se však v průhledné hadičce od filtru do čerpadla tvoří dutiny /ve zpětné větvi se vrací pouze palivo bez pěny/, nemá to na výkon motoru téměř žádný vliv, pokud těchto dutin není příliš /více dutin než paliva/. Po vypnutí motoru se pak objevuje v nejvyšším bodu přívodní průhledné hadičky "bublina" a starty jsou poněkud horší.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip