Kolísání otáček motoru

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Kolísání otáček motoru

Příspěvek od TDIPOWER »

Chlapi, PEUGEOT 406 2,1TDI , občas začne blbnout a volnoběh kolísá až do 3000ot/min!!! Nevíte někdo co to může být?
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
seven-fifty
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 27 čer 2006, 20:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od seven-fifty »

Zdárec lidi.
Mám úplně ten samej problém. Vůbec nezáleží na tom, zda je motor zahřátý, nebo studený, prostě to blne docela často.
Z ničeho nic začnou kolísat otáčky z 1400- 1900 a jak se dotknu plynového pedálu, tak se vytočí do maxima, spadne na 1200 a pokračuje v kolísání. Po zhruba jedné až dvou minutách se uklidní a jede chvilku normálně a to se celé opakuje tak nějak pořád.....
Deptá mě to natolik, že bych to nejraději rozkopal a hodil ze skály....
Peugeot 406 2.1TD 12V
Cuban
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 12 bře 2007, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cuban »

Nerad vám kazím náladu, ale je to čerpadlem.
Mám Xantii 2,1TD 12V, rv1996. Před čase začaly přesně stejné potíže. Asi po roce se k tomu přidal další šprýmovný efekt, totiž jakési občasné krátké (cca 1-2s) "zavrčení" motoru. Efekt se opakoval nejdříve zřídka (1x za 50km) poté již celkem pravidelně a nakonec to prostě při určitých otáčkách vrčelo trvale, jako by to bylo úplně studený. Jedno jestli s tím jedu 5 nebo 500km. Běhala pořád výborně, jen při tom "zavrčení" krapet klesl výkon a spotřeba stále krásných 6,5l při normálním ježdění (mimo obec ji nešetřím).
Když se to výrazně zhoršovalo, rozhodl jsem se neriskovat a raději dát zkontrolovat čerpadlo (cena diagnostiky závady 600,- Brno Bosonohy). K mému údivu mi ukázali seznam s několika vadami čerpadla (vačky, čidlo otáček hřídele,...) a odhadli cenu opravy na 31000,- Pěkné, že :-)
Takže teď hurá na vrakáče shánět čerpadlo Lucas Epic. Něco se o něm dá dočíst i zde:
http://www.part.cz/part/buxus/generate_ ... ge_id=7663

Jinak to ale je po všech stránkách perfektní a spolehlivý motor!!!
Cuban
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 12 bře 2007, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Cuban »

Tak se omlouvám za mylné informace. To vrčení bylo skutečně čerpadlem (jiné z vrakáče za 5000 to vyřešilo, jinak jen tak pro zajímavost, nové přijde na 120 000 nebo dokonce na 240 000, podle typu - pán v servisu se taky upřímně divil), ale kolísání otáček se rychle vrátilo. Dostal jsem tip na vadnou řídicí vstřikovací trysku, tak to zkusím a uvidím.
musimtomit
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 úno 2007, 19:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od musimtomit »

Houpání otáček o mechanického TD bude určitě čerpadlo a Lukas je tím pověstný dal bych tam Bosche, když už bych sháněl jiné, bude taky asi levnější ,ale bude s tim práce-vstřiky přívody.Ale zase Bosch se snadněji opravuje.
Jina mám na prodej 1,9 Td čerpadlo Bosch po GO
musimtomit
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 úno 2007, 19:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od musimtomit »

Tedy mám na mysli mechanické čerpadlo a tím předěláním na Bosche taktéž myslím mechanického bosche.Znám jednoho čerpaldáře a ten předělává ta elektrická čerpadla za mechanická a nestačí pracovat.
šedivák
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 30 kvě 2007, 08:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od šedivák »

Ahoj, pokud vám ještě někomu někdy budou kolísat otáčky na 2,1TD, pak vězte, že to není Epicem, ale zeleným čidlem teploty vody cca za 500Kč!
Epicu ZDAR! Míra
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“