Kolísání otáček motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kolísání otáček motoru
Chlapi, PEUGEOT 406 2,1TDI , občas začne blbnout a volnoběh kolísá až do 3000ot/min!!! Nevíte někdo co to může být?
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
-
- Nováček
- Příspěvky: 1
- Registrován: 27 čer 2006, 20:07
Zdárec lidi.
Mám úplně ten samej problém. Vůbec nezáleží na tom, zda je motor zahřátý, nebo studený, prostě to blne docela často.
Z ničeho nic začnou kolísat otáčky z 1400- 1900 a jak se dotknu plynového pedálu, tak se vytočí do maxima, spadne na 1200 a pokračuje v kolísání. Po zhruba jedné až dvou minutách se uklidní a jede chvilku normálně a to se celé opakuje tak nějak pořád.....
Deptá mě to natolik, že bych to nejraději rozkopal a hodil ze skály....
Peugeot 406 2.1TD 12V
Mám úplně ten samej problém. Vůbec nezáleží na tom, zda je motor zahřátý, nebo studený, prostě to blne docela často.
Z ničeho nic začnou kolísat otáčky z 1400- 1900 a jak se dotknu plynového pedálu, tak se vytočí do maxima, spadne na 1200 a pokračuje v kolísání. Po zhruba jedné až dvou minutách se uklidní a jede chvilku normálně a to se celé opakuje tak nějak pořád.....
Deptá mě to natolik, že bych to nejraději rozkopal a hodil ze skály....
Peugeot 406 2.1TD 12V
Nerad vám kazím náladu, ale je to čerpadlem.
Mám Xantii 2,1TD 12V, rv1996. Před čase začaly přesně stejné potíže. Asi po roce se k tomu přidal další šprýmovný efekt, totiž jakési občasné krátké (cca 1-2s) "zavrčení" motoru. Efekt se opakoval nejdříve zřídka (1x za 50km) poté již celkem pravidelně a nakonec to prostě při určitých otáčkách vrčelo trvale, jako by to bylo úplně studený. Jedno jestli s tím jedu 5 nebo 500km. Běhala pořád výborně, jen při tom "zavrčení" krapet klesl výkon a spotřeba stále krásných 6,5l při normálním ježdění (mimo obec ji nešetřím).
Když se to výrazně zhoršovalo, rozhodl jsem se neriskovat a raději dát zkontrolovat čerpadlo (cena diagnostiky závady 600,- Brno Bosonohy). K mému údivu mi ukázali seznam s několika vadami čerpadla (vačky, čidlo otáček hřídele,...) a odhadli cenu opravy na 31000,- Pěkné, že
Takže teď hurá na vrakáče shánět čerpadlo Lucas Epic. Něco se o něm dá dočíst i zde:
http://www.part.cz/part/buxus/generate_ ... ge_id=7663
Jinak to ale je po všech stránkách perfektní a spolehlivý motor!!!
Mám Xantii 2,1TD 12V, rv1996. Před čase začaly přesně stejné potíže. Asi po roce se k tomu přidal další šprýmovný efekt, totiž jakési občasné krátké (cca 1-2s) "zavrčení" motoru. Efekt se opakoval nejdříve zřídka (1x za 50km) poté již celkem pravidelně a nakonec to prostě při určitých otáčkách vrčelo trvale, jako by to bylo úplně studený. Jedno jestli s tím jedu 5 nebo 500km. Běhala pořád výborně, jen při tom "zavrčení" krapet klesl výkon a spotřeba stále krásných 6,5l při normálním ježdění (mimo obec ji nešetřím).
Když se to výrazně zhoršovalo, rozhodl jsem se neriskovat a raději dát zkontrolovat čerpadlo (cena diagnostiky závady 600,- Brno Bosonohy). K mému údivu mi ukázali seznam s několika vadami čerpadla (vačky, čidlo otáček hřídele,...) a odhadli cenu opravy na 31000,- Pěkné, že

Takže teď hurá na vrakáče shánět čerpadlo Lucas Epic. Něco se o něm dá dočíst i zde:
http://www.part.cz/part/buxus/generate_ ... ge_id=7663
Jinak to ale je po všech stránkách perfektní a spolehlivý motor!!!
Tak se omlouvám za mylné informace. To vrčení bylo skutečně čerpadlem (jiné z vrakáče za 5000 to vyřešilo, jinak jen tak pro zajímavost, nové přijde na 120 000 nebo dokonce na 240 000, podle typu - pán v servisu se taky upřímně divil), ale kolísání otáček se rychle vrátilo. Dostal jsem tip na vadnou řídicí vstřikovací trysku, tak to zkusím a uvidím.
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 32
- Registrován: 06 úno 2007, 19:30
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 32
- Registrován: 06 úno 2007, 19:30