Ty temata o zemedelske nafte jsou vzdy o nicem, najde se vzdy nejaky teoretik, ktery slysel nekde v hospode, ze ty Zetory v JZD maji jen radove cerpadlo a jim ta "zemedelska" nafta staci ale do auta uz by to neriskovali. To je porad dokola. Muze to clovek psat porad a porad a vzdy dojde borec s nejaky PD a tvrdi, ze zemedelskou naftu by si do auta nenalel.
Ale ze jeho auto zaspalo par let ve vyvoji a ten Claas co hlta sladovnicky jecmen, aby mu z toho mohli v pivovaru uvarit ten posrany mok ma davno nejaky ten rok Common Rail uz ho nezajima

Troufam si tvrdit, ze PD meli nektere motory na poli uz tak pred 10 lety. CR se dnes stava standardnem.
Taky je fakt, ze ty masiny s PD/CR na ty opovrhovane "druzstevni" nafty udajne nevalne kvality natoci jen za jedine leto vic motohodin v plne zatezi jak nejake lacine TDi za 5 let a nejde to poznat, ze by mely nejakou poruchovost ci snizenou zivotnost.
Vsechny ty teoretiky bych prosil at si spocitaji, za jak dlouho vyjezdi jejich hyper ultra hi-tech PD nebo obycejna rotacka 500-700 litru, protoze kdyz je sezona, tak za den dle vykonu klidne mlaticka (s PD/CR systemem) slupla i tech 600-700 litru za den, pri tech cca 35 ha. Cili za sezonu od konce cervna do konce listopadu - v kukurici je to nekolik tisic litru pofiderni zemedelske nafty... Jen za mesic to v prumeru delalo klidne 5000 litru na stroj jen to hvizdlo.
Tak nevim no, asi maji nejak moc kvalitni naftu zemedelci...
Navic zemedelske subjekty si dost kvalitu naftu vetsinou hlidaji, protoze ty masiny nestoji nejakych usranych 400 tisic jak ochcavka v zakladu s radiem. Pocitam, ze 400 tisic je tak zacinajici cena odpovidajici lehce odstrojenemu motoru do dnesnich nejsilnejsich stroju.