1.9 tdi AGR nejede

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2010, 21:08

Příspěvek od johan 28 »

posílám logy s třetí váhou vzduchu a jeden je do kopce

http://leteckaposta.cz/203385079
johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2010, 21:08

Příspěvek od johan 28 »

:(
johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2010, 21:08

Příspěvek od johan 28 »

Nemuze byt pricpany kat?
Brawl
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Odpovědi: 0
Registrován: 08 dub 2010, 14:09
Bydliště: Brno

Příspěvek od Brawl »

Můžeš zkusit odpojit výfuk od turba a projet to. Co zkusit dát diody místo váhy, jen na zkoušku?
Audi A6 3.0 TDI 171 Kw
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2010, 22:31

Příspěvek od RuleZZzz »

Ahojte, nechcem zakladať novú tému, dúfam, že sa autor nenahnevá :)

Octavia TDI 1,9 66kW AGR bez naklápania, 10/1999 v poslednej dobe stráca výkon. Rozvody majú 20 000 km, auto má novú spojku s dvojhmotou, nové hydroštely, N75-ka Pierburg má 1 rok, EGR vyčistené, nová váha vzduchu Bosch, nové podtlakové hadičky, všetky filtre nové, nafta shell + aditív VIF, palivový systém bez bubliniek... auto má 215 000 km origo.

Mám pocit, že auto nemá taký ťah, ako keď som ho kúpil, taktiež spotreba sa mi zdá byť vysoká, na plnú nádrž cca. 800 km v mestskej premávke. Je pravda, že denne robím cca. 8 - 12 štartov. Známy má tento istý motor a na PP má 4,4 dlhodobo a jazdí tie isté trasy ako ja... neviem či je chyba v mojej nohe alebo v aute...

Slabý ťah sa prejavuje na 4 a 5 stupni, napr. keď zošliapnem na diaľnici plyn v 100 km/h tak trvá dosť dlho kým sa auto rozgúľa. Potom ako dosiahnem cca. 130 km/h, tak už to celkom ide, ale akcelerácia je podľa mňa slabá. Keď sme v aute 5-ti, tak auto len hučí ale výkon je oničom. Nevidím za sebou dym, ani nemám zozadu čierne auto od dymu, tak zrejme dymí normálne.

Včera som bol pod autom, odpojil som hadicu, ktorá ide smerom od váhy vzduchu do turba a bola mierne zanesená od oleja. Môže sa tam olej dostať aj cez odvetrávanie z veka ventilov? Taktiež v hadici, ktorá ide smerom z turba do IC bolo trošku oleja.
Spotreba oleja je cca. 0.7 litra na 10 000 kilometrov. Olej je tam 10w40 Mobil 1.
Keď sa auto zohreje, tak má taký ostrejší zvuk, ako keby klepali hydroštely, ale tie sú nové, takže to môže byť tryska alebo čerpadlo? Na aute som už asi 3 krát v priebehu pol roka menil teplotný snímač v čerpadle, lebo ho vyhadzoval VAG.

V prílohe posielam fotky ako som zapojil hadice + teplotu paliva pri zohriatom motore na 89°C. Vonku bolo cca. 10°C.

Spravil som aj LOG na 3. stupni, na rovine.


Obrázek
Obrázek

LOG: http://ulozto.sk/xxcSeqNX/octavia-tdi-06-10-13-csv


Ďakujem za každú radu :)
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Odpovědi: 0
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

už jsem viděl 2 x prasklou klapku obtoku u turba. skontrolovat wastegate.
Pak ty plyny utíkaj okolo a nejedeto to.
Můj nápad.

Starý dobrý AGR nemá moc důvodů nechodit
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2010, 22:31

Příspěvek od RuleZZzz »

Ďakujem ti za tip :) aj na VW klube mi písali, že chyba môže byť vo WestGate, ale ešte pre istotu, WestGate je tá plechovička, ktorá je pripevnená na turbe s tou tyčkou - tiahlom?
Prípadne, dá sa kúpiť westgate aj samostatne bez turba?

Ešte pripájam LOG kanálu 1, 3 a 11:

http://ulozto.sk/x5eizW2b/octavia-tdi-1-3-11-csv

Ďakujem za pomoc :)
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Odpovědi: 0
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

wastegate je system u obtokových turb.

Ve výfukové části turba je klapka, která je při volnoběhu a malém zatížení zavřená.
Jak se tlak zvyšuje, tak přes baňku ti to přetlakem pomalu otevírá klapku a výfukové plyny obtékají turbínové kolo, tudíž nejde již vše na lopatky ale okolo.
Je toho tady o tom dost i s obrázky.
Já jsem jednou měl ještě kdysi u toleda tu klapku prasklou, mělo to malej výkon a špatnej náběh. vůbec to nenatlačilo co mělo. Asi to prasklo a proud horkých plynů to pomalu propálil a udělal díru
Klapka se dá vyměnit. Turbo ven a práce na chvilku. Pak to jezdilo jak ďas, tey ďas s 66 kw, před tím to jelo jak D to byl můj případ.
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2010, 22:31

Příspěvek od RuleZZzz »

Ďakujem ti za vysvetlenie, teda musím dať dole turbo a až potom sa dokážem dostať k westgate, jo? nedá sa to nejako otestovať, pred tým, ako by som dal dole turbo?
Vedel by si mi ešte povedať, kde by sa dala táto klapka kúpiť a koľko cca. stojí?

Ďakujem.
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
Karlos21
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Odpovědi: 0
Registrován: 16 úno 2007, 20:00

Příspěvek od Karlos21 »

Obrázek
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2010, 22:31

Příspěvek od RuleZZzz »

Ďakujem za foto, to bude asi dosť veľký problém vymeniť, že? a koľko to asi stojí?
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Odpovědi: 0
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

Já netvrdim že je to tim,
Než turbo vyndáš chce to ověřit od někoho zkušeného.
Jak vyndáš turbo, je to práce na pár minut, jen to chce celé vyčistit od sazí a karbonu.

Jestli se to dá koupit nové nevim, ale já to sehnal ze zdechlýho turba zadarmo.

Na tý fotce to vidíš názorně co to je, kde a jak to vypadá.
Najdi si dobrýho mechoše, nejlíp tady na foru. At ti zjistí přesnou příčinu a pak opraví
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2010, 22:31

Příspěvek od RuleZZzz »

Včera som prehadzoval N75-ku z Octavie, ktorá má takú istú motorizáciu a zistil som tiež, že som mal zle zapojené podtlakové hadičky.
Výsledný LOG s druhým N75 a zapojenými hadičkami:

http://ulozto.sk/xUmP8CqP/log-01-003-01 ... vy-n75-csv

http://ulozto.sk/xProJqTd/log-01-001-00 ... va-n75-csv

Každopádne sa chcem pozrieť na ten Wastegate, otestujem ho kompresorom a skúsim nastaviť podľa tohto videa: http://www.youtube.com/watch?v=p12g1PpIcjE

Ďakujem :)
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
RuleZZzz
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2010, 22:31

Příspěvek od RuleZZzz »

U mňa niečo nové :D dnes som bol pod autom, skontrolovať, či funguje tiahlo, ktoré je medzi bankou a Wastegate na turbe na motore AGR TDI 66 kW 1999.
Zistil som, že keď je auto naštartované, na voľnobehu v rozmedzí od 950 ot/min. do 4000 ot./min. sa na mojom aute vôbec nehýbe toto tiahlo. Skúšal som viackrát pridať plyn na voľnobehu až do úrovne 4000 ot. ale tiahlo stálo ako zaseknuté.
Po tomto teste som ho odpojil od držiaka Wastegate a držiak Wastegate sa dal bez problému ľahko pohnúť prstom o cca. 45 - 50° doľava.
Tiahlom sa takisto dalo celkom normálne hýbať smerom k držiaku Wastegate. Ako išlo to ťažšie, ale zrejme to má mať nejaký odpor...

Prikladám video, celé sa to začína diať až od 1:10

http://www.youtube.com/watch?v=B5EbsAXS ... e=youtu.be

Otázka znie, má sa tiahlo hýbať pri vytáčanom motore, keď nie je zradený žiadny prevodový stupeň? Lebo tomuto týpkovi sa tiahlo hýbe: http://www.youtube.com/watch?v=s7lNE95jJy4

Ďalej, tomuto týpkovi: http://www.youtube.com/watch?v=p12g1PpIcjE sa wastegate otváralo o 90° , mne len o cca. 45°, je to chyba?

Ďakujem za každú radu :)
Škoda Octavia 1 1,9 TDI 66kW AGR
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Odpovědi: 0
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

hýbe se to pod zátěží, když to tůruješ na místě tak neuděláš potřebný přetlak.

takto je to u mě, neni to jako u VGT, kde se to pohybuje.

tady je to tak že když je tlak větší než je třeba tak to pomalinku otevírá a plyny jdou mimo turbínové kolo.
a to myslim bez zátěže nepoznáš.

vem si kompresor nafoukej na 1,5 bar a pomalinku to pust do hadičky z N75 do wastegate. Chce to ležet pod autem a koukat jestli se to hejbe.
takto jsem zkoušel funkčnost já. Např 0,3 bar s tim ani nehne.
Po výměně N75 můžu na tom stát jak chci a nouzáky se už nekonaj a nástup je pěknej od cca 1600 ot .
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“