OII - lupnutí z předku při couvání a otáčení kol
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OII - lupnutí z předku při couvání a otáčení kol
Ahoj,
občas se mi při couvání a vytáčení kol do plného rejdu ozve asi z levé strany jedno lupnutí. Zní to jakoby pružina poposkočila. Někde jsem četl, že by to mohlo být horní uložení tlumiče. Je tam ložisko? Lze to nějak přesněji určit, navíc když se to děje jen někdy...? Mám se tím zaobírat nebo ne?
Díky,
L.
občas se mi při couvání a vytáčení kol do plného rejdu ozve asi z levé strany jedno lupnutí. Zní to jakoby pružina poposkočila. Někde jsem četl, že by to mohlo být horní uložení tlumiče. Je tam ložisko? Lze to nějak přesněji určit, navíc když se to děje jen někdy...? Mám se tím zaobírat nebo ne?
Díky,
L.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 495
- Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Robilo mi to na mojom Golfe 5, takze zjavne rovnake napravy.
Menil som vela veci, aj horne ulozenie, ale mam dojem, ze to prestalo az potom, ked som nahodil specialne podlozky pod napravnicu. Jedna sa o dve specialne drazkovane podlozky medzi karoseriu a napravnicu, ktore zamedzovali pohyb napravnice.
Keby si niekto kladol otazku, preco by sa mala napravnica hybat, tak VW inzinieri proste pouzili take sroby, ktore sa casom mierne natiahnu a daju sancu k miernemu pohybu v rozsahu rozdielu priemeru srobu a priemeru diery v napravnici, v ktorej ide tento srob.
Inak mam odlozene aj moje stare sroby, ktore som bol potom porovnat do VW s originalnymi novymi srobami a naozaj sa moje stare natiahli o niekolko mm.
Naklady na material su asi 30€ (2x podlozka, 2x novy iny srob), vsetko VW original diely a cca 15 minut prace.
Menil som vela veci, aj horne ulozenie, ale mam dojem, ze to prestalo az potom, ked som nahodil specialne podlozky pod napravnicu. Jedna sa o dve specialne drazkovane podlozky medzi karoseriu a napravnicu, ktore zamedzovali pohyb napravnice.
Keby si niekto kladol otazku, preco by sa mala napravnica hybat, tak VW inzinieri proste pouzili take sroby, ktore sa casom mierne natiahnu a daju sancu k miernemu pohybu v rozsahu rozdielu priemeru srobu a priemeru diery v napravnici, v ktorej ide tento srob.
Inak mam odlozene aj moje stare sroby, ktore som bol potom porovnat do VW s originalnymi novymi srobami a naozaj sa moje stare natiahli o niekolko mm.
Naklady na material su asi 30€ (2x podlozka, 2x novy iny srob), vsetko VW original diely a cca 15 minut prace.
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
foto nemas ?salko píše:Robilo mi to na mojom Golfe 5, takze zjavne rovnake napravy.
Menil som vela veci, aj horne ulozenie, ale mam dojem, ze to prestalo az potom, ked som nahodil specialne podlozky pod napravnicu. Jedna sa o dve specialne drazkovane podlozky medzi karoseriu a napravnicu, ktore zamedzovali pohyb napravnice.
Keby si niekto kladol otazku, preco by sa mala napravnica hybat, tak VW inzinieri proste pouzili take sroby, ktore sa casom mierne natiahnu a daju sancu k miernemu pohybu v rozsahu rozdielu priemeru srobu a priemeru diery v napravnici, v ktorej ide tento srob.
Inak mam odlozene aj moje stare sroby, ktore som bol potom porovnat do VW s originalnymi novymi srobami a naozaj sa moje stare natiahli o niekolko mm.
Naklady na material su asi 30€ (2x podlozka, 2x novy iny srob), vsetko VW original diely a cca 15 minut prace.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Foto? Moje foto? Co je to tu zoznamka? 
http://www.ecstuning.com/News/MKV_Subfr ... ES2102460/
http://www.ecstuning.com/News/MKV_Subframe_Spacer/
Mas tam aj video, celkom zrozumitelne. Pozor, ak to budes robit, utahovacie momenty v tom video su v inych jednotkach, ake mame na Slovensku.
VW diely:
7M3499349A - 2 ks
N90823501 - 2ks
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=146523
http://www.autoserviceprofessional.com/ ... rame-knock
http://www.thetoolhut.com/Torque-Conver ... etric.html
(dotiahnuť šróby na 110nM = 81 ft.lbs.)

http://www.ecstuning.com/News/MKV_Subfr ... ES2102460/
http://www.ecstuning.com/News/MKV_Subframe_Spacer/
Mas tam aj video, celkom zrozumitelne. Pozor, ak to budes robit, utahovacie momenty v tom video su v inych jednotkach, ake mame na Slovensku.
VW diely:
7M3499349A - 2 ks
N90823501 - 2ks
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=146523
http://www.autoserviceprofessional.com/ ... rame-knock
http://www.thetoolhut.com/Torque-Conver ... etric.html
(dotiahnuť šróby na 110nM = 81 ft.lbs.)
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
Re: OII - lupnutí z předku při couvání a otáčení kol
nieje to ani kinetak a ani nic ine, JE TO HORNE ULOZENIE TLMICA, TO SA MOZEM STAVITLukky píše:Ahoj,
občas se mi při couvání a vytáčení kol do plného rejdu ozve asi z levé strany jedno lupnutí. Zní to jakoby pružina poposkočila. Někde jsem četl, že by to mohlo být horní uložení tlumiče. Je tam ložisko? Lze to nějak přesněji určit, navíc když se to děje jen někdy...? Mám se tím zaobírat nebo ne?
Díky,
L.
Vlastna skusenost (VW polo 1.9 tdi 2003) , pruzina ako keby poposkakovala , ostala na jednom mieste a az potom ju tak potiahlo, proste vymen lozisko horneho ulozenia tlmica a mas po probleme,Lukky píše:Takže to lupání dělá samotné ložisko, které při otáčení kol v jednom místě poposkočí? Nebo je ložisko natvrdo kouslé a ty zvuky dělá pružina, která se v lůžku ložiska při otáčení axiálně napruží a pak poskočí?
Mňa to zaujímalo od autora otázky "Lukkyho"jafi píše:pri toceni volantom, inak to lozisko stoji okolo 10 €salko píše:Ešte pre upresnenie, vytočíš volant do ľava a lupne to kedy? Pri vytočení? Alebo až keď sa pohneš?

Inak keď už to bude mať rozhodené, bolo by vhodné vymeniť nie len ložisko, ale aj uloženie a to je potom trošku viac €.
Sadzomet Golf 6, 2011, 77kW [CAYC]
jaj prepacsalko píše:Mňa to zaujímalo od autora otázky "Lukkyho"jafi píše:pri toceni volantom, inak to lozisko stoji okolo 10 €salko píše:Ešte pre upresnenie, vytočíš volant do ľava a lupne to kedy? Pri vytočení? Alebo až keď sa pohneš?
Inak keď už to bude mať rozhodené, bolo by vhodné vymeniť nie len ložisko, ale aj uloženie a to je potom trošku viac €.
