Kovové klepnutí

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ska.gri
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 31 pro 2012, 12:24
Odpovědi: 0

Kovové klepnutí

Příspěvek od ska.gri »

Zdravíčko,

může mě někdo nasměrovat, c by mohlo způsobit v zatáčce kovové cvaknutí při přidání plynu? Už jsem to pozoroval jednou, kdy byla prasklá pružina (přeskakovala). Teď jak začalo mrznout, tak jsem si začal všímat, že pokud zatáčím a přidám, tak zase něco docela silně kovově klepne (jako kdybych ťukl někde na motoru kladívkem nebo jako kdyby bylo něco uvolněného a klepalo to sem a tam). Pružiny vypadají OK, sahal jsem i dovnitř jestli zase nepraskla (u nových s paketem pro šp. cesty bych byl nasranej).

Mám asi i špatný dvouhmotový setrvačník (budu měnit na jaře). Tak jestli je ten třeba už v takovém stavu, že si při přidání nějak ťukne (ale rovně to zase nedělá). Nebo klouby na poloosách (v zatáčkách ale jiné další zvuky nejsou). Taky poznatek, pokud brzdím motorem a přidám, je tam docela velká vůle - chviličku nic a pak to cukne, jako by narazil asi ten povolený setrvačník a k tomu ještě vůle na poloosách?

Pro jistotu se mrknu ještě na zadní nápravu, jestli to nejde zezadu. (aby se to neneslo přes kar..

Pokud se s něčím tkaovým někdo setkal a poradí kam kouknout.... Díky za názory.

Octavia 1 TDI s 300tis
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14428
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Přikláněl bych se klidně k těm kloubům, u mojí ex. octavie byla ta vůle dost znatelná a občas při zatáčení pod plynem začaly klapat jak u feldy, dal jsem oba nové a je klid.
ska.gri
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 31 pro 2012, 12:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od ska.gri »

já taky, přišlo mi že tam byla vůle velká, nebylo to sice uplně v řiti že by cvakaly jak tady kolik lidí popisovalo, ale už mi to přišlo dost. Když jsem měl zdvihlé auto a cloumal jsem kolem, byla tam nějaká vůle pokud se nepletu a taky to jemně cvakalo. Nevím jestli to při té jízdě může být ještě silnější.

Kdybych měnil klouby, tak je asi výhodnější dát rovnou celé nové poloosy že, co jsem koukal na ceny kloubů ... chci na jaře dělat dvouhmotu, tak že bych udělal všechno přijednom. Na autě plániju minimáln ještě 100tis, tak ať to jen jezdí potom (ty investice mě ale štvou, co se dá dělat :)) )
ska.gri
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 31 pro 2012, 12:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od ska.gri »

Tak poznámečka, nejvíc zantelné to je při přidání ubrání na dvojku a točit doleva do zatáčky. Doprava to je znát minimálně.

Zkoušel jsme to natočit, v telefonu jsou ale slyšet víc blinkry. Pak to sem kdyžtak hodím.

nejvíc je to slyšet kolem 35s když odbočuju vlevo... líp to udělat nešlo, byl moc provoz na parkingu. Dělá to ale i zezačátku. Uberu přidám - něco tam cvakne nepříjemně.
http://leteckaposta.cz/575217941
ska.gri
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 31 pro 2012, 12:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od ska.gri »

Na mě prdíte :-))) může to dělat ten vnější kloub?

Možná mám náhradní poloosu, tak při výměně setrvačníku bych mohl dát jinou (má 100tis)
tesik
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 21 lis 2010, 11:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od tesik »

..může to dělat dvouhmotový setrvačník, pokud ho máš...

http://www.youtube.com/watch?v=KO6AtV-y9cc
ska.gri
Přispěvovatel
Příspěvky: 128
Registrován: 31 pro 2012, 12:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od ska.gri »

Mě to dělá ale při zatáčení doleva :( rovně ne-e

Proto řeším jestli sehnat i poloosy, protože setrvák budu dávat na jaře (pokud neodejde uplně dřív). Nebo jestli nemůže být ještě něco povoleného, nenapadá mě ale co
dakr
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 31 kvě 2013, 13:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od dakr »

čau, tak co už jsi vyřešil ten svůj problém? já má taky oct 1 1.9 tdi a dělá mi to samé, když zabočím doleva a při zařazené rychlosti přidám nebo uberu plyn, když je to na neutrál tak to necvakne, vyměnil jsem vnější kloub na levé straně a pořád to dělá, může to dělat silentblok motoru nebo převodovky?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“