Divna spotreba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
virus
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 13:50
Bydliště: ceska lipa

Divna spotreba

Příspěvek od virus »

Ahoj,
mam docela zajimavej problem:
- menil jsem vadni cidlo tep. oleje
- vzduchovy filtr, ktery byl silene zaprasen
- opraven webasto ( bezna udrzba, a take nova zakladni deska)
Moje otazka zni:
Co vse ovlivnuje spotrebu ?
1. nafata: tankuji jenom vervu
2. tezka noha: kdiz jedu z kopce jenom brankam pedal nebo tempomat tak mam 12-13 litru hodne divne, a navic moc nemam rad brzda -plyn
3. husteni pneumatik: jsme zkousel jak 2.4 + 2.5 tak stejne 2.5+3.0 bar ono furt stejne
4. hagusy: S nebo BEZ je stale stejne
5. velikost kol: mam orig. 17" a sprave ET
6. dodelavky: na celku zadne, krome dalky pro webasto
Jinak v prumeru mam 17 litru na 100 km! (zatim mam 15.9 ale to je s 2x spotrebou 13 litru/100km coz nechapu jak je mozne, stejna trasa, stejni styl jizdi)
Co jine ma vliv na spotrebu ? Neaka hardwarerova cast nebo softwareova cast?
Dekuji za pomoc.

P.S.
Touareg, 3.0L 165 KW, Motor BKS, prevodovka JXX, vzduch podvozek


Kdyz jsem mel passat stejna cesta: z kopce 4l nahoru 8l, a to jsem slapal na pedal jako steklej :), motor 2l 16v, 2kolka, stejna nafta. V celku jsem mel spotrebu: 7.68l/100km a to jak v zime tak v lete. Neverim tomu ze 4x4 Touareg 3l 24v v automatu stejnou cestu da za vice jak dvojnasobek ... a jeste ktomu s normalni jizdou a s pedalem na dne ...

Log je: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 977#931977
Naposledy upravil(a) virus dne 15 úno 2014, 12:47, celkem upraveno 1 x.
dibarbora
Přispěvovatel
Příspěvky: 497
Odpovědi: 0
Registrován: 24 zář 2009, 12:12

Příspěvek od dibarbora »

Spotrebu mas po natankovani alebo BC? Inak vyssia spotreba u tej kravy si myslim, ze je normalna ale tych 17 sa aj mne zda dost. Skusil by som obzriet este vyfuk (kat a dpf).
Passat Variant B5 99, AFN 81kW
vilozx6
Aktivista
Příspěvky: 1953
Odpovědi: 0
Registrován: 30 pro 2010, 20:41
Bydliště: SVK

Příspěvek od vilozx6 »

virus: v podpisu je 15.8

Myslíš v techničáku? Alebo kde v podpise?
vw golf 1.9TDI,AHF, 81kw+race 520+egr kat off,MAF-off+ turbo by BH +ARL sanie+vymennik,brzdy 312mm+ jednohmota HDS-57+FMIC+ soft by BH-motor 199PS - 407Nm
škoda O1,66kw ALH,egr-off,chip vector,121ps,327Nm
EX - Kawasaki ZX 600 Ninja 110PS
virus
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 13:50
Bydliště: ceska lipa

Příspěvek od virus »

vilozx6 píše:virus: v podpisu je 15.8

Myslíš v techničáku? Alebo kde v podpise?
Jaj sorry :) ja zkopiroval stejni tex s vw forumu :) (opraveno)


jinak spotreba je od tankovani k tankovani, a ne co ukazuje palubni pc.
VW Touareg 3,0 TDI 165Kw (r.v. 2007)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

jestli byl vzducháč zas... jak prase, tak bych zkontroloval, kolik dává váha vzduchu (snad jí tenhle motor má :) ... při tý příležitosti bych toho nalogoval rovnou víc) a vliv může mít třeba i čidlo teploty chlad. kapal. (zkouknout za studena, jestli všechny čidla ukazujou +- to samý).
Btw. to webasto je používaný i jako bufík? (Za jízdy? - Na kratší trasy to může zvyšovat spotřebu, na delší by se to mělo "vyrovnat" spíš naopak...)
pašíkombi AFN B597
virus
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 13:50
Bydliště: ceska lipa

Příspěvek od virus »

Jinak vcera jsem tankoval a mam 16.3 ( najeto 120 km)
VW Touareg 3,0 TDI 165Kw (r.v. 2007)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

tyhle "desetinky" (cca do toho 1L) bych čekal, že zaznamenáš i podle těch různě nafouklech gum, u hagusů záleží na odporu vzduchu a do více "desetinek" to poleze asi až při vyšších rychlostech...
Btw. na spotřebu má ne zrovna nevýraznej (hlavně v zimě) vliv třeba i spodní dekl motoru a to jak kvůli proudění vzduchu (aerodynamice), tak kvůli rychlejšímu ochlazování motoru... a třeba u mě jde i o "polohu paty" (noteeth) (když chci jet na spotřebu, tak si patou došlápnu "za dolík v koberečku", abych měl pocit, že na to víc šlapu a docela to funguje, když člověk nenechává motor moc "vadnout"/chladnout ... ;) )
pašíkombi AFN B597
virus
Nováček
Příspěvky: 16
Odpovědi: 0
Registrován: 08 úno 2009, 13:50
Bydliště: ceska lipa

Příspěvek od virus »

FandaTDI píše:tyhle "desetinky" (cca do toho 1L) bych čekal, že zaznamenáš i podle těch různě nafouklech gum, u hagusů záleží na odporu vzduchu a do více "desetinek" to poleze asi až při vyšších rychlostech...
Btw. na spotřebu má ne zrovna nevýraznej (hlavně v zimě) vliv třeba i spodní dekl motoru a to jak kvůli proudění vzduchu (aerodynamice), tak kvůli rychlejšímu ochlazování motoru... a třeba u mě jde i o "polohu paty" (noteeth) (když chci jet na spotřebu, tak si patou došlápnu "za dolík v koberečku", abych měl pocit, že na to víc šlapu a docela to funguje, když člověk nenechává motor moc "vadnout"/chladnout ... ;) )
Dikes, zajimave :), jinak ted koukam spodni dekl mam praskly, a kus +- je nizsi. A to udela takovej rozdil ?
VW Touareg 3,0 TDI 165Kw (r.v. 2007)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

nevim kolik je normal spotřeba a ("jen") prasklej (pokud to neni díra jak vrata, co "tahá" většinu vzduchu zespodu na motor) přidá sám taky asi jen nějakou tu desetinku (ve větších mrazech i víc) ... těžko dělat závěry bez napíchnutí na diag., atp. ...
pašíkombi AFN B597
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“