Sítko a olejová vana 1,6 HDI

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
MiSm53
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 08 dub 2010, 11:09
Odpovědi: 0

Sítko a olejová vana 1,6 HDI

Příspěvek od MiSm53 »

Zdravím,
byl jsem upozorněn přímo servise Citroen na zánášení malého sítka
v přívodu oleje k turbu.Při každé výměně oleje čistit,nebo odstranit.
Sundat olejovou vanu,vyčistit a prolisotat vypouštěcí šroub,aby byl
níž a vytekly všechny usazeniny.Máte s tím někdo zkušenosti ?
Děkuji,Mi.
BoB12
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Registrován: 21 črc 2009, 20:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvek od BoB12 »

Ja ty sitka odstranuju. A kazdopadne menit olej po roce a max 15tis km a je dobre pouzit pred kazdou vymenou oleje vyplach motoru.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pravdu, já ho jednou nechal u 1,9 JTD, jen jsem jej vymyl a po 35000 km se turbo zadřelo a právě bylo divné, že to nekouřilo , to zasrané sítko bylo jako špunt.. :)
nepropadat panice...
adi
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 11 čer 2009, 19:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od adi »

Kde se to sitko najde?Je na nej pekny pristup?
vw passat b5,5 1,9tdi 96kw
Vw Golf III 1.9TDi 66kw,verze sociál se švihadlama
Vw Passat 1,9TDi PD 85kw
peugeot 405 1.8td
renault thalia 1,2 16V 2009
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

ja tie sitká vyhadzujem tiež, je to schválený postup Peugeotu a Citroenu. Prístup je blbý, musí dole katlík alebo Fap, podľa toho aký máš... Sitko je v šróbe holenra v bloku. Je to tu popisované X-krát.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Přitom např. P 306 1,9 TD jej měl taky a problémy nebyly. Tenhle motor 1,6 HDI je továrna na karbon..
nepropadat panice...
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Sítko ven,vanu upravit a olej po 10000.Pak se stím dá žít.Ale musí to být od nova. (LOL)
OCTAVIA- ALH
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

jericho-3 píše:Přitom např. P 306 1,9 TD jej měl taky a problémy nebyly. Tenhle motor 1,6 HDI je továrna na karbon..
Aaalebo z toho urobili namiesto fukčného prvku kurvítko :-)
Ešteže nemám turbo (noteeth)
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já blbec jsem porušil své přesvědčení a koupil auto s turbem..Ale měl jsem jednu podmínku, auto nesmí mít nouzák, to bych nevydýchal...Takže mám TD.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20583
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

výš zmiňovaná továrna na karbon je to jen proto, že je tam servisní interval 30tis.km u některých modelů ( i Fordy TDCi )
někdo to najíždí 2-3 roky, to se pak nediv....
každý auto co dáváme do kupy nebo si je někdo doveze / koupí jinde - jasný doporučení - vana dolů, vyčistit telefon nebo dát novej, trubka na tlakový olej na turbo raději dát novou, sítka vyhodit, udělat výplach Tech nebo Liwa Moly třeba, novej olej 5w a pak měnit po max. 15tis. a nemáš problém...
jinak ty 1.6HDi jsou dobrý, spotřeba super, v zimě to chytá jak benziňák, jen je to prostě náročnější na údržbu a prevenci
ale co dneska není že
kdo nechce nic řešit nebo občas opravovat, doporučím S5, V3S popř. Avia bez turba (rofl)
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“