prve+druhe naliatie a CHECK Engine
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
prve+druhe naliatie a CHECK Engine
Ahoj vsetci. Dnes rano som nalial do svojho Nissan Terrano 2, 2,7 TDi prefiltrovany olej o objeme cca 5,5 litra. Podotykam ze pred 3-4 dnami som tam dal zhruba rovnake mnozstvo a jazdil som tie prve dni uplne v pohode. Druhe naliatie oleja o spoinanom objeme cca 5,5 litra sposobilo po cca 100 km ze sa mi rozsvietila kontrolka motora. Samozrejme nudzovy rezim a nepustilo ma to nad 2500 otacok a neskor ekdze som v ten den presiel vyse 300 km uz ani nad 2000 otacok. Urcite by som nejazdil ale neslo to inak, bol som na ceste.
Auto sa spravalo tak, ze behom cesty kedze som casto vystupoval koli praci, tak som auto vypinal, samozrejme nechal som ho cca 2 minuty odstat a potom vypol. Po nastartovani kontrolka check engine nesvietila a rozsvietila sa az cca o pol hodine jazdy. A to vzdy takto. Filtroval som to samospadom cez vodny filter 20 mcr a olej vyzeral byt pekny, bez sraciek, aspon pre moje laicke oko neskusene. Ale asi nebol, lebo ma zarazilo ze ked som ho tam dal nieco vyse 5 litrov a prelozil to 35 litrami nafty tak by to nemalo robit snad problem. Bolo dost citi spaleny olej pri jazde, subjektivne viac ked kontrolka check engine svietila. Prve co ma napadlo turbo, alebo EGR. Len mi nie je jasne preco po odstati sa ta kontrolka nezapne , ale az po pol hodine. Samozrejme som tam hned dotankoval normal naftu ale moc to nepomohlo...tak ak mozem poprosit co typujete ze je v riti.? A moze to byt ok, ked vyjazdim ten kontaminovanu nadrz a dam tam cistu naftu? diki moc
Auto sa spravalo tak, ze behom cesty kedze som casto vystupoval koli praci, tak som auto vypinal, samozrejme nechal som ho cca 2 minuty odstat a potom vypol. Po nastartovani kontrolka check engine nesvietila a rozsvietila sa az cca o pol hodine jazdy. A to vzdy takto. Filtroval som to samospadom cez vodny filter 20 mcr a olej vyzeral byt pekny, bez sraciek, aspon pre moje laicke oko neskusene. Ale asi nebol, lebo ma zarazilo ze ked som ho tam dal nieco vyse 5 litrov a prelozil to 35 litrami nafty tak by to nemalo robit snad problem. Bolo dost citi spaleny olej pri jazde, subjektivne viac ked kontrolka check engine svietila. Prve co ma napadlo turbo, alebo EGR. Len mi nie je jasne preco po odstati sa ta kontrolka nezapne , ale az po pol hodine. Samozrejme som tam hned dotankoval normal naftu ale moc to nepomohlo...tak ak mozem poprosit co typujete ze je v riti.? A moze to byt ok, ked vyjazdim ten kontaminovanu nadrz a dam tam cistu naftu? diki moc

Pokud to nechceš hned vzdát nalej olej do PETky a použij chladničku...

nemám žádnou kárku na naftu...
Přesně to byl můj problém, moje restaurace přešla na palmu aniž bych to věděl, z teplé kuchyně jsem to jen převezl, nalil k ostatnímu oleji, přefiltroval a šup do nádrže.. Až když jsem dal na hadičku skleničku jsem viděl proč mi to nejede a že to je jako sádlo a to se venkovní teplota pohybovala nad 10st.. Musel jsem dát hodně E85 než to šlo vyjezdit. Palma jedině na horké léto 

no to ci je to palma alebo nie uz asi nezistim
. isla tam posledna varka a dnes rano to bol velmi spatny rozbeh. auto skakalo uz pri 1500 otackach a dymilo biely dym celkom riadne supy. Kontrolka engine check svietila par metrov po starte. Potom nakup a ked som sa vracal domov tak uz auto slo o poznanie lepsie a engine nesvietil. Tak naliat tam benzin? kolko ho tam dat? neposerem tym nieco este viac? alebo radsejto aditivum? a prelozit to naftou ? diki moc

nejlepsi je, kdyz nekdo na zacatek naleje cisty z obchodu - pro overeni zda to pojede. Tohle je nejvetsi pruser, chrstnout to do nadrze a pak zjistovat, jestli to nebyla palma/slunecnice 1:1, atd. Palma je na prd, nehodi se ani na leto bez esterifikace, i s esterifikaci je na h.... bez redeni benzinem nebo naftou. 



Ale chlístnout to tam jen tak není dobrý nápad...

nemám žádnou kárku na naftu...
V cem odporovat, ze je MERO z palmy na ho...? Kdyz padne teplota pod 10 °C, dojezdils?
A cista palma do nadrze, tak jedine kdyz mas vyhrev nadrze, hadic a jeste vymenik pred cerpadlem
Ale abych nebyl za teoretika, nejaky stolitr palmoveho MERO uz se se znamym vyjezdilo a v lete se to kupodivu da, ale nejednou se v srpnu stalo, ze v noci padla teplota pod deset a hovoto. Kdyby nebylo tak teplotne k ho... tak je nejkvalitnejsi ze vsech. Ciste, cire, svetla barva a oxidacne stabilnejsi jak z vyfritu ala soja
Ve sklenicce mam asi tri roky stary dcl palmoveho MERO, kazdy rok na podzim ztuhne a je jak veprove sadlo (nebo spise CERES na smazeni, presne tak vypada), na jaro zase zkapalni a i dnes je stale jako vcera vyrobene - zadne srazeniny, kaly, zakaleni, sliz, ci gel. Bohuzel zklamu hospodynky, ktere neperou, tohle je po precizni koupeli a vysuseni 
Doufam ze se Petre bavime o palmaku, ktery je do 30°C pevny a vypada jak veprove sadlo.




Doufam ze se Petre bavime o palmaku, ktery je do 30°C pevny a vypada jak veprove sadlo.


nemám žádnou kárku na naftu...
no pani dakujem za postrehy, ale ako som pisal vyssie, olej som prefiltroval cez vodny filter a prva varka bola na pohlad OK a aj auto islo v pohode. Je mozne ze druha varka o zhruba rovnakom objeme bola na hovno (uz som to nesledoval len lial). Dnes rano tazky start, biely dym za autom. Potom to rozchodilo. Auto aj tak s casu na cas spadne do nudzaku(engine check) vysvetlujem si to tak ze vtedy nacucne viac tej sracky nez nafty(to je len moj laicky nazor,kludne ma opravte) a vtedy aj poriadne zadymi uz aj ked jazdim pol hodinu. Zajtra to chcem vyjazdit uplne a naliat naftu aj nejake aditivum, snad to prestane svietit kurva




A je dobré pamatovat na zásadu, že namíchat mimo vozidlo, nechat odstát. Do auta nalít až po prudkém ochlazení. (změněně počasí) sedlinu na dně nechat a znovu doředit.(nebo odfiltrovat). A řekl bych, že to platí pro WVO (vyfrit) obecně. Kolikrát se ještě zdrcne halda sádla.
nemám žádnou kárku na naftu...
Petr
Nahrada za metyl, levnejsi a spolehlivejsi? Pokud myslis acid esterification, tak nic jednoducheho teda. Metyl sezenes, dovezou ho prepravni sluzbou az do baraku, cena se da tolerovat, kdyz to ma clovek vymakane tak uvari spickove mero i z veproveho sadla, proc to menit, kdyz neexistuje tuk/srajda, ze ktereho by to snad ani neslo?

Nahrada za metyl, levnejsi a spolehlivejsi? Pokud myslis acid esterification, tak nic jednoducheho teda. Metyl sezenes, dovezou ho prepravni sluzbou az do baraku, cena se da tolerovat, kdyz to ma clovek vymakane tak uvari spickove mero i z veproveho sadla, proc to menit, kdyz neexistuje tuk/srajda, ze ktereho by to snad ani neslo?



Když to bude EEPO tak ještě nejméně o 5 jednotek víc. (u všeho) Podle složení až 78 Cet.
To už žádný sériový motor využít neumí, takže ani nemá smysl to bez míchání lít do nádrže. A samozřejmě to ani nejde. Bod zákalu 8 st. Motor ztichne řádně.
Ale samozřejmě za to patlání mi to nestojí. Naředím přefiltruji a postupně přilévám.
nemám žádnou kárku na naftu...