E46 330D 135kw turbo vysoký tlak !

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Well
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 09 čer 2014, 15:33
Odpovědi: 0

E46 330D 135kw turbo vysoký tlak !

Příspěvek od Well »

Zdravím,

Mám problém u E46 330D 135kw 2000 s turbem které přetláčí.

Turbo vždycky krásně tahalo do 2800 rpm protom nasledovala díra a turbo spadlo do nouzáku. Jednou to odnesla hadice od turba která se rozervala. Vyměnil jsem hadici a také nové hadičky podtlakové. Byl jsem na diagnostice (live data) a zjistilo se že turbo přetláči > proto ty problémy.

Na diagnostice mi nabidli přehrání softwaru na nějnovější, prý problém může být v neodborném chipu (nevím jestli auto nekde chipovali) ale to se mi nezdá že nejde zjistit jestli bylo auto chipované ?!

Zkoušel jsem regulaci rukou a chodí krásně.

Nenapadají vás nějaké rady čím by to mohlo být ? Po čem jít ?

Děkuji :)
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

Zjistit jestli to chipovane je nebo neni se da pomerne snadno. Pokud se to prefukuje, zadny novejsi sw tomu nepomuze, je treba najit a odstanit problem. Pokud chodi tahlo regulace jak ma, tak uz tam moc veci co na to maji vliv neni :)
Well
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 09 čer 2014, 15:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Well »

Bmwrepair píše:Zjistit jestli to chipovane je nebo neni se da pomerne snadno. Pokud se to prefukuje, zadny novejsi sw tomu nepomuze, je treba najit a odstanit problem. Pokud chodi tahlo regulace jak ma, tak uz tam moc veci co na to maji vliv neni :)
Jak? Ten co mi delal diag a to mel icom tak rikal ze se to zjistit neda, leda proste hodit tovarni sw a rovnou da ten nejnovější. Jinak takhlo mechanicky chodi ale co to dela s tahlem za vakua netusim.
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

Tak zrovna u tohoto auta je to otazka 15 min a vis jestli je soft origo nebo se v tom nekdo vrtal. Dalsi vec je ta jak to zacalo, o tom nic nepises
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Ono kdyby byl problém s podtlakem,tak to turbo tlačí málo a spodek by byl špatný. Pokud turbo fouká hodně,tak to znamená,že jsou lopatky v turbu ještě stále dost přivřené.. Viděl bych to na čip a nebo chybu v tom ventilu co přepouští podtlak do bańky turba.. jedtotka třeba chce už regulovat,ale ventil bude "seklý" a nebo dává špatné hodnoty a proto to nereguluje. Možná ještě čidlo tlaku turba.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Well
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 09 čer 2014, 15:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Well »

dawe2706 píše:Ono kdyby byl problém s podtlakem,tak to turbo tlačí málo a spodek by byl špatný. Pokud turbo fouká hodně,tak to znamená,že jsou lopatky v turbu ještě stále dost přivřené.. Viděl bych to na čip a nebo chybu v tom ventilu co přepouští podtlak do bańky turba.. jedtotka třeba chce už regulovat,ale ventil bude "seklý" a nebo dává špatné hodnoty a proto to nereguluje. Možná ještě čidlo tlaku turba.
Cidlo v sani i ventil n75 jsem zkousel oboji druhe. Jinak ten n75 reguluje dobre neboť po nastartovani se tahlo regulace přesune do druhé polohy (ted nevím co to je za polohu lopatek) ale je na doraz.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Well píše:
dawe2706 píše:Ono kdyby byl problém s podtlakem,tak to turbo tlačí málo a spodek by byl špatný. Pokud turbo fouká hodně,tak to znamená,že jsou lopatky v turbu ještě stále dost přivřené.. Viděl bych to na čip a nebo chybu v tom ventilu co přepouští podtlak do bańky turba.. jedtotka třeba chce už regulovat,ale ventil bude "seklý" a nebo dává špatné hodnoty a proto to nereguluje. Možná ještě čidlo tlaku turba.
Cidlo v sani i ventil n75 jsem zkousel oboji druhe. Jinak ten n75 reguluje dobre neboť po nastartovani se tahlo regulace přesune do druhé polohy (ted nevím co to je za polohu lopatek) ale je na doraz.
Ten doraz je při přivřených lopatkách.. to je v pořádku... to tak má dělat.
Co třeba pružina v té baňce? měla by totiž být schopná při 0 podtlaku lopatky otevřít i když na ni tlačí výfukové plyny. Nevím jestli chápeš,ale jednou jsem tu páku držel v ruce a kámoš na neutrál přidal a na té páce co je na turbu byl dost znát "tok výfukových plynů" už to najednou nešlo tak lehce.
Odpoj tu hadičku , zadělej ji šroubkem a běž to projet. Auto stratí spodek a pokud to nebude přefukovat,tak to znamená,že ta pružina v baňce je schopná to udržet a je OK a problém bude jinde.
Pokud to ve vyšších otáčkách bude přefukovat ,tak to přetlačí tu pružinu a Tvůj problém je v baňce.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Well
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 09 čer 2014, 15:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Well »

dawe2706 píše:
Well píše:
dawe2706 píše:Ono kdyby byl problém s podtlakem,tak to turbo tlačí málo a spodek by byl špatný. Pokud turbo fouká hodně,tak to znamená,že jsou lopatky v turbu ještě stále dost přivřené.. Viděl bych to na čip a nebo chybu v tom ventilu co přepouští podtlak do bańky turba.. jedtotka třeba chce už regulovat,ale ventil bude "seklý" a nebo dává špatné hodnoty a proto to nereguluje. Možná ještě čidlo tlaku turba.
Cidlo v sani i ventil n75 jsem zkousel oboji druhe. Jinak ten n75 reguluje dobre neboť po nastartovani se tahlo regulace přesune do druhé polohy (ted nevím co to je za polohu lopatek) ale je na doraz.
Ten doraz je při přivřených lopatkách.. to je v pořádku... to tak má dělat.
Co třeba pružina v té baňce? měla by totiž být schopná při 0 podtlaku lopatky otevřít i když na ni tlačí výfukové plyny. Nevím jestli chápeš,ale jednou jsem tu páku držel v ruce a kámoš na neutrál přidal a na té páce co je na turbu byl dost znát "tok výfukových plynů" už to najednou nešlo tak lehce.
Odpoj tu hadičku , zadělej ji šroubkem a běž to projet. Auto stratí spodek a pokud to nebude přefukovat,tak to znamená,že ta pružina v baňce je schopná to udržet a je OK a problém bude jinde.
Pokud to ve vyšších otáčkách bude přefukovat ,tak to přetlačí tu pružinu a Tvůj problém je v baňce.

Jo šak, do toho dorazu to přejde při zapnutí motoru/pumpy, hlavně to musí vycucnout na doraz což jen potvrzuji že dělá.

Při nulovém podtlaku, tedy na atmosféře je otevřená klapka tudíž všechny vyfk. plyny jdouu ven (neroztačí turbínku) takže moc nerozumím co tím myslíš ?

https://www.youtube.com/watch?v=S7VCrN1A43E

Trochu to jde videt i na tom videu.

Napadlo nás že by mohl být problém v té tyčince stavitelné, že do toho nekdo jebal a při vysokém tlačení kdy má otevřít tu klapku aby šly plyny pryč ji neotevře dostatečně a turbo padne do nouzáku. ?!

Tudíž pootočit závitem aby byla tyčinka dělší a víc otvírala by mohlo stačit ?

Ale dostat se k tomu bude ořech :/
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Vždyť je to tam popsané.. pokud to bude padat do nouzáku i poté co je odpojený podtlak,tak to znamená,že je pružina v té baňce KO.
Po nastartování to zajede na doraz to je jasný... ale Ty nemáš problém na volnoběh,ale v otáčkách a tak aspoň zjistíš jestli je baňka OK.
Jestli hrábneš do toho nastavení té baňky,tak to turbo můžeš rovnou vymontovat a odvést na seřízení.. Není to prdel jen tak potočit. Celé turbo tím rozladíš. A jestli d toho fakt chceš hrábnout,tak to chce budík na tlak turba.
To turbo co jsi poslal v odkaze je obtokové.. Ty tam máš VNT a to funguje jinak.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Well
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 09 čer 2014, 15:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Well »

dawe2706 píše:Vždyť je to tam popsané.. pokud to bude padat do nouzáku i poté co je odpojený podtlak,tak to znamená,že je pružina v té baňce KO.
Po nastartování to zajede na doraz to je jasný... ale Ty nemáš problém na volnoběh,ale v otáčkách a tak aspoň zjistíš jestli je baňka OK.
Jestli hrábneš do toho nastavení té baňky,tak to turbo můžeš rovnou vymontovat a odvést na seřízení.. Není to prdel jen tak potočit. Celé turbo tím rozladíš. A jestli d toho fakt chceš hrábnout,tak to chce budík na tlak turba.
To turbo co jsi poslal v odkaze je obtokové.. Ty tam máš VNT a to funguje jinak.
Rozumím, vyzkouším
Well
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 09 čer 2014, 15:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od Well »

dawe2706 píše:Vždyť je to tam popsané.. pokud to bude padat do nouzáku i poté co je odpojený podtlak,tak to znamená,že je pružina v té baňce KO.
Po nastartování to zajede na doraz to je jasný... ale Ty nemáš problém na volnoběh,ale v otáčkách a tak aspoň zjistíš jestli je baňka OK.
Jestli hrábneš do toho nastavení té baňky,tak to turbo můžeš rovnou vymontovat a odvést na seřízení.. Není to prdel jen tak potočit. Celé turbo tím rozladíš. A jestli d toho fakt chceš hrábnout,tak to chce budík na tlak turba.
To turbo co jsi poslal v odkaze je obtokové.. Ty tam máš VNT a to funguje jinak.
Tak s odpojeným podtlakem se auto chová jak klasické SDI. Tudíž banka funguje jak má. Co ted ?
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Well píše:
dawe2706 píše:Vždyť je to tam popsané.. pokud to bude padat do nouzáku i poté co je odpojený podtlak,tak to znamená,že je pružina v té baňce KO.
Po nastartování to zajede na doraz to je jasný... ale Ty nemáš problém na volnoběh,ale v otáčkách a tak aspoň zjistíš jestli je baňka OK.
Jestli hrábneš do toho nastavení té baňky,tak to turbo můžeš rovnou vymontovat a odvést na seřízení.. Není to prdel jen tak potočit. Celé turbo tím rozladíš. A jestli d toho fakt chceš hrábnout,tak to chce budík na tlak turba.
To turbo co jsi poslal v odkaze je obtokové.. Ty tam máš VNT a to funguje jinak.
Tak s odpojeným podtlakem se auto chová jak klasické SDI. Tudíž banka funguje jak má. Co ted ?
No tak co teda zkusit přehrát ten soft.. pokud budeš vědět,že je soft 100% OK a že regulace taky chodí,tak to musí chodit podle tlaku co je v jednotce.
Lidi spíš mají problém v tom,že to tlačí málo..
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „BMW“