posunutí řemenice vač. hřídele u PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

dominik
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 srp 2010, 21:18
Odpovědi: 0

posunutí řemenice vač. hřídele u PD

Příspěvek od dominik »

Ahoj všem, potřebuji doladit nastavení PD rozvodů a chci se zeptat, jestli nemáte nějaký fígl jak pohnout s řemenicí vačkového hřídele v těch podélných otvorech (3 krát Mx8), zkusil jsem jak už tady někdo radil pootočit přímo středovým šroubem, ale šlo to jen jedním směrem a já to potřebuji vrátit zpátky (proti směru hod. ručiček). Při pohybu zpátky už se mi ten středový šroub jen povoluje, vypadá to že je třeba nějaký přípravek, za pomoc předem díky.
Obrázek
VW GIV 1.9 TDI PD
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od mecano »

Ty jsi povolil středový šroub při otáčení do proti? Ten šroub se utahuje myslím na 100Nm,jestli je to 10.9
Dotáhni ho jak má být a když budeš mít povolené ty tři M8 musí s tím jít s tím středem /vačkou/ pohnout kam budeš potřebovat
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 322
Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

povolit tři osmičky, nechat vačku stát a pootočit si klikou
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

což nic nemění na tom, že ten šroub musí zase nějak dotáhnout. A rvát to pak přes řemen není uplně košer. Bez přidržovací páky do řemenice se to dělá blbě..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 322
Registrován: 07 říj 2011, 10:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

pravda, nějak mě nenapadlo, že by to byl někdo schopnej utahovat přes řemen. odpovídal jsem na původní dotaz jakože klikou se to jemnějc šteluje i když třeba na víckrát protože kladka, a hlavně se nestane to, co se stalo
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

Zabouchat pistoli, delam to tak a bez problemu. Pokud povolis ty tri srouby musi jit vackou hybat, pokud nejde, ses asi na dorazu a jedine presadit remen.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od mecano »

Fulltank píše:Zabouchat pistoli, delam to tak a bez problemu. Pokud povolis ty tri srouby musi jit vackou hybat, pokud nejde, ses asi na dorazu a jedine presadit remen.
Tak to bych mu neradil ani náhodou..pistolníku
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, jo to bych si nedovolil, moment tam není pro srandu..Pistole u opravy motoru se může používat pouze na demontáž, jinak vypnout kompresor, anebo je to STS chvojkovice brod.. :)
nepropadat panice...
karelmacal
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Registrován: 26 led 2014, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od karelmacal »

Diletant_a_Laik píše:povolit tři osmičky, nechat vačku stát a pootočit si klikou


jo přesně tak (LOL) (LOL) (LOL) (LOL)
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

Pokud nechci sundavat rozvody tak lepsi nez to rvat pres remen tak pouziju vzduch, samozrejme s rozumem :)
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Uživatelský avatar
kozzlik
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02 črc 2014, 20:08
Odpovědi: 0

Re: posunutí řemenice vač. hřídele u PD

Příspěvek od kozzlik »

dominik píše:Ahoj všem, potřebuji doladit nastavení PD rozvodů a chci se zeptat, jestli nemáte nějaký fígl jak pohnout s řemenicí vačkového hřídele v těch podélných otvorech (3 krát Mx8), zkusil jsem jak už tady někdo radil pootočit přímo středovým šroubem, ale šlo to jen jedním směrem a já to potřebuji vrátit zpátky (proti směru hod. ručiček). Při pohybu zpátky už se mi ten středový šroub jen povoluje, vypadá to že je třeba nějaký přípravek, za pomoc předem díky.
Obrázek
A co se tím kolem nastavuje?
VW Sharan 1.9 TDi 85kw
Octavia combi 1.6 74kw
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Fulltank píše:Pokud nechci sundavat rozvody tak lepsi nez to rvat pres remen tak pouziju vzduch, samozrejme s rozumem :)
lepší si koupit univerzál páku za litr, když nemáš 1500 na origo a pak to přes řemen netáhneš ;) A nebo si jednoduchou za cenu železa vyrobit :-)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Tim kolem na vacce dostelujes synchronizaci vacka/klika, kterou musis kontrolovat VAGEM(diagnostikou). Hlodnota musi byt co nejbliz nule.
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Uživatelský avatar
kozzlik
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02 črc 2014, 20:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozzlik »

blonn píše:Tim kolem na vacce dostelujes synchronizaci vacka/klika, kterou musis kontrolovat VAGEM(diagnostikou). Hlodnota musi byt co nejbliz nule.
Na co má tohle nastavení vliv? Koukal jsem že to má docela velké rozmezí.
VW Sharan 1.9 TDi 85kw
Octavia combi 1.6 74kw
blonn
Aktivista
Příspěvky: 1135
Registrován: 01 dub 2009, 19:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od blonn »

Tak pokud to udelas hodne mimo, tak udelas dosti skody. Nicmmene to ma vliv na spotrebu a celkovy chod motoru. Je to holt dost dulezita vec, udelat rozvody jak maji byt. Taky jsem je delal tenkrat poprvy, a i po protoceni motoru klicem, jsem mel pri startovani lepiky. Ale pohledej tu ku....a, je tady o tom mraky na youtube mas vīīīdea, cavas
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“