mám tu Octávku 1.8 20V a už jsem docela bezradný. Auto startuje neuvěřitelně dlouho za tepla i za studena (start za tepla 40-60 sekund). Aby toho nebylo málo je to taxi (280 000 km v kolech) s namontovaným LPG. Veškeré pokusy jsem dělal v provozu pouze na benzín (před započetím testování ujeto cca 20 km pouze na benzín).
Co už víme a zkoušeli jsme
- Čidlo teploty OK
- škrtící klapka kontrolována podle VISu, rozebraná vyčištěná, základní nastavení provedeno.
- Čidlo otáček motoru OK
- svíčky a kabely nové
- startér úplně nový (již třetí; Auto takhle jezdí 1,5 roku.)
- VAG - chyba přizpůsobení adaptačních hodnot volnoběhu (přisuzuji přepínání na plyn)
- Tlaky 14, 12, 14, 14 (žádná sláva, ale chytat by to mělo lépe)
Opravdu hodně zajímavé je to, že poprvé točí i minutu, někdy nechytne vůbec, ale napodruhé chytne hned (3-5 sekund) a to i v případě, že první točení bylo cca 10 sekund. V praxi auto většinou majitel startuje způsobem: 15 vteřin točit, přestat, nastartovat. I proto nesázím na tlaky.
Podezření a co se chceme zeptat
- Zkuste se prosím podívat na přiložené načtené hodnoty. Hlavně se mi nezdá skupina 001, blok 4 (ignition angle) -7,5° což je mimo toleranci (viz obrázek)
- Kde najdeme čidlo polohy klikové křídele? Zatím jsem prohlížel pouze shora, ale nikde ho nevidím. Nemůže mít hodnota ingnition angle (zapalovací úhel) něco společného s ním. Případně neladí se ten úhel jako třeba předvstřik u TDI?
- Kde najdeme čidlo klepání motoru? Rozpojil jsem tři svorkovice pod sáním. Od prava jsou to snímač otáček, nevím, nevím. Po odpojení těchto dvou "nevím" se žádná hodnota nezměnila. Nevíte co je to nevím, nevím? Vag ukazuje ve skupinách 13 (bloky 1,2,3,4) 14 a 15 (bloky 3,4) stále nulové hodnoty. Tedy i na tohle čidlo mám podezření.
-Podivné mi přijde, že ve skupině 17 blok 3 - zátěž je 100% ačkoliv motor byl ve volnoběhu.
Děkujeme za každou radu, prosím shlédněte přiložená live data.
















