Komorový výfuk(expanzni komora za turbem)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

to Andre: Jasně že sem nemyslel, že na tlaku vůbec nezáleží, špatně sem se vyjádřil. Ve všech mapách kompresorů a turbín jsou kg/s ve vztahu k pí (poměru tlaků) tak to spolu dost úzce souvisí :) . Byla to reakce na m3/s, že to je hrozně nepřesná def. stavu. A ktomu komorovému výfuku. Jestli je myšlen jako "akumulátor" nízkého tkaku zaturbem, tak při roztáčení turba (řádově kolik? desetiny sekund?) by se při daném průtoku (množství-kg) asi rychle zaplnil a moc by nepomohl-dle mého názoru. Neni lepší roztáčet turbo proměným průřezem (VGT, VTG, VNT ......) ? Nebo ta regulace neni tak rychlá? Ptám se, nejsem žádnej odborník naturba :? . To si tu ty Andre
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

to už řešíte absotní kraviny, spíš se jen nesmyslně dohadujete!!!! už nemám slov! (offtopic)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

iTD píše:to už řešíte absotní kraviny, spíš se jen nesmyslně dohadujete!!!! už nemám slov! (offtopic)
nemohu s urcitosti rici, zda je to Tvuj pripad, nicmene mam takovou zusenost z praxe, ze lide nektere veci nazyvaji "kravinami, blbostmi, hloupostmi, atd." z duvodu, ze jim prestavaji nebo dokonce vubec nerozumi ...ostatne mozna, ze projev "uz nemam slov" je toho dukazem

jinymi slovy, pokud k tomu nemas co dodat, pak Te nikdo nenutito cist natoz prispivat ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

Forest píše:
iTD píše:to už řešíte absotní kraviny, spíš se jen nesmyslně dohadujete!!!! už nemám slov! (offtopic)
nemohu s urcitosti rici, zda je to Tvuj pripad, nicmene mam takovou zusenost z praxe, ze lide nektere veci nazyvaji "kravinami, blbostmi, hloupostmi, atd." z duvodu, ze jim prestavaji nebo dokonce vubec nerozumi ...ostatne mozna, ze projev "uz nemam slov" je toho dukazem
......................................................................................................................

teť se ozval ten pravej! to je o čem mluvím, asi seš nejchytřejší frajere, ale takovej zmatek sem tu ještě nečet! a k te tve praxe- ještě sem se od tebe nic nedozvěděl (kromě urážek atd), já si VŠE dělám sáma doma! na rozdíl od tebe (pouze něco koupit a dat to tam, nebo si to dokonce nechat namontovat). ale to je tvůj problém. je vidět že ty víš úplný ho*no a snažíš dělat chytráka, kdyby nebyly lidi jako ty, že se do někoho naváží, bylo by to o něčem jiném, snažíš se prosadit svoje a ještě ty trapný pravopisy.
měl by ses nad sebou zamyslet a to hodně! (offtopic)
Naposledy upravil(a) Smoke dne 12 lis 2006, 20:32, celkem upraveno 1 x.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

iTD píše: teť se ozval ten pravej! to je o čem mluvím, asi seš nejchytřejší frajere, ale takovej zmatek sem tu ještě nečet! a k te tve praxe- já si VŠE dělám sáma doma! na rozdíl od tebe (pouze něco koupit a dat to tam, nebo si to dokonce nechat namontovat). ale to je tvůj problém. je vidět že ty víš úplný ho*no. kdyby nebyly lidi jako ty, že se do někoho naváží, bylo by to o něčem jiném.
měl by ses nad sebou zamyslet
(noteeth) mno, sice tusim, co znamena "teť", nicmene Te musim ubezpecit, ze se nepovazuji za nejchytrejsiho a ver mi, ze do temat, u kterych nevim, tak se neangazuji, protoze v tomto pripade radeji ctu a snazim se neco dozvedet

co se tyce "delam si vse sam doma" - nevim, proc mam potrebu se nejak hajit, nicmene "doma sam" mi pripomina, ze bych si mel fakt uz poridit nejakou dilnu, protoze mit motor rozdelany v obyvaku asi neni zrovna to nejlepsi reseni ...jenze sehnat v HK garaz je opravdu temer nemozne :(

a pokud narazis na mou zrucnost, pak vez, ze komorove sani pro Lustu jsem vyrabel sam, stejne jako to pro me ;) ale v jednom mas pravdu - svaret TIGem jeste neumim a to me fakt stve (wallbash)

na zaver bych Te chtel upozornit, ze to, ze jsem "kravatak" neznamena, ze jsem levej :P

jinak toto uz je podle me (offtopic) a uvital bych, kdybychom se vratili zpet k tematu ... v pripade, ze mas tendence me"resit", tak mi napis SZ nebo mi spis napis na ICQ ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

vypadáš klidněji, sem rád. řešit už nic nechcu, nemám náladu se dohadovat. takže můžem pokračovat v úvodní debatě...
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

No, to jsou argumenty, začíná se mi to líbit. Ale abych byl přesný, musím nastudovat, toto se nedá nějak jednoduše smést ze stolu.
Jen pro ujasnění
jayd píše:k tomu objemu vyfukovych plynu...no myslim, ze na objem se v turbinach nehraje, ze vse se navrhu na kg/s a ne na m3/s..takze ty kdyz zvysis teplotou objem tak se ti snizi ale hmotnostni prutok
Na objem se každopádně hraje! Ten je totiž na vstupu většinou daný. Pravdou je, že pro výpočet běžné turbíny počítáme s hmotnostním průtokem, protože může být různá hustota plynu a tím i rozdílná předaná energie. Protože Qm=Qv*ró. Ale pro náš případ - turbo - můžeme počítat při stejné teplotě s konstantní hustotou plynů, takže je vcelku jedno, jestli bereš objem, nebo hmotnost.

A jak píšeš, že "kdyz zvysis teplotou objem tak se ti snizi ale hmotnostni prutok" Je pravdou, že zvýším pouze objem a ne hmotnost. Takže to asi moc nepomůže. Ale že se sníží hmotnostní průtok, tak to ne! Objemový průtok se zvýší. Hmotnostní průtok bude stejný! Proteče turbínou veškeré množství (ať už objem nebo hmotnost) plynu. Celá hmotnost. Akorát toho bude víc objemově. Ale tím, že se sníží hustota to asi přínos mít nebude. To máš pravdu.

To byly jen upřesnění. K té hlavní části už si budu muset něco málo zopakovat. Ale než se vyjádřím ke všem příspěvkům (LOL) chvíli to potrvá. Ale tento způsob řešení problému se mi líbí. Každý má znalosti pouze teoretické (teda předpokládám, pokud se konstrukce turba týče). Pro mě je to velmi přínosné pro detailní pochopení funkce a tím pádem souvisejících témat. Díky
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Foreste, proč na mě zas útočíš? Jsem rád, že nejsem jediný, komu se zdá, že tady lidi jen urážíš. Kromě tebe tu nikdo nikoho nenapadá. Proč to děláš???? :?
Netýrali tě doma, když jsi byl malý? Nějaké fyzické tresty? Sexuální zneužívání? Proč si tu léčíš komplexy. Nezaplňuj tím fórum. Ani tady, ani SZ, prosím. Doufám že toto je NAPOSLED co musím odcházet od tématu. Bavme se prosím k věci. Jestli tě štve, jak jsem blbý, tak prosím vzhledem na ostatní drž své emoce na uzdě. Myslet si o mě můžeš co chceš.
O tom co píšu jsem přesvědčen, že je pravda. Mýlit se samozřejmě mohu a v některých případech tomu tak určitě je. Rád to uznám, opravím si názor a budu vědět víc. Od toho tu snad jsme, ne? Kdybychom věděli vše, tak o čem bychom tady debatovali?
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Zatial čo sa tu vy chytáte za slovíčka už je na svete hotová turbo akceleračná komora.....a zakrátko bude aj testovaná na Fabia RS aj s obrovským turbom.

Toto nie je forum pre mladých fyzikov alebo ano?? Kopec ludí tu argumentuje prepočtami, fyzikou......zabudnite nato je to všetko o skúsenostiach a tie z knižiek sú len pre orientáciu...
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Stingray píše:Zatial čo sa tu vy chytáte za slovíčka už je na svete hotová turbo akceleračná komora.....a zakrátko bude aj testovaná na Fabia RS aj s obrovským turbom.

Toto nie je forum pre mladých fyzikov alebo ano?? Kopec ludí tu argumentuje prepočtami, fyzikou......zabudnite nato je to všetko o skúsenostiach a tie z knižiek sú len pre orientáciu...
Tak už se těšíme. Nějaké fotky? Chtělo by to odbrzdit s a bez té "komory" - pro průkaznost.
A k tomuto tématu se vyjadřuje ten kdo chce. Podrobné to je. Věci si ujasníme. Kdo nechce, nepřipojí se k debatě - prosté.
Já jsem jako "iTD", taky si všechno dělám sám - kromě čipu. Ale přece nebudu testovat něco, čemu nevěřím. Až mě někdo přesvědčí teoreticky, můžu zkoušet prakticky. A když mi dá někdo praktický důkaz, tak zas přemýšlím na jakém principu to funguje. To není špatně, ne? Prostě mi nedá něco namontovat aniž bych to pochopil.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Přestaňte se tady laskavě už dohadovat a řešte prosím téma.

iTD a Stingray: iTD - tady jsi trošku přestřelil. Jsem rád, že se tu konečně začalo řešit něco na úrovni. To samé pro Stingraye.

A Stingray, jsme rádi že už je to hotové, a proto se těšíme na porovnání z brzdy - bez akcelerační komory / s akcelerační komorou. Jen nám ještě pověz, co je to "za krátko"? (týden/měsíc/rok/deset let ?)

TDIPower a Forest: nechtě těch dohadů, nebo vás trest nemine (wallbash). Já to tady vyházim - to uvidíte jak to bude lítat (noteeth).

Takže, už jen k tématu bitte

Velký přísný ADMIN
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Batistuta
Aktivista
Příspěvky: 1286
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:47
Bydliště: Praha

Příspěvek od Batistuta »

No konečně zásah z hůry (noteeth) .
FABIA 1,6tdi - soft dieselpower
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

origoš píše:
Dám příklad: když zmenším průřez vstupu do turba, zvýším tím tlak. Samozřejmě za předpokladu, že objem výfukových plynů je pro tento příklad konstantní. Zvýšil jsem tlak před turbem? Ano. Zvýšil jsem jeho účinnost? NE!!!
.
Ale tak to přece není. Představme si, že před turbo dáme kohout a za něj dáme manometr a budeme měřit vstupní tlak do turba a pomalu zavírat ten kohout. Podle toho výše uvedeného by tlak musel stoupat a nejvyšší by byl při zcela uzavřeném kohoutu.
Když se podíváme do světa vodních turbín, tak tam se zvýšení účinnosti dosáhne třeba tím, že se přodlouží kuželovitě směrem dolu odpad z turbíny a voda, svojí hmotností vytváří na výstupu podtlak.

Samozřejmě že výkon turbíny závisí na množství plynů, které turbínou proteče a to množství zase závisí na tlaku. Kduž bude tlak nula, tak množství bude taky nula.
Já jsem ale v tom inkriminovaném příspěvku mluvil o účinnosti, která je dost důležitá, protože množství a tlak jsou dány a zvýšení účinnosti lze zvýšit přeplňovíní a tím následně to množství výfukovách plunů.
Nafty si dokážeme vstříknout libovolně, problém je dostat tam ten vzduch.
Samozřejmě, že to tak není. Však to taky píšu že NE. Proto jsem dal ten příklad, abych ukázal že to není jen o tlaku.
Kdyby to bylo jen o tlaku, tak by bylo ideální dát co nejmenší turbínu, ta by kladla největší odpor a tím pádem by byl velký tlak před ní. Ale to asi nikdo nechce. Proto výkonnější turbíny jsou větší, aby turbínové kola byly větší a byly připraveny na větší objem vzduchu. Přece všechno je o ojemu (hmotnosti) přiváděném do turba. Když dáme turbo z 1,5TD na 3,0TDI, tak svinsky zvednem tlak před ním ale účinnost těžko. Protože turbo nepobere ten objem. Navíc nezapomeňme, že účinnost turba roste jen do určitých otáčk a pak začíná klesat.

Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak vlastně nejsme ve při. ;)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Reesha: Neboj sa nebude to ako ten Tvoj zázračný prepínač čipu čo si tvrdil že bude o týžden a už sú to dva mesiace......najprv sa nauč pozerať na seba až potom si otváram usta na ostatných......nechcem ani zverejniť čo stojí ten prepínač od Maxačov čo funguje totál bezproblemovo už zopár rokov......

Obrázek

Ja nechcem niekomu vysvetlovať už to že sa to zverejnilo je dosť. Sú ludia ktorí ma poznajú aj osobne a tým som aj poradil ako to urobiť aby bol efekt čo najväčší. Fotky zverejnovať nebudem a ani nechcem viem ako by to dopadlo.
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1271
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

Stingray píše:
reesha píše:Přestaňte se tady laskavě už dohadovat a řešte prosím téma.

iTD a Stingray: iTD - tady jsi trošku přestřelil. Jsem rád, že se tu konečně začalo řešit něco na úrovni. To samé pro Stingraye.

A Stingray, jsme rádi že už je to hotové, a proto se těšíme na porovnání z brzdy - bez akcelerační komory / s akcelerační komorou. Jen nám ještě pověz, co je to "za krátko"? (týden/měsíc/rok/deset let ?)

TDIPower a Forest: nechtě těch dohadů, nebo vás trest nemine Hlavička. Já to tady vyházim - to uvidíte jak to bude lítat Bóďa.

Takže, už jen k tématu bitte
Reesha: Neboj sa nebude to ako ten Tvoj zázračný prepínač čipu čo si tvrdil že bude o týžden a už sú to dva mesiace......najprv sa nauč pozerať na seba až potom si otváram usta na ostatných......

Ja nechcem niekomu vysvetlovať už to že sa to zverejnilo je dosť. Sú ludia ktorí ma poznajú aj osobne a tým som aj poradil ako to urobiť aby bol efekt čo najväčší. Fotky zverejnovať nebudem a ani nechcem viem ako by to dopadlo.
1) můj přepínač čipů není zázračný (narozdíl od některých "tvých produktů", které tady bájně popisuješ)

2) můj přepínač čipů není ještě hotový, narozdíl od tvých "bájných produktů" (resp. mám v ruce hotovou verzi na 2 programy hodící se pro určitou aplikaci)

3) opět jsi absolutně mimo téma, a útočíš - nechápu proč (jestli tě tak rozzlobilo, že se někdo zeptá, kdy budeš mít výsledky, které tu po tvých prohlášeních zajímají asi všechny? To že nikdo nikdy nic neviděl, to opomíjím.).

Tímto tě napomínám naposledy. Ještě jedna taková reakce ve foru - KDEKOLIV - bude ti zamezen přístup (to už jsem měl udělat dávno).
Tvých neopodstatněných žvástů už má většina zde po krk a doba, kdy byly ještě vtipné, je pryč.


Takže již jen k tématu (offtopic)

Dodatek: Vidím, že jsi přidal screen z fora. A můžu se postavit za vše co je tam napsané.

Možná nechápeš jednu věc.
Mezi tvary "mělo by něco být" a "něco bude" je dost obrovský rozdíl. Jestli toto slovenština nezná (podle tvé mluvy to tak vypadá - já nejsem jazykověděc), tak mě to mrzí. A mohu se ti pokusit rozdíl vysvětlit přes SZ, nebo v jiném tématu (ostatní diskuze).
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“