vodní intercooler
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Odpovědi: 0
Účinnost celýho systému určitě není větší než u klasickýho FMIC. Co sem koukal tak to maj právě hlavně speciály na sprinty. Na jedný stránce americkýho výrobce ( http://www.turboneticsinc.com/ic_liquidtoair.htm první odtavec) sem našel, že se ten výměník (chladič vody) má udělat co největší, aby měl systém aspoň trochu rozumnou účinnost, nebo udělat velkou nádobu na led(dragstery). Ptal sem se ve škole a tam mi bylo řečeno, že se vodní IC používá u stacionárních motorů, maximálně u pomalujezdících strojů, ale u auta se rozhodně kvůli účinnosti nevyplatí. Tzn. Bóďa asi nemá jinou možnost než použít vodní IC, ale pak bude muset dát dopředu co největší výměník, což u hranaťáka neni až tak jednoduchý - hodně štěstí.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

Tam je místa na dva chladiče.
Voda odebere při stejné teplotě více tepla, než vzduch. Stoupněte si bez oblečení ven při 2°C a pak hupněte do vody stejné teploty.
Voda z vás teplo okamžitě "vysaje"...
Když se to udělá důkladně, bude vodní ic účinější.
Rozhodně to má smysl jen pro extrémní výkony, nebo extrémně uložené motory.

Voda odebere při stejné teplotě více tepla, než vzduch. Stoupněte si bez oblečení ven při 2°C a pak hupněte do vody stejné teploty.

Když se to udělá důkladně, bude vodní ic účinější.
Rozhodně to má smysl jen pro extrémní výkony, nebo extrémně uložené motory.

MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Problem neni prestup tepla do vody ale dostat ho z ty vody zpet do vzduchuBóďa píše:Tam je místa na dva chladiče.![]()
Voda odebere při stejné teplotě více tepla, než vzduch. Stoupněte si bez oblečení ven při 2°C a pak hupněte do vody stejné teploty.Voda z vás teplo okamžitě "vysaje"...
Když se to udělá důkladně, bude vodní ic účinější.
Rozhodně to má smysl jen pro extrémní výkony, nebo extrémně uložené motory.

Nicmene asi o moc mensi nez klasika byt nemuze, protoze je sice pekne, ze voda odebere vic tepla, ale ty ji to z ridkeho vzduchu musis predat. Takze, prestoze bys to diky vode mohl zmensit, tak kvuli vzduchu uvnitr moc nemuzes, protoze se pak nedostane k ochlazovanym stenam.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 22
- Registrován: 21 dub 2007, 17:12
Odpovědi: 0
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Přesně tak- krátkodobě. Než ho za tři vteřiny zase rozpálí horký vzduch.teplota kratkodobe rapidne klesne

A přesně ty první tři vteřiny není pro předokolku potřeba max výkon...

Já už "vodoucha" mám a snad k němu do června přidělám auto, tak se uvidí.

MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®