vodní intercooler

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

vodní intercooler

Příspěvek od skodik »

ahoj měl bych několik otázek na tohle téma :D jelikož sem s touhle variantou ještě nesetkal.
1- má to někdo už v autě?(myslím dodělávaný)
2- jakou to má účinnost o proti normálnímu intercooleru
3- složitost zástavby(termostaty,vrtule)
4- jestli to má vůbec smysl

jde o to že po nějakým čase se ta voda v tom okruhu musí zahřát,beru teda samostatnej okruh jen pro to chlazení vzduchu.jestli to uchladí další chladič bez vrtule nebo s vrtulí.atd,atd.Je to zajímavý ,ale nezdá se mi moc efektivní když se to masově nerozšířilo,nebo to zůstalo jen u speciálu,kde ale doba jízdy na ostra představuje malej časovej úsek.
díky
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Masově se to nerozšířilo, protože 99% aut to nemá zapotřebí. Intercooler vzduch- vzduch je pro běžné použití plně dostačující.
Ale například u motoru vzadu tahat trubky ic 4 metry dopředu a zpět je nesmysl, takže např. u VW T3 se vodní coolery používají často. ;)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

co sem četl starší články tak to má asi největší přínos pro lodě kde tu vodu má všude okolo,nežto já bych musel dodělat celej system
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

a co dat přímo za klasický IC větrák? pokud to umožní podmínky
:D
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

iTD píše:a co dat přímo za klasický IC větrák? pokud to umožní podmínky
:D
Myslim, ze ta vode odebere daleko vice tepla nez ten vzduch, ktery by byl treba i teply od motoru.
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

bokaco píše:
iTD píše:a co dat přímo za klasický IC větrák? pokud to umožní podmínky
:D
Myslim, ze ta vode odebere daleko vice tepla nez ten vzduch, ktery by byl treba i teply od motoru.

teply od motoru nemůže být, když to saje z nárazníku směrem k motoru. a když vzpomeneš na novej IC a ta práce stím a pěněz. myslím,že větrák má hodně velký průtok vzuchu, aby to uchladil dostatčně.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

větrák není moc efektivní řešení,proto se používá ostřik vodou,ale co např. nevím je za jak dlouho a jak moc se zvedne teplota vody při chlazení,když vezmu že ta voda bude mít na začátku 20°C a zajímalo by mě o kolik stoupne ta teplota a na kolika ti se udrží.Když vezmeme v potaz že voda líp ochladí ale taky plus teplota v mot.prostoru. má to tady někdo vůbec namontovaný v autě?Teorie je krásná ,ale praxe kolikrát ukáže problémy :D
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Myslim, ze kdyby to bylo na vystupu od chladice a snad i pomocne cerpadlo, tak by byla ucinost vyborna i pri otevrenem termostatu.
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

to čerpadlo by tam muselo být 100% ale je důležitý ,že by tento asi menší chladič nahradil něco co je přes celej předek auta,anemusela by se třeba řezat chladičovka,ale ještě sem neviděl rozměry toho chlapáka :D
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Tak to už raději vzduchem chlazený ic. :) Když se chladí vodou, tak je oddělený okruh.
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Bóďa píše:Tak to už raději vzduchem chlazený ic. :) Když se chladí vodou, tak je oddělený okruh.
To sem moc nepobral :(
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Intercooler voda- vzduch má oddělený okruh chladící kapaliny. Voda v okruhu motoru má kdekoliv příliš vysokou teplotu, než aby se dala použít k chlazení stlačeného vzduchu.
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

právě proto musí mít svůj vlastní okruh s čerpadlem a chladičem aspon s malým třeba z topení aby pak vzduch neochlazoval vodu :D co by právě nastalo,kdyby sito připojil na stávající vodní okruh :D
Naposledy upravil(a) skodik dne 23 pro 2006, 20:01, celkem upraveno 1 x.
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Myslim si, ze z chladice zas tak tepla voda za jizdy nejde. Ta plocha je obrovska v porovnani coolerema a motor zas tolik tepla nevyda.
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

já nevím jestli myslíš vodní tak na čidle to ukazuje kolem 90°C tak nevím ,to je dost teplý :D
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“