Stránka 9 z 12
Napsal: 05 led 2007, 23:40
od vita
Účinnost celýho systému určitě není větší než u klasickýho FMIC. Co sem koukal tak to maj právě hlavně speciály na sprinty. Na jedný stránce americkýho výrobce (
http://www.turboneticsinc.com/ic_liquidtoair.htm první odtavec) sem našel, že se ten výměník (chladič vody) má udělat co největší, aby měl systém aspoň trochu rozumnou účinnost, nebo udělat velkou nádobu na led(dragstery). Ptal sem se ve škole a tam mi bylo řečeno, že se vodní IC používá u stacionárních motorů, maximálně u pomalujezdících strojů, ale u auta se rozhodně kvůli účinnosti nevyplatí. Tzn. Bóďa asi nemá jinou možnost než použít vodní IC, ale pak bude muset dát dopředu co největší výměník, což u hranaťáka neni až tak jednoduchý - hodně štěstí.
Napsal: 06 led 2007, 14:48
od Bóďa
Tam je místa na dva chladiče.
Voda odebere při stejné teplotě více tepla, než vzduch. Stoupněte si bez oblečení ven při 2°C a pak hupněte do vody stejné teploty.

Voda z vás teplo okamžitě "vysaje"...
Když se to udělá důkladně, bude vodní ic účinější.
Rozhodně to má smysl jen pro extrémní výkony, nebo extrémně uložené motory.

Napsal: 06 led 2007, 18:24
od vita
Tak tak. Nebo extrémě výkonné a zárověň extrémě uložené

Napsal: 07 led 2007, 10:49
od suskyin
Bóďa píše:Tam je místa na dva chladiče.
Voda odebere při stejné teplotě více tepla, než vzduch. Stoupněte si bez oblečení ven při 2°C a pak hupněte do vody stejné teploty.

Voda z vás teplo okamžitě "vysaje"...
Když se to udělá důkladně, bude vodní ic účinější.
Rozhodně to má smysl jen pro extrémní výkony, nebo extrémně uložené motory.

Problem neni prestup tepla do vody ale dostat ho z ty vody zpet do vzduchu

Napsal: 07 led 2007, 14:26
od Bóďa
vita píše:Tak tak. Nebo extrémě výkonné a zárověň extrémě uložené

Přesně!

suskyin: Dostanem ho zpátky.

Napsal: 07 led 2007, 18:52
od lt.kubosh
Nicmene asi o moc mensi nez klasika byt nemuze, protoze je sice pekne, ze voda odebere vic tepla, ale ty ji to z ridkeho vzduchu musis predat. Takze, prestoze bys to diky vode mohl zmensit, tak kvuli vzduchu uvnitr moc nemuzes, protoze se pak nedostane k ochlazovanym stenam.
Napsal: 24 dub 2007, 16:25
od Hellraiser17
a co takhle odvádět to teplo z tý vody kovovejma trubičkama přiděladnýma k e spodku auta - takovej megachladič...

Napsal: 26 dub 2007, 17:39
od skodik
bylo by tam moc vody 1litr = 1kilo
Napsal: 26 dub 2007, 22:14
od chiptuning
vodni IC se pro normalni provoz absolutne nehodi je pro vyssi vykony a na kratkou dobu musi mit svuj okruh se zasobou chladne vody,vetsinou se naleva az pred startem.
na sptinty staci uplne klasicky IC a tesne pred startem ho zchladit snehovym hasicakem / co2 / a teplota kratkodobe rapidne klesne

Napsal: 27 dub 2007, 09:14
od Bóďa
teplota kratkodobe rapidne klesne
Přesně tak- krátkodobě. Než ho za tři vteřiny zase rozpálí horký vzduch.
A přesně ty první tři vteřiny není pro předokolku potřeba max výkon...
Já už "vodoucha" mám a snad k němu do června přidělám auto, tak se uvidí.

Napsal: 27 dub 2007, 13:00
od skodik
Já už "vodoucha" mám a snad k němu do června přidělám auto, tak se uvidí.

[/quote]
na nic jinýho ani nečekám,sem na to zvědavej hlavně na provoz ,držím palce

Napsal: 08 srp 2007, 19:41
od Bóďa
Tak je to tadyyyy!

Napsal: 08 srp 2007, 19:54
od Jim
krásná práce....
jen by mě zajímalo, kde se chladí voda?
Napsal: 08 srp 2007, 20:33
od JasteR
Napsal: 08 srp 2007, 20:38
od Fantik
A poladil si od Týnce???