Komorový výfuk(expanzni komora za turbem)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Na straně 7 jsem napsal
"A tlak za turbem? No je pravda, že je třeba dosáhnout co nejmenšího odporu, tedy co nejmenšího protitlaku. Ale zase je blbost odšroubovat potrubí hned za turbem, protože by zde docházelo k takovým turbulencím, že by to účinnost spíše snižovalo. Takže je třeba ustálit proudění tak, aby se co nejvíce blížilo laminárnímu a pak ho pustit ven."

Myslím že je to jinými slovy totéž. Je jasné, že proudění je třeba při co nejmenších ztrátách ustálit. Co bys řekl vsazení "šroubovice" do výfukové trubky? Samozřejmě pouze po jejím obvodu. Nejjépe aby se její stoupání zvětšovalo až do nekonečna (to znamená, že na konci by bylo rovnoběžné s potrubím). Tak mě napadlo přirovnat to k hlavni pistole.
Tím by se proudění ustálilo bez změn průřezu.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

no comment
Naposledy upravil(a) Stingray dne 15 lis 2006, 07:59, celkem upraveno 1 x.
...to be or not to be... - faster
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

lt.kubosh píše:
TDIPOWER píše:Ale dotaz - možná blbý - co by se stalo, kdybychom někde za turbem zabezpečili to, že tam bude docházet k hoření. Jen čistě teoreticky, nechci teď řešit jak to udělat prakticky.
Víme že při hoření dochází ke spalování kyslíku (u nás zbytkový kyslík) a tím ke vzniku podtlaku. Pomohlo by to? Vznikal by tam podtlak, který by vlastně "odsával" výfukové plyny z turba???
No ja si nejsem jist, ze ve spalinach je dostatecne mnozstvi kysliku potrebneho k horeni. Prinejmensim, aby byl pozorovatelny jev vzniku podtlaku.
Moderni hasici systemy pracuji s tim, ze "rozredi" vzduch v mistnostit tak, aby tam bylo maximalne 7% kysliku ve vzduchu. Clovek pri takovem mnozstvi dycha - prezije, ale ohen nehori.
K tomuto se primlouva i EGR - recyklace vyfukovych plynu, ktere maji omezit horeni.
Za dalsi nevim cim bys plaminek chtel udrzovat, protoze pri vstriku benzinu nebo cehokoliv podobneho bys tam vytvarel zatracene vysoke mnozstvi spalin. Navic zvedas teplotu - rozpinas plyny. Ale tohle je pouze teorie.
No to je přesně to. Nechtěl jsem řešit praktické provedení.
Zbytkový kyslík tam je na 1000%. Psal jsem že chci ověřit pouze princip, ne přijít na ten "mechanismus". Určitě NE dodávat tam palivo! To je jasné. Pouze spalovat kyslík např o nějaké rozžhavené vlákna. Nebo možná přidat nějaké množství paliva, ale pouze takové, aby nenbylo vyšší než množství potřebné ke spálení přebytečného kyslíku. Nechci to konstruovat. To byla jen teoretická úvaha.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Stingray píše:to čo si opísal nie je teoria ale systém preplnania HYPERBAR....to je systém prídavného spalovanie pre piestové motory schopný dosahovať extrémne vysoké tlaky preplnania......ide o prídavné vstrekovanie paliva pred turbo s podporou prídaného vzduchu od kompresora.
Nějak se nám tu příspěvky časově kryjou. Já jsem se ptal co takhle spalovat za turbem. Tvůj poslední příspěvek mluví o spalování před turbem. Jasně. Rozumím. Pro turbo přínos, ale zase plyny vyfukované z motoru mají tím pádem větší odpor. Musí to být nějak dost dobře řízené, to spalování tam. Ale to už je SCI Fi a do auta si to tu asi nikdo nedá. Každopádně dík.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

TDIPOWER>Prosimte co to je? Pouze spalovat kyslík např o nějaké rozžhavené vlákna. Jako ho chces nechat vysublimovat? Hoření = oxidace = smísení paliva s kyslíkem.
O žhavé vlákno ten kyslík akorát ohřeješ a maš opačný efekt intercooleru.

Jdi delat neco uzitecneho, jestli se nudis na nemocenske, tak se nech uschopnit. :D
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

lt.kubosh píše:TDIPOWER>Prosimte co to je? Pouze spalovat kyslík např o nějaké rozžhavené vlákna. Jako ho chces nechat vysublimovat? Hoření = oxidace = smísení paliva s kyslíkem.
O žhavé vlákno ten kyslík akorát ohřeješ a maš opačný efekt intercooleru.

Jdi delat neco uzitecneho, jestli se nudis na nemocenske, tak se nech uschopnit. :D
Vidíš, to je to, proč jsem se do toho nechtěl pouštět. Měl jsem za to, že na povrchu dostatečně rozžhaveného tělesa dochází k hoření kyslíku. Například na spirále infrazářiče. Když ale říkáš že ne, tak asi ne. Chemie není zas až tak moje parketa. (LOL)
Tak sorry.
K tématu jsem řekl a dozvěděl vše potřebné. Děkuji všem přispěvovatelům za spáchanou šílenost (rofl)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

když stále hovoříte o těch turbolencí za turbem, si MYSLÍM že za turbem je už šuma fuk jestli tam nějaký jsou. nebo mě někdo vysvětlete jaký to má vliv? :?
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Při turbulencích se zpomaluje proudění, takže se ti za turbem vytváří jakýsi špunt a výfukové plyny z turba tak nemají kam odcházet. Turbo to přetlačuje za cenu snížení otáček. No a to přece nikdo nechceme, ne? (noteeth)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Odpovědi: 0
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

Bóďa píše:Při turbulencích se zpomaluje proudění, takže se ti za turbem vytváří jakýsi špunt a výfukové plyny z turba tak nemají kam odcházet. Turbo to přetlačuje za cenu snížení otáček. No a to přece nikdo nechceme, ne? (noteeth)
možná na tom něco bude
no, ale v případě že mám větší průměr celího potrubý, tak to de spíše rychleji ven (pokud se nemílím). (noteeth)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

iTD píše:
Bóďa píše:Při turbulencích se zpomaluje proudění, takže se ti za turbem vytváří jakýsi špunt a výfukové plyny z turba tak nemají kam odcházet. Turbo to přetlačuje za cenu snížení otáček. No a to přece nikdo nechceme, ne? (noteeth)
možná na tom něco bude
no, ale v případě že mám větší průměr celího potrubý, tak to de spíše rychleji ven (pokud se nemílím). (noteeth)
nebo hodně krátké potrubí
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Odpovědi: 0
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

No ted jsem chvilu na foru nebyl a koukám teda co tady probýhá za debaty.. teorie jsou to teda dost šílený.. a fakt bych chtěl vidět toho blázna co by se tím zabýval a tyhle šílenosti zkoušel v praxi. a přišel na to že to po těch moře hodinách práce přidá možná 2 koně. podle mě úpravy sériového výfuku se vyplatí jen u víc upravovanejch motorů s jinejma turbama a velkejma plnícíma tlakama. pak se to určitě vyplatí. jinak to maximálně zlepší odezvu turba..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

Muj nazor je, ze zvetsenim svetlosti vyfuku nic nemuzu pokazit, spis si urcite pomuzu (rofl)
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Psal se rok 2006 kdyz jsem o tom davno mluvil a lidi se mi smali a meli me za podivina ... mame rok 2016 a spickove kapacity jakoz i uspesne aplikace na autech nam ukazuji ... ze jsem mel pravdu :roll:

http://www.autoforum.cz/technika/koenig ... e-nesnazi/

Obrázek

... a vezte, ze jestli je to vznetovy nebo zazehovy motor je uplne jedno - princip i funkce turbodmychadla zustava stejny :wink:
Naposledy upravil(a) Forest dne 16 kvě 2016, 21:21, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Odpovědi: 0
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Vcom sa lisia tieto nove obtoky od starych? Konstrukcia/geometria lopatiek? Uz tam zrejme budu aj keramicke gulickove loziska, ci?
Vyhodil som klimakompresor z auta, ostala mi volna remenica tak sa pohravam s myslienkou osadenia kompresora z gt2052 na planetovu prevodovku 50:1 a mohla by to spinat magneticka spojka z klimakompresoru. cca 1100rpm -> ON. cca 2000rpm OFF.
Slo by to?
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
johnyM128
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Odpovědi: 0
Registrován: 20 říj 2015, 21:06

výfuk

Příspěvek od johnyM128 »

môžem potvrdiť - nech si na Foresta hovorí čo chce, jeho rady aj fungujú... starý vs nový výfuk u mna - neporovnateľný rozdiel :D

ps: forest dííky :D
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“