Komorový výfuk(expanzni komora za turbem)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Na straně 7 jsem napsal
"A tlak za turbem? No je pravda, že je třeba dosáhnout co nejmenšího odporu, tedy co nejmenšího protitlaku. Ale zase je blbost odšroubovat potrubí hned za turbem, protože by zde docházelo k takovým turbulencím, že by to účinnost spíše snižovalo. Takže je třeba ustálit proudění tak, aby se co nejvíce blížilo laminárnímu a pak ho pustit ven."
Myslím že je to jinými slovy totéž. Je jasné, že proudění je třeba při co nejmenších ztrátách ustálit. Co bys řekl vsazení "šroubovice" do výfukové trubky? Samozřejmě pouze po jejím obvodu. Nejjépe aby se její stoupání zvětšovalo až do nekonečna (to znamená, že na konci by bylo rovnoběžné s potrubím). Tak mě napadlo přirovnat to k hlavni pistole.
Tím by se proudění ustálilo bez změn průřezu.
"A tlak za turbem? No je pravda, že je třeba dosáhnout co nejmenšího odporu, tedy co nejmenšího protitlaku. Ale zase je blbost odšroubovat potrubí hned za turbem, protože by zde docházelo k takovým turbulencím, že by to účinnost spíše snižovalo. Takže je třeba ustálit proudění tak, aby se co nejvíce blížilo laminárnímu a pak ho pustit ven."
Myslím že je to jinými slovy totéž. Je jasné, že proudění je třeba při co nejmenších ztrátách ustálit. Co bys řekl vsazení "šroubovice" do výfukové trubky? Samozřejmě pouze po jejím obvodu. Nejjépe aby se její stoupání zvětšovalo až do nekonečna (to znamená, že na konci by bylo rovnoběžné s potrubím). Tak mě napadlo přirovnat to k hlavni pistole.
Tím by se proudění ustálilo bez změn průřezu.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
No to je přesně to. Nechtěl jsem řešit praktické provedení.lt.kubosh píše:No ja si nejsem jist, ze ve spalinach je dostatecne mnozstvi kysliku potrebneho k horeni. Prinejmensim, aby byl pozorovatelny jev vzniku podtlaku.TDIPOWER píše:Ale dotaz - možná blbý - co by se stalo, kdybychom někde za turbem zabezpečili to, že tam bude docházet k hoření. Jen čistě teoreticky, nechci teď řešit jak to udělat prakticky.
Víme že při hoření dochází ke spalování kyslíku (u nás zbytkový kyslík) a tím ke vzniku podtlaku. Pomohlo by to? Vznikal by tam podtlak, který by vlastně "odsával" výfukové plyny z turba???
Moderni hasici systemy pracuji s tim, ze "rozredi" vzduch v mistnostit tak, aby tam bylo maximalne 7% kysliku ve vzduchu. Clovek pri takovem mnozstvi dycha - prezije, ale ohen nehori.
K tomuto se primlouva i EGR - recyklace vyfukovych plynu, ktere maji omezit horeni.
Za dalsi nevim cim bys plaminek chtel udrzovat, protoze pri vstriku benzinu nebo cehokoliv podobneho bys tam vytvarel zatracene vysoke mnozstvi spalin. Navic zvedas teplotu - rozpinas plyny. Ale tohle je pouze teorie.
Zbytkový kyslík tam je na 1000%. Psal jsem že chci ověřit pouze princip, ne přijít na ten "mechanismus". Určitě NE dodávat tam palivo! To je jasné. Pouze spalovat kyslík např o nějaké rozžhavené vlákna. Nebo možná přidat nějaké množství paliva, ale pouze takové, aby nenbylo vyšší než množství potřebné ke spálení přebytečného kyslíku. Nechci to konstruovat. To byla jen teoretická úvaha.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Nějak se nám tu příspěvky časově kryjou. Já jsem se ptal co takhle spalovat za turbem. Tvůj poslední příspěvek mluví o spalování před turbem. Jasně. Rozumím. Pro turbo přínos, ale zase plyny vyfukované z motoru mají tím pádem větší odpor. Musí to být nějak dost dobře řízené, to spalování tam. Ale to už je SCI Fi a do auta si to tu asi nikdo nedá. Každopádně dík.Stingray píše:to čo si opísal nie je teoria ale systém preplnania HYPERBAR....to je systém prídavného spalovanie pre piestové motory schopný dosahovať extrémne vysoké tlaky preplnania......ide o prídavné vstrekovanie paliva pred turbo s podporou prídaného vzduchu od kompresora.
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
TDIPOWER>Prosimte co to je? Pouze spalovat kyslík např o nějaké rozžhavené vlákna. Jako ho chces nechat vysublimovat? Hoření = oxidace = smísení paliva s kyslíkem.
O žhavé vlákno ten kyslík akorát ohřeješ a maš opačný efekt intercooleru.
Jdi delat neco uzitecneho, jestli se nudis na nemocenske, tak se nech uschopnit.
O žhavé vlákno ten kyslík akorát ohřeješ a maš opačný efekt intercooleru.
Jdi delat neco uzitecneho, jestli se nudis na nemocenske, tak se nech uschopnit.

Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

Vidíš, to je to, proč jsem se do toho nechtěl pouštět. Měl jsem za to, že na povrchu dostatečně rozžhaveného tělesa dochází k hoření kyslíku. Například na spirále infrazářiče. Když ale říkáš že ne, tak asi ne. Chemie není zas až tak moje parketa.lt.kubosh píše:TDIPOWER>Prosimte co to je? Pouze spalovat kyslík např o nějaké rozžhavené vlákna. Jako ho chces nechat vysublimovat? Hoření = oxidace = smísení paliva s kyslíkem.
O žhavé vlákno ten kyslík akorát ohřeješ a maš opačný efekt intercooleru.
Jdi delat neco uzitecneho, jestli se nudis na nemocenske, tak se nech uschopnit.

Tak sorry.
K tématu jsem řekl a dozvěděl vše potřebné. Děkuji všem přispěvovatelům za spáchanou šílenost

VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
-
- Aktivista
- Příspěvky: 2608
- Registrován: 24 bře 2006, 12:00
- Bydliště: kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
možná na tom něco budeBóďa píše:Při turbulencích se zpomaluje proudění, takže se ti za turbem vytváří jakýsi špunt a výfukové plyny z turba tak nemají kam odcházet. Turbo to přetlačuje za cenu snížení otáček. No a to přece nikdo nechceme, ne?
no, ale v případě že mám větší průměr celího potrubý, tak to de spíše rychleji ven (pokud se nemílím).

DTchip.cz chiptuning, měření výkonu
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 157
- Registrován: 23 led 2006, 14:26
- Bydliště: Sušice, Praha
Odpovědi: 0
nebo hodně krátké potrubíiTD píše:možná na tom něco budeBóďa píše:Při turbulencích se zpomaluje proudění, takže se ti za turbem vytváří jakýsi špunt a výfukové plyny z turba tak nemají kam odcházet. Turbo to přetlačuje za cenu snížení otáček. No a to přece nikdo nechceme, ne?
no, ale v případě že mám větší průměr celího potrubý, tak to de spíše rychleji ven (pokud se nemílím).
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
No ted jsem chvilu na foru nebyl a koukám teda co tady probýhá za debaty.. teorie jsou to teda dost šílený.. a fakt bych chtěl vidět toho blázna co by se tím zabýval a tyhle šílenosti zkoušel v praxi. a přišel na to že to po těch moře hodinách práce přidá možná 2 koně. podle mě úpravy sériového výfuku se vyplatí jen u víc upravovanejch motorů s jinejma turbama a velkejma plnícíma tlakama. pak se to určitě vyplatí. jinak to maximálně zlepší odezvu turba..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Psal se rok 2006 kdyz jsem o tom davno mluvil a lidi se mi smali a meli me za podivina ... mame rok 2016 a spickove kapacity jakoz i uspesne aplikace na autech nam ukazuji ... ze jsem mel pravdu
http://www.autoforum.cz/technika/koenig ... e-nesnazi/

... a vezte, ze jestli je to vznetovy nebo zazehovy motor je uplne jedno - princip i funkce turbodmychadla zustava stejny

http://www.autoforum.cz/technika/koenig ... e-nesnazi/

... a vezte, ze jestli je to vznetovy nebo zazehovy motor je uplne jedno - princip i funkce turbodmychadla zustava stejny

Naposledy upravil(a) Forest dne 16 kvě 2016, 21:21, celkem upraveno 1 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Vcom sa lisia tieto nove obtoky od starych? Konstrukcia/geometria lopatiek? Uz tam zrejme budu aj keramicke gulickove loziska, ci?
Vyhodil som klimakompresor z auta, ostala mi volna remenica tak sa pohravam s myslienkou osadenia kompresora z gt2052 na planetovu prevodovku 50:1 a mohla by to spinat magneticka spojka z klimakompresoru. cca 1100rpm -> ON. cca 2000rpm OFF.
Slo by to?
Vyhodil som klimakompresor z auta, ostala mi volna remenica tak sa pohravam s myslienkou osadenia kompresora z gt2052 na planetovu prevodovku 50:1 a mohla by to spinat magneticka spojka z klimakompresoru. cca 1100rpm -> ON. cca 2000rpm OFF.
Slo by to?
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381