vodní intercooler

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Jim píše:krásná práce.... ;)

jen by mě zajímalo, kde se chladí voda?
Chladí se v mrazícím boxu. :D
Hodí se to jen na sprinty, nebo pro zoufale umístěné motory ( T3 apod.- lepší chladit vzduch alespoň trochu, než vůbec. :) ).
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Fantik píše:A poladil si od Týnce???
Jen jsem vykopnul ten chladič pro chlazení vody, ke chlazení vzduchu. (noteeth) A s ním všechny ty zamotané hadice a už je to jen přímo z nádobky. :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
AlesShi
Přispěvovatel
Příspěvky: 586
Odpovědi: 0
Registrován: 17 úno 2006, 18:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od AlesShi »

to chci taky :)
si bastlil nebo to nekdo vyrabi?

co mas za cerpadlo?

pichnul bych to na dva radiatora z topeni, nekam dopredu dolu a vetraky :-D
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Taky jsem tam měl velký chladič, ale je to málo. Intercooleru vzduch- vzduch se to nevyrovná. Má to smysl opravdu jen pro ty účely, co jsem napsal.
Jak je to z hliníku, extrémně přebírá teplo z motoru a chladiče. Musel by se umístit jinam. A bez chladiče se tam možná uvnitř skoro vaří voda... Nebo minimálně způsobuje kontakt chladiče z pokožkou puchýře. :roll: :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
AlesShi
Přispěvovatel
Příspěvky: 586
Odpovědi: 0
Registrován: 17 úno 2006, 18:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od AlesShi »

hmm, tak to je napytel
takze normal ic
Uživatelský avatar
Stingray
Přispěvovatel
Příspěvky: 492
Odpovědi: 0
Registrován: 21 dub 2006, 13:35
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Stingray »

Chlapci je vidiet že pritom ked robite nerozmyslate, nato aby si vedel uchladit ten intercooler musis prepocitat potrebne mnozstvo vody, tep. spad, prietok a potrebne tep. výkon na plochu. Takisto je dolezite aj čerpadlo a jeho prietok (pre tento typ to bude okolo 50litrov za minutu) ono ak aj vyzera ten vodny intercooler malý ma to obrovsky výkon takže také blbosti ako výmennik tepla z kurenia tak nato zabudnite......potrebujete aj zasobnik vody tak aby ste mali stabilne mnozstvo vody s presahom pre pripad max. výkonu. Ak mas problem z vyžarovaním tepla z motora tak si obal ten intercooler tep. izolaciou dostat ju aj v nalepovacej forme - 2cm hrubka
...to be or not to be... - faster
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Izolaci mám, jen by to vypadalo škaredě na fotce. ;)
Výměník ( cca 500x200 ) jsem tam dal jen proto, že jsem chtěl alespoň trochu vodu schladit při normální jízdě. Ale na prvním sprintu jsem propojil nádobku na vodu přímo s intercoolerem a už jsem to zpátky nevracel. :)
I bez cooleru ( resp. s horkou vodou v něm ) to jede senzačně, tak mi to neva. :)
Že ta voda půjde špatně uchladit jsem věděl ( dal jsem vodoucha jen kvůli sprintům ), takže jediné ponaučení je, že to chce pořádnou nádrž na vodu. Teď už tedy vím, proč se k vodním intercoolerům prodávají nádržky na 4 a více galonů. 8) :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Jo a čerpadlo pumpuje slušně. Možná ne 50 litrů za minutu, ale z té zpátečky do nádobky tryská gejzír. :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Jak říká Sting, zapoměňte na nejaký výměníky z topení. Je pravda že okruh chlazení vzduchu potřebuje třeba 1/5 výkonu chlazení motoru, ale taky má daleko menší teplotní spád na svoji práci. Tzn. vychází dost velkej. Čím větší tím lepší (tady neplatí nějaká optimální hodnota jako u IC vzduch-vzduch).
To Bóďa: Co si tam dal za čerpadlo?
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Použil jsem čerpadlo k dochlazování motoru.
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
LanciaTDSberg
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2007, 18:18

Příspěvek od LanciaTDSberg »

chtel bych se zeptat na podobne tema: mam IC na vzduch o rozmerech cinne plochy 550x140x64 celohlinikovy. Melo by smysl za nej umistit cca 3vetraky??? popripade z ceho???? dekuju za odpovedi.
BMW E30 325ix (trochu ostrejsi subaru :-D)
mazda RX-7 FC 5.0 V8 (PEKLO)
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Jsem tak pokukoval po tématech a narazil sem na vodní IC. Je to už sakra dlouho co se to řešilo. Jsou nějaký nový poznatky nebo na vodní IC definitivně zapomenout?
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Tak sem se trochu rozhlídnul po netu a vypadá to že tahle cesta neni tak úplně mrtvá. viz odkazy
http://www.tipcar.cz/martin_vaculik_le ... -676.html
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Odpovědi: 0
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

tak vodní IC se používal už za druhé světové války, např. v motoru V12 rolls-royce merlin... a napdlo mě... čistě teoreticky, že by v oktě nebo golfu, kdyby se nechal origo IC v podběhu + by byl vodní IC zapojenej s ním sériově hned za turbem a byl by chlazenej vodou z motoru........jako že by šel vzduch dó toho vodního a pak by se dochladil ve vzduchovým...? (crazy) :-)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1131
Odpovědi: 0
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

turbo kamna power píše:tak vodní IC se používal už za druhé světové války, např. v motoru V12 rolls-royce merlin... a napdlo mě... čistě teoreticky, že by v oktě nebo golfu, kdyby se nechal origo IC v podběhu + by byl vodní IC zapojenej s ním sériově hned za turbem a byl by chlazenej vodou z motoru........jako že by šel vzduch dó toho vodního a pak by se dochladil ve vzduchovým...? (crazy) :-)
To by asi moc velkej přínos nemělo, spíš bys akorát zbytečně ohřejval vodu. Chce to oddělenej okruh. Pročet jsem celý tohle téma a nenašel jsem nějakej ucelenej názor. Podle mě to fungovat bude a možná i celkem dobře ale problém je nejspíš v celkový složitosti týhle sestavy. Bóďa, kterej to snad jako jedinej vyzkoušel v provozu se k tomu vyjádřil negativně, ale zas řikal že se mu ten IC hřál o motor a chladič vody 50x20 podle mě neni nic moc. Chtělo by to zjistit něco o tom IC z motoru 1.4 TSI... To bude asi ještě chvíli trvat než se to někomu dostane pod ruku.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“