Stránka 10 z 12

Napsal: 08 srp 2007, 20:53
od Bóďa
Jim píše:krásná práce.... ;)

jen by mě zajímalo, kde se chladí voda?
Chladí se v mrazícím boxu. :D
Hodí se to jen na sprinty, nebo pro zoufale umístěné motory ( T3 apod.- lepší chladit vzduch alespoň trochu, než vůbec. :) ).

Napsal: 08 srp 2007, 20:56
od Bóďa
Fantik píše:A poladil si od Týnce???
Jen jsem vykopnul ten chladič pro chlazení vody, ke chlazení vzduchu. (noteeth) A s ním všechny ty zamotané hadice a už je to jen přímo z nádobky. :)

Napsal: 08 srp 2007, 22:23
od AlesShi
to chci taky :)
si bastlil nebo to nekdo vyrabi?

co mas za cerpadlo?

pichnul bych to na dva radiatora z topeni, nekam dopredu dolu a vetraky :-D

Napsal: 09 srp 2007, 06:40
od Bóďa
Taky jsem tam měl velký chladič, ale je to málo. Intercooleru vzduch- vzduch se to nevyrovná. Má to smysl opravdu jen pro ty účely, co jsem napsal.
Jak je to z hliníku, extrémně přebírá teplo z motoru a chladiče. Musel by se umístit jinam. A bez chladiče se tam možná uvnitř skoro vaří voda... Nebo minimálně způsobuje kontakt chladiče z pokožkou puchýře. :roll: :D

Napsal: 09 srp 2007, 08:30
od AlesShi
hmm, tak to je napytel
takze normal ic

Napsal: 09 srp 2007, 08:53
od Stingray
Chlapci je vidiet že pritom ked robite nerozmyslate, nato aby si vedel uchladit ten intercooler musis prepocitat potrebne mnozstvo vody, tep. spad, prietok a potrebne tep. výkon na plochu. Takisto je dolezite aj čerpadlo a jeho prietok (pre tento typ to bude okolo 50litrov za minutu) ono ak aj vyzera ten vodny intercooler malý ma to obrovsky výkon takže také blbosti ako výmennik tepla z kurenia tak nato zabudnite......potrebujete aj zasobnik vody tak aby ste mali stabilne mnozstvo vody s presahom pre pripad max. výkonu. Ak mas problem z vyžarovaním tepla z motora tak si obal ten intercooler tep. izolaciou dostat ju aj v nalepovacej forme - 2cm hrubka

Napsal: 09 srp 2007, 16:06
od Bóďa
Izolaci mám, jen by to vypadalo škaredě na fotce. ;)
Výměník ( cca 500x200 ) jsem tam dal jen proto, že jsem chtěl alespoň trochu vodu schladit při normální jízdě. Ale na prvním sprintu jsem propojil nádobku na vodu přímo s intercoolerem a už jsem to zpátky nevracel. :)
I bez cooleru ( resp. s horkou vodou v něm ) to jede senzačně, tak mi to neva. :)
Že ta voda půjde špatně uchladit jsem věděl ( dal jsem vodoucha jen kvůli sprintům ), takže jediné ponaučení je, že to chce pořádnou nádrž na vodu. Teď už tedy vím, proč se k vodním intercoolerům prodávají nádržky na 4 a více galonů. 8) :D

Napsal: 09 srp 2007, 16:09
od Bóďa
Jo a čerpadlo pumpuje slušně. Možná ne 50 litrů za minutu, ale z té zpátečky do nádobky tryská gejzír. :D

Napsal: 09 srp 2007, 16:16
od vita
Jak říká Sting, zapoměňte na nejaký výměníky z topení. Je pravda že okruh chlazení vzduchu potřebuje třeba 1/5 výkonu chlazení motoru, ale taky má daleko menší teplotní spád na svoji práci. Tzn. vychází dost velkej. Čím větší tím lepší (tady neplatí nějaká optimální hodnota jako u IC vzduch-vzduch).
To Bóďa: Co si tam dal za čerpadlo?

Napsal: 09 srp 2007, 16:26
od Bóďa
Použil jsem čerpadlo k dochlazování motoru.

Napsal: 14 srp 2007, 10:04
od LanciaTDSberg
chtel bych se zeptat na podobne tema: mam IC na vzduch o rozmerech cinne plochy 550x140x64 celohlinikovy. Melo by smysl za nej umistit cca 3vetraky??? popripade z ceho???? dekuju za odpovedi.

Napsal: 21 led 2009, 17:30
od Markus01
Jsem tak pokukoval po tématech a narazil sem na vodní IC. Je to už sakra dlouho co se to řešilo. Jsou nějaký nový poznatky nebo na vodní IC definitivně zapomenout?

Napsal: 21 led 2009, 18:36
od Markus01
Tak sem se trochu rozhlídnul po netu a vypadá to že tahle cesta neni tak úplně mrtvá. viz odkazy
http://www.tipcar.cz/martin_vaculik_le ... -676.html

Napsal: 21 led 2009, 22:23
od turbo kamna power
tak vodní IC se používal už za druhé světové války, např. v motoru V12 rolls-royce merlin... a napdlo mě... čistě teoreticky, že by v oktě nebo golfu, kdyby se nechal origo IC v podběhu + by byl vodní IC zapojenej s ním sériově hned za turbem a byl by chlazenej vodou z motoru........jako že by šel vzduch dó toho vodního a pak by se dochladil ve vzduchovým...? (crazy) :-)

Napsal: 21 led 2009, 22:44
od Markus01
turbo kamna power píše:tak vodní IC se používal už za druhé světové války, např. v motoru V12 rolls-royce merlin... a napdlo mě... čistě teoreticky, že by v oktě nebo golfu, kdyby se nechal origo IC v podběhu + by byl vodní IC zapojenej s ním sériově hned za turbem a byl by chlazenej vodou z motoru........jako že by šel vzduch dó toho vodního a pak by se dochladil ve vzduchovým...? (crazy) :-)
To by asi moc velkej přínos nemělo, spíš bys akorát zbytečně ohřejval vodu. Chce to oddělenej okruh. Pročet jsem celý tohle téma a nenašel jsem nějakej ucelenej názor. Podle mě to fungovat bude a možná i celkem dobře ale problém je nejspíš v celkový složitosti týhle sestavy. Bóďa, kterej to snad jako jedinej vyzkoušel v provozu se k tomu vyjádřil negativně, ale zas řikal že se mu ten IC hřál o motor a chladič vody 50x20 podle mě neni nic moc. Chtělo by to zjistit něco o tom IC z motoru 1.4 TSI... To bude asi ještě chvíli trvat než se to někomu dostane pod ruku.