kdyby radši zlevnily ropu...

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Matias
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 07 říj 2008, 10:02
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od Matias »

jj, taky to mám do práce cca 5km. Před pěti lety jsem jezdil chvilku na kole, ale pak jsem párkrát zmokl a vyprdnul jsem se na to. Teďka tahám denně brašnu s ntb, sem tam nějaký balíčky, atd. Takže mhd, nebo na kole je neřešitelný. A to se ještě občas zaseknu v garáži do devíti, desíti a to už busy skoro nejezdí. A u nás už stojí tuším 20kč. Takže se stejně vyplatí auto. Sice reálné náklady jsou trošku vyšší (amortizace, pneu, atd), ale nedá se srovnávat s mobilitou a časovou nezávislostí. Jen je ve špičce někde rozumně ve městě zaparkovat.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Marku, netusim, co si predstavit pod pojmem "musi vaha", ale treba toto je do 110kg:

http://www.miocar.cz/cz/produkt/elektri ... -800w.html

Jinak ja bych asi nejspis nic jineho, nezli elektro nebral, protoze bych to nabijel v praci a alespon bych to mohl dat do kancelare (absence zapachu ze spalovacicho motoru).

Doba nabijeni identicka s delkou pracovni doby, dojezd 15-25km, takze "pro strycka Prihodu" nabijet jednou za dva az tri dny.

Jen jde o to, ze by se to vyplacet, tedy chapejme vydelavat (kdyz pominu casovou usporu) az po najeti tak 1200-1500 km, coz odpovida pravidelnemu bezudrzbovemu provozu po dobu cca rok.
Naposledy upravil(a) Forest dne 07 kvě 2012, 10:29, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10329
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Forest píše:Marku, netusim, co si predstavit pod pojmem "musi vaha".
135 kg / 194 cm ;-)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Prvni, co jsem nasel:
http://www.weltech.cz/weltech-cz/eshop/ ... ER-CLASSIC

... a jeste muzes vzit bagaz do 16kg :wink:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Forest píše:
turbo kamna power píše:autem to trvá do práce 10 minut a cesta tam i zpět mě vyjde snad ani ne na 30kč :)
... spocitej si realne naklady.
vzhledem k mému ročnímu nájezdu 20 - 30t. km jsou km naježděné do práce zanedbatelné, takže počítám jen spálenou naftu, protože věci jako pneu, olej, brrzdy atd. bych musel měnit i kdybych jezdil MHD. Navíc, když jezdím autem, tak "získám" 1 hodinu denně navíc, protože autem to trvá výrazně kratší dobu.

Jinak skůtr je super věc, kdybych pracoval v centru Prahy, nebo přes centrum jezdil, jdu do něj. Ale protože jezdím z okraje Prahy do okolní vesnice, je to skoro jedno, jestli jedu skůtrem nebo autem, navíc bych ho neměl kde parkovat :(
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

@turbo kamna power: ale ja se bavil predevsim o realne mire opotrebeni v dusledku provozu pri nedostatecnem prohratym celeho systemu.

Je to muj subjektivni dojem a nikomu ho nevnucuji, ale myslim si, ze bych nebyl moc daleko od pravdy, kdyz bych tvrdil, ze 1 km po nastartovani zpusobi vetsi opotrebeni, nezli 20 km+ s prohratym systemem. A predpokladam, ze do prace jezdis couracky, ktere maji s plynulou jizdou na vyssi rychlosti pramalo spolecneho.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“