Bmw e34 TDS-Teplota leze jen v kopci nebo s klimou. VYŘEŠENO
Moderátoři: šulda, Moderátoři
..meyle robí vodnu pumpu ktora ma vrtulu z hliniku ale je trochen drahsia...
..mne elektricky vetrak nespina stale sa kruti a neviem preco tak som vybral relatko von..takze som bez eletrickeho..
..ale prezrad mi da sa visco nejako rozbrat.?.. bo mne ide natvrdo stale sa toci naplno co je teplo ci zima
..mne elektricky vetrak nespina stale sa kruti a neviem preco tak som vybral relatko von..takze som bez eletrickeho..
..ale prezrad mi da sa visco nejako rozbrat.?.. bo mne ide natvrdo stale sa toci naplno co je teplo ci zima
ok, klidně pak pošli report jak jsi dopadl a jestli se ti to opravdu povedlo znovu zprovoznit, nicméně dle mého to neklapne
Nikdy jsem to ovšem nezkoušel, to je fakt. On je problém v tom, že ta visca má v sobě údajně dva druhy oleje o rozdílně viskozitě a tyto dva druhy oleje jsou nějakým způsobem rozmístěny v kanálcích, které jasou uvnitře této viscospojky. No a při změně teploty (resp. při zahřátí bimetalového proužku z čela viscospojky) se údajně "nějak" změní vlastnosti těchto olejů či co, nebo se teda začnou rozpínat vlivem teploty (mám ten dojem) a díky tomu právě plynule zvyšují záběr vrtule, resp. snižují rozdíl otáček hřídele vodní pumpy vs. otáček ventilátoru. Z tohoto důvodu principu funkce na základě těchto faktorů se visca taky nemůže skladovat jenom tak ledabyle, nicméně může být dlouhodobě skladována buďto ve vertikální poloze (tzn. tak, jak je namontována na motoru) anebo pouze bimetalem, tedy přední částí nahoru (tzn. závitem na voední pumpu dolů). Při skladování opačně hrozí poměrně velká pravděpodobnost nevratného poškození viscospojky díky nežádoucímu promíchání těchto různých olejů v ní obsažených (nebo přelití do jinačíh kanálků, nevim přesně). Protož jsou i při dopravě viscospojek všechny balíky jasně označeny, kterou stranou mají být nahoru aby právě nedocházelo k jejim znehodnocování
Jenomže toto spousta lidí, kteří si opravují auta sami neví a nevědomky si klidně můžou odpálit funkční viskozu. Lhal bych kdybych tvrdil, že se mi to díky této banalitě ještě nepovedlo
takže na to pozor 




Ne ne, na toto se fakt dbá a dbát by se mělo. Krabice s každou viskospojkou je vždy označená nálepkou se dvěma šipkama a nápisem "this side up"
Nicméně pokud ti to prodejce donese naopak, tak řikám na rovinu, že bych se na to vysral a tuto viscu nepřebral. A samozřejmě bych si neodpustil následné poučení nemilým tonem, poněvadž toto by měl vědět každý prodejce náhradních dílů 


Kdyby jsi chctěl,tak visko spojky mám 2.bjukemen píše:..dakujem za osvetu budem si davat pozor pri montazi novej, horsie to uz bude pri preprave resp. pri kupe novej kedze dnes každy na vsetko kasle..
..v najblizsej dobe ( ked budem mat na novu )sa na to dam a pofotim to
Jinak jdou do šrotu

BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Jen taková noticka, když je chlazení O.K.,a chladič má el.větrák spínaný teplotou, tak v kopci těžko sepne vrtule, což asi u visko spojky bude obdoba, protože pokud auto nepojede 20-30 km nápor vše obstará. Ventilátor sepne až ve městě nebo na místě u semaforů. Já bych zkusil visko "zavařit" a vyzkoušet, ale mám obavu, že to moc nepomůže. Spíš jestli chladič není zvenku ucpán/z obou stran/..
nepropadat panice...
Chladič bývá zasranej zevnitř. Já to řešil 3 roky zpátky a nakonec jsem dal novej chladič a byl klid. Předtím se to hřálo i třeba na dálnici při 160 a zkoušel jsem ho i proplachovat a nic nepomohlo.jericho-3 píše:Jen taková noticka, když je chlazení O.K.,a chladič má el.větrák spínaný teplotou, tak v kopci těžko sepne vrtule, což asi u visko spojky bude obdoba, protože pokud auto nepojede 20-30 km nápor vše obstará. Ventilátor sepne až ve městě nebo na místě u semaforů. Já bych zkusil visko "zavařit" a vyzkoušet, ale mám obavu, že to moc nepomůže. Spíš jestli chladič není zvenku ucpán/z obou stran/..
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Visku bych u ventilátoru bmw natvrdo nevařil,. rozlítne se v otáčkách vrtule, zažil jsem to
Ta vrtule není dělaná na maximální otáčky motoru.

PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,