Bmw e34 TDS-Teplota leze jen v kopci nebo s klimou. VYŘEŠENO

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Adam34
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 08 črc 2012, 10:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od Adam34 »

Tak s tou pumpou si mě dostal. S tim ukazatelem teploty je fakt že někdy mam teplotu v půlce a můžu šahat na motor a někdy jí mam taky v půlce a žhne to jak krb. Až vyřešim tak sem napíšu jak to dopadlo.
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..meyle robí vodnu pumpu ktora ma vrtulu z hliniku ale je trochen drahsia...

..mne elektricky vetrak nespina stale sa kruti a neviem preco tak som vybral relatko von..takze som bez eletrickeho..

..ale prezrad mi da sa visco nejako rozbrat.?.. bo mne ide natvrdo stale sa toci naplno co je teplo ci zima
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Adam34
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 08 črc 2012, 10:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od Adam34 »

Podle mě to rozebrat de. Ale nevim jestli to de složit. Když je v tom olej..
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Ne ne, viscospojka je nerozebiratelná ;) a pokud se ji někomu povede rozebrat, tak opravdu jenom jednou a násilně :-) opravovat a ani repasovat bohužel vůbec nijak nejde ;)
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..dobre takze novu kupim ale tu staru i tak vykucham, ja sa i tak drzim hesla ze vsetko sa da len treba chciet ;)
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

ok, klidně pak pošli report jak jsi dopadl a jestli se ti to opravdu povedlo znovu zprovoznit, nicméně dle mého to neklapne ;) Nikdy jsem to ovšem nezkoušel, to je fakt. On je problém v tom, že ta visca má v sobě údajně dva druhy oleje o rozdílně viskozitě a tyto dva druhy oleje jsou nějakým způsobem rozmístěny v kanálcích, které jasou uvnitře této viscospojky. No a při změně teploty (resp. při zahřátí bimetalového proužku z čela viscospojky) se údajně "nějak" změní vlastnosti těchto olejů či co, nebo se teda začnou rozpínat vlivem teploty (mám ten dojem) a díky tomu právě plynule zvyšují záběr vrtule, resp. snižují rozdíl otáček hřídele vodní pumpy vs. otáček ventilátoru. Z tohoto důvodu principu funkce na základě těchto faktorů se visca taky nemůže skladovat jenom tak ledabyle, nicméně může být dlouhodobě skladována buďto ve vertikální poloze (tzn. tak, jak je namontována na motoru) anebo pouze bimetalem, tedy přední částí nahoru (tzn. závitem na voední pumpu dolů). Při skladování opačně hrozí poměrně velká pravděpodobnost nevratného poškození viscospojky díky nežádoucímu promíchání těchto různých olejů v ní obsažených (nebo přelití do jinačíh kanálků, nevim přesně). Protož jsou i při dopravě viscospojek všechny balíky jasně označeny, kterou stranou mají být nahoru aby právě nedocházelo k jejim znehodnocování ;) Jenomže toto spousta lidí, kteří si opravují auta sami neví a nevědomky si klidně můžou odpálit funkční viskozu. Lhal bych kdybych tvrdil, že se mi to díky této banalitě ještě nepovedlo (wallbash) takže na to pozor ;)
bjukemen
Aktivista
Příspěvky: 1363
Registrován: 22 lis 2007, 01:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od bjukemen »

..dakujem za osvetu budem si davat pozor pri montazi novej, horsie to uz bude pri preprave resp. pri kupe novej kedze dnes každy na vsetko kasle..

..v najblizsej dobe ( ked budem mat na novu ) :D sa na to dam a pofotim to :)
Alfa Romeo 156 sw 2,4 JTD 110kw@ 142,3kw

Obrázek
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

Ne ne, na toto se fakt dbá a dbát by se mělo. Krabice s každou viskospojkou je vždy označená nálepkou se dvěma šipkama a nápisem "this side up" ;) Nicméně pokud ti to prodejce donese naopak, tak řikám na rovinu, že bych se na to vysral a tuto viscu nepřebral. A samozřejmě bych si neodpustil následné poučení nemilým tonem, poněvadž toto by měl vědět každý prodejce náhradních dílů ;)
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

bjukemen píše:..dakujem za osvetu budem si davat pozor pri montazi novej, horsie to uz bude pri preprave resp. pri kupe novej kedze dnes každy na vsetko kasle..

..v najblizsej dobe ( ked budem mat na novu ) :D sa na to dam a pofotim to :)
Kdyby jsi chctěl,tak visko spojky mám 2.
Jinak jdou do šrotu :D
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jen taková noticka, když je chlazení O.K.,a chladič má el.větrák spínaný teplotou, tak v kopci těžko sepne vrtule, což asi u visko spojky bude obdoba, protože pokud auto nepojede 20-30 km nápor vše obstará. Ventilátor sepne až ve městě nebo na místě u semaforů. Já bych zkusil visko "zavařit" a vyzkoušet, ale mám obavu, že to moc nepomůže. Spíš jestli chladič není zvenku ucpán/z obou stran/..
nepropadat panice...
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

jericho-3 píše:Jen taková noticka, když je chlazení O.K.,a chladič má el.větrák spínaný teplotou, tak v kopci těžko sepne vrtule, což asi u visko spojky bude obdoba, protože pokud auto nepojede 20-30 km nápor vše obstará. Ventilátor sepne až ve městě nebo na místě u semaforů. Já bych zkusil visko "zavařit" a vyzkoušet, ale mám obavu, že to moc nepomůže. Spíš jestli chladič není zvenku ucpán/z obou stran/..
Chladič bývá zasranej zevnitř. Já to řešil 3 roky zpátky a nakonec jsem dal novej chladič a byl klid. Předtím se to hřálo i třeba na dálnici při 160 a zkoušel jsem ho i proplachovat a nic nepomohlo.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Visku bych u ventilátoru bmw natvrdo nevařil,. rozlítne se v otáčkách vrtule, zažil jsem to :D Ta vrtule není dělaná na maximální otáčky motoru.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, asi máš pravdu, dělalo se to kdysi, když nebyla možnost sehnat jinou. Spíš jsem myslel na vyzkoušení, že tudy cesta nevede..
nepropadat panice...
Míšánek
Přispěvovatel
Příspěvky: 683
Registrován: 15 úno 2010, 16:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherský Brod

Příspěvek od Míšánek »

jj, to s tou vrtulí je fakt. Ona ta viskoza sice dovede sepnout relativně dost na tvrdo, nicméně i tak má ve vysokých otáčkách vlivem odporu vrtule určitý prokluz ;)
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

Zavar ji a uvidis ten tanec :) Uz jsem videl zadrenou co se stale tocila natvrdo a majitel auta pochopil ze to tak byt nema az kdyz mu vrtule udelala diru do kapoty. Hridel vodni pumpy na to neni stavena a proste praskla.
Odpovědět

Zpět na „BMW“