Bmw e34 TDS-Teplota leze jen v kopci nebo s klimou. VYŘEŠENO
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Bmw e34 TDS-Teplota leze jen v kopci nebo s klimou. VYŘEŠENO
Zdarec,přehřívá se mi TDS,ale jen když jedu do kopce při venkovní teplotě kolem 25°C a víc,a pak když pustim v létě klimu.. Když pustim topení tak teplota za chvíli spadne zpátky na půlku. Voda mi nemizí,olej ve vodě neni,Visco mi jde sice natvrdo ale jde,El.ventilátor mi spíná,chladič je celkem čistej a ohřátej po celý ploše. Mám E34 1995 takže kovový lopatky na vodní pumpě.. Už nevim co s tim,poradí někdo??
Naposledy upravil(a) Adam34 dne 14 črc 2012, 15:20, celkem upraveno 1 x.
- romanespana
- Aktivista
- Příspěvky: 2264
- Registrován: 29 pro 2011, 19:03
- Bydliště: SPAIN
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 1
neco podobnyho mi delala omega pred 10ti lety, taky motor 2.5 tds r95, ve finale to byla hlava v hajzlu, takze sla do sveta (v zime, rychle a daleko)
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Já vzal termostat Wahler z Liazky, /ostřihl ho nůžkami/ který otevírá při 62stupních a dal ho kolegovi a problém byl vyřešen. Ale existuje provedení "pro staré motory", kdy termostat otevírá dřív..Už jsem to delší dobu nezkoušel objednat, ale šlo to..Tímhle se právě uleví chladiči i motoru, protože origo termostat vychází z toho, že je vše 1A, což u starého sráče nikdy není...Vyndat ho uplně nejde, protože je dvoučinný a to by bylo kontraproduktivní..
nepropadat panice...
Před pár lety jsem řešil to samý na svým tdsu, povyměňoval jsem snad všechno co se dalo, zkoušel jsem jezdit i bez termostatu a stejně lezla teplota nahoru. Nakonec jsem vyměnil chladič a bylo po problému. Když jsem pak starej chladič rozebral zboku tak se na mě vysypalo asi kilo bordelu, samá rez. Zkoušel jsem ho i pročistit tlakem vody ale přes některý žebra to jen kapalo.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Jasně za těch 20let co to auto najelo 800tisíc km to už pár lidí před tebou utěsňovalo kdejakou sračkou, tak se ten chladič přicpal.Adam34 píše:je fakt že když sundam hadici kterou odchází voda z chladiče,tak je na tý plastový přírubě na chladiči takovej zeleno bílej šmelc. Celkem tvrdej,jako nejakej tmel to vypada.. Jestli s tim nekdo utěsnoval chladič tak se mu to možná povedlo..
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Ano, je to velký předpoklad, hlavně když to leze nahoru jen do kopce..Ale pozná se to, že voda na volnoběh moc nekoluje a chladič je znatelně nestejně teplý..Řešil jsem takhle kamarádovo Golfa , začal jsem pumpou, nic jí nebylo, ale obal byl vyžraný, takže nešla na 100%, tak pumpu a hurá ..teplota lepší ale pořád v kopci problém, pak jsem odendal dýnka chladiče , jak píše oldaf a svař. drátem jsem jednotlivé voštiny vyčistil, šel z toho karbon a až poté problém odstraněn. U těchle veteránů, když je jinak ostatní v pořádku je to více věcí najednou, včetně nánosů krápníků rezu v bloku...
nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 683
- Registrován: 15 úno 2010, 16:46
- Bydliště: Uherský Brod
Odpovědi: 0
jenom uvedu pár věcí na pravou míru:
1) Správně fungující visca je při studeném startu motoru (nebo při delším stání) vždy prvních pár minut běhu motoru seplá, tzn. že hučí vrtule a je tudíž v záběru. Oleje s různou viskozitou se totiž ve visce první musí promíchat a teprve pak začně visca rozepínat.
2) I rok výroby 1995 může mít plastové lopatky na vodní pumpě
taktéž jsem žil v domění, že r.v. 95 a výše má už litinu (nebo co to je za materiál), nicméně taky jsem měl před rokem problémy z přehříváním, už jsem nevěděl z které do které, tak jsem vyhodil ven čerpadlo a tam mě čekaly úplně rozsekané lopatky - plastové lopatky. a to se bavím o roku 95, který mám i já. nechápu to, jak je to kožné, nicméně když jsem byl objednávat a následně si přebírat novou vodní pumpu, tak byla bohužel o5 z plastu
Jinak já jsem teď s chlazením v cajku - mám novou viscu, cca rok starý el. ventilátor před chladičema, chladič nejspíš ještě původní, ale chladí to dobře. Zrovna před dvouma dnama jsem jel s cca 2,5t na kouli (já vím, nemělo by se to no
) a i do toho největšího stoupáku, u kterého jsem se bál že budu vařit jsem s vypnutou klimou vyjel jako prd s ručičkou na půlce. Až jsem byl sám překvapený
Nicméně mám i tak buďto špatné čidlo ovládající el. ventilátor, anebo trošičku prasklou hlavu, která topí o malinko víc než by měla, poněvadž se mi docela často a na docela dlouho spíná právě onen el. ventilátor. Bývá třeba i pravidlem, že se spíná dřív než visca, což by podle mého takto být nemělo. Na ručičce jde u E34/E39 celkem prde poznat, protože je oproti E28 podstatně více benevolentní, tzn. že neukazuje přesně teplotní výkyvy jako u TD u E28, kdy šlo fakt poznat mnohem více aktuální teplotu vzrůstající se zatížením. U E34 prostě drží půlku a až je joo zle, tak začne šplhat nahoru. A to neni jenom můj poznatek, ale více majitelů těchto "nových" krámů
1) Správně fungující visca je při studeném startu motoru (nebo při delším stání) vždy prvních pár minut běhu motoru seplá, tzn. že hučí vrtule a je tudíž v záběru. Oleje s různou viskozitou se totiž ve visce první musí promíchat a teprve pak začně visca rozepínat.
2) I rok výroby 1995 může mít plastové lopatky na vodní pumpě


Jinak já jsem teď s chlazením v cajku - mám novou viscu, cca rok starý el. ventilátor před chladičema, chladič nejspíš ještě původní, ale chladí to dobře. Zrovna před dvouma dnama jsem jel s cca 2,5t na kouli (já vím, nemělo by se to no


Nicméně mám i tak buďto špatné čidlo ovládající el. ventilátor, anebo trošičku prasklou hlavu, která topí o malinko víc než by měla, poněvadž se mi docela často a na docela dlouho spíná právě onen el. ventilátor. Bývá třeba i pravidlem, že se spíná dřív než visca, což by podle mého takto být nemělo. Na ručičce jde u E34/E39 celkem prde poznat, protože je oproti E28 podstatně více benevolentní, tzn. že neukazuje přesně teplotní výkyvy jako u TD u E28, kdy šlo fakt poznat mnohem více aktuální teplotu vzrůstající se zatížením. U E34 prostě drží půlku a až je joo zle, tak začne šplhat nahoru. A to neni jenom můj poznatek, ale více majitelů těchto "nových" krámů
