Stránka 2 z 4

Napsal: 12 črc 2012, 16:19
od Adam34
Tak s tou pumpou si mě dostal. S tim ukazatelem teploty je fakt že někdy mam teplotu v půlce a můžu šahat na motor a někdy jí mam taky v půlce a žhne to jak krb. Až vyřešim tak sem napíšu jak to dopadlo.

Napsal: 12 črc 2012, 17:32
od bjukemen
..meyle robí vodnu pumpu ktora ma vrtulu z hliniku ale je trochen drahsia...

..mne elektricky vetrak nespina stale sa kruti a neviem preco tak som vybral relatko von..takze som bez eletrickeho..

..ale prezrad mi da sa visco nejako rozbrat.?.. bo mne ide natvrdo stale sa toci naplno co je teplo ci zima

Napsal: 12 črc 2012, 20:27
od Adam34
Podle mě to rozebrat de. Ale nevim jestli to de složit. Když je v tom olej..

Napsal: 12 črc 2012, 21:27
od Míšánek
Ne ne, viscospojka je nerozebiratelná ;) a pokud se ji někomu povede rozebrat, tak opravdu jenom jednou a násilně :-) opravovat a ani repasovat bohužel vůbec nijak nejde ;)

Napsal: 12 črc 2012, 22:27
od bjukemen
..dobre takze novu kupim ale tu staru i tak vykucham, ja sa i tak drzim hesla ze vsetko sa da len treba chciet ;)

Napsal: 12 črc 2012, 22:46
od Míšánek
ok, klidně pak pošli report jak jsi dopadl a jestli se ti to opravdu povedlo znovu zprovoznit, nicméně dle mého to neklapne ;) Nikdy jsem to ovšem nezkoušel, to je fakt. On je problém v tom, že ta visca má v sobě údajně dva druhy oleje o rozdílně viskozitě a tyto dva druhy oleje jsou nějakým způsobem rozmístěny v kanálcích, které jasou uvnitře této viscospojky. No a při změně teploty (resp. při zahřátí bimetalového proužku z čela viscospojky) se údajně "nějak" změní vlastnosti těchto olejů či co, nebo se teda začnou rozpínat vlivem teploty (mám ten dojem) a díky tomu právě plynule zvyšují záběr vrtule, resp. snižují rozdíl otáček hřídele vodní pumpy vs. otáček ventilátoru. Z tohoto důvodu principu funkce na základě těchto faktorů se visca taky nemůže skladovat jenom tak ledabyle, nicméně může být dlouhodobě skladována buďto ve vertikální poloze (tzn. tak, jak je namontována na motoru) anebo pouze bimetalem, tedy přední částí nahoru (tzn. závitem na voední pumpu dolů). Při skladování opačně hrozí poměrně velká pravděpodobnost nevratného poškození viscospojky díky nežádoucímu promíchání těchto různých olejů v ní obsažených (nebo přelití do jinačíh kanálků, nevim přesně). Protož jsou i při dopravě viscospojek všechny balíky jasně označeny, kterou stranou mají být nahoru aby právě nedocházelo k jejim znehodnocování ;) Jenomže toto spousta lidí, kteří si opravují auta sami neví a nevědomky si klidně můžou odpálit funkční viskozu. Lhal bych kdybych tvrdil, že se mi to díky této banalitě ještě nepovedlo (wallbash) takže na to pozor ;)

Napsal: 13 črc 2012, 00:31
od bjukemen
..dakujem za osvetu budem si davat pozor pri montazi novej, horsie to uz bude pri preprave resp. pri kupe novej kedze dnes každy na vsetko kasle..

..v najblizsej dobe ( ked budem mat na novu ) :D sa na to dam a pofotim to :)

Napsal: 13 črc 2012, 10:41
od Míšánek
Ne ne, na toto se fakt dbá a dbát by se mělo. Krabice s každou viskospojkou je vždy označená nálepkou se dvěma šipkama a nápisem "this side up" ;) Nicméně pokud ti to prodejce donese naopak, tak řikám na rovinu, že bych se na to vysral a tuto viscu nepřebral. A samozřejmě bych si neodpustil následné poučení nemilým tonem, poněvadž toto by měl vědět každý prodejce náhradních dílů ;)

Napsal: 13 črc 2012, 11:54
od dawe2706
bjukemen píše:..dakujem za osvetu budem si davat pozor pri montazi novej, horsie to uz bude pri preprave resp. pri kupe novej kedze dnes každy na vsetko kasle..

..v najblizsej dobe ( ked budem mat na novu ) :D sa na to dam a pofotim to :)
Kdyby jsi chctěl,tak visko spojky mám 2.
Jinak jdou do šrotu :D

Napsal: 13 črc 2012, 21:13
od jericho-3
Jen taková noticka, když je chlazení O.K.,a chladič má el.větrák spínaný teplotou, tak v kopci těžko sepne vrtule, což asi u visko spojky bude obdoba, protože pokud auto nepojede 20-30 km nápor vše obstará. Ventilátor sepne až ve městě nebo na místě u semaforů. Já bych zkusil visko "zavařit" a vyzkoušet, ale mám obavu, že to moc nepomůže. Spíš jestli chladič není zvenku ucpán/z obou stran/..

Napsal: 13 črc 2012, 21:16
od dawe2706
jericho-3 píše:Jen taková noticka, když je chlazení O.K.,a chladič má el.větrák spínaný teplotou, tak v kopci těžko sepne vrtule, což asi u visko spojky bude obdoba, protože pokud auto nepojede 20-30 km nápor vše obstará. Ventilátor sepne až ve městě nebo na místě u semaforů. Já bych zkusil visko "zavařit" a vyzkoušet, ale mám obavu, že to moc nepomůže. Spíš jestli chladič není zvenku ucpán/z obou stran/..
Chladič bývá zasranej zevnitř. Já to řešil 3 roky zpátky a nakonec jsem dal novej chladič a byl klid. Předtím se to hřálo i třeba na dálnici při 160 a zkoušel jsem ho i proplachovat a nic nepomohlo.

Napsal: 13 črc 2012, 21:17
od oldaf
Visku bych u ventilátoru bmw natvrdo nevařil,. rozlítne se v otáčkách vrtule, zažil jsem to :D Ta vrtule není dělaná na maximální otáčky motoru.

Napsal: 13 črc 2012, 21:56
od jericho-3
Jo, asi máš pravdu, dělalo se to kdysi, když nebyla možnost sehnat jinou. Spíš jsem myslel na vyzkoušení, že tudy cesta nevede..

Napsal: 13 črc 2012, 22:08
od Míšánek
jj, to s tou vrtulí je fakt. Ona ta viskoza sice dovede sepnout relativně dost na tvrdo, nicméně i tak má ve vysokých otáčkách vlivem odporu vrtule určitý prokluz ;)

Napsal: 14 črc 2012, 09:20
od Bmwrepair
Zavar ji a uvidis ten tanec :) Uz jsem videl zadrenou co se stale tocila natvrdo a majitel auta pochopil ze to tak byt nema az kdyz mu vrtule udelala diru do kapoty. Hridel vodni pumpy na to neni stavena a proste praskla.