Stránka 2 z 2

Napsal: 31 pro 2019, 07:44
od passion
Vyrieš závadu s tým ventilom. Rotačka kvôli tomu ide len v núdzovom režime. Menil si správny ventil? Ak je OK, chybu hľadaj v kabeláži, alebo v riadiacej jednotke motora.

Kód: Vybrat vše

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/028130135a-elektromagneticky-odpojovaci-ventil-eu-3908.html

Napsal: 31 pro 2019, 11:22
od robinjagiello
Děkuju, zkusím dnes a dám vědět jak to dopadlo!

Napsal: 31 pro 2019, 13:29
od Pepíček
Pokud si to už tak pořídil, tak zkontroluj, jestli máš správně zapojený hadičky podtlaku.Jestli nejsou náhodou s něčím přehozený a neotvírá ti obtok turba kdy nemá.Taky zkontroluj samotný ventil co ovládá podtlak na obtok a taky baňku, jestli nevázne.
Takhle na dálku se špatně radí, chtělo by to nalogovat.

Napsal: 31 pro 2019, 16:16
od passion
S tou závadou stop ventilu na čerpadle to na tutáč beží v núdzaku. Mal som kedysi na AGR presne to isté.

Napsal: 07 led 2020, 12:33
od Pavel Vraštil
Ahojte. Můj Pašík ( 1,9 tdi 66kw AHU - automat ) má malý výkon. Hlavně studený motor nechce táhnout. Jakoby jel bez turba. Mírný kopeček a na plnej plyn sotva zrychluje ... Po ohřátí je to lepší, ale stejně nic moc. Diagnostika nehlásí žádnou chybu. Grafy hovoří takto: tlak turba se vyrovná s požadovanou hodnotou až kolem 2800otáček. do té doby je hluboko pod požadovanou hodnotou. Na volnoběh netlačí vůbec. až kolem 2000 se začíná trochu zvedat ...Instaloval jsem do potrubí hned vedle snímače tlaku nátrubek.na něj jsem napojil kalibrovaný elektronický manometr a ten vykazoval stejné hodnoty a průběh, jako origo manometr. Dále jsem odpojil hned za turbem výfuk abych eliminoval možnost ucpaného výfuku. Bez zlepšení. Při tom jsem zkontroloval ten obtokový regulační ventil. jestli doléhá a těsní..Zdá se být OK. Zkoušel jsem za volnoběhu motoru ten ventil otevírat tou tyčkou z baňky. šlo to ztuha, ale regulace funguje.po otevření klapky se otáčky turba snížily...Klapka je bez vůle. Dále jsem zaslepil EGR. Bez zlepšení. Dále jsem svou hubou vyzkoušel průchodnost hadic od turba k sacím parohům- bez odporu- tedy průchozí.Těsnost potrubí je rovněž OK. Celý motor je těsný.Vyzkoušeno opět fouknutím do hadice od turba a je to těsné. Turbo, když je bez hadic a bez výfuku tak při běžícím motoru na volnoběh lehce fouká a píská. Tak kolem 1KHz. při přidání plynu ihned reaguje a zvyšuje otáčky. Tak se zdá, že přidřené není. ..... Ale když se motor dostane do otáček, tak má sílu. Na dálnici dám tempomat 130 km/h a motor točí 3000 RPM a drží a nepodřezuje..... Ale když jedu okresky a dám tempomat 90Km/h a otáčky kolem 2000.. tak podřezuje dost často. i v mírném kopečku. Ventil N75 myslím ani nemá šanci zasáhnout- tedy omezit tlak. pro jistotu jsem odpojil hadičku od baňky aby nefungovala regulace turba .A žádné zlepšení. Ani v grafech se to neprojevilo. prostě turbo nedává tlak. Ani při vyšších otáčkách a zatížení a odpojené regulaci turbo stejně nepřefoukne.. takže to ani nepadá do nouzáku. že by přidřené turbo?? .Hodnota
vstřiku je kolem 9. což je dost chudá směs. Třeba není vadné turbo. Třeba ani tolik tlačit nemá nevím. Na volnoběh tlačí - nebo spíše dodává vzduch- přibližně stejně, jako je požadovaná hodnota. po přidání plynu skočí požadovaná například na 1,3 Baru ale aktuální je furt kolem 1 baru... jak píšu, až kolem 2000 RPM se začíná tlak trochu zvedat. Ale až kolem 2800RPM se požadovaný a aktuální tlaky vyrovnají. Díky za názor, radu... zkusím přidat na bohatosti směsi. Ale přes VAG se moc přidat nedá. budu muset tuknout do hlavičky čerpadla:-(((


Tak jsem večer přidal na té bohatosti. Povolil šrouby Thorx a ťuknul jsem do hlavy čerpadla ve směru k rozvodům . Naťukal jsem na ohřátém motoru kolem 5 a jel to projet. A jízda je výrazně živější a dokonce i grafy tlaků se výrazně zlepšily. Skoro ideal :-))

Napsal: 07 led 2020, 17:44
od slovacek.milos
[quote="robinjagiello"]Ventil jsem vyměnil ale nic se nezmenilo,

zkus z toho ventilu ytáhnout ten pístek s pružinkou jestli dojde k nějaké změně

:?

66kw AGR nejede od 1800 jak by měla....

Napsal: 09 led 2020, 15:20
od robinjagiello
Tak octavie pořád nejede, čistili jsme vstřiky TECem 2000, zkoušeli banku od turba rozhybana a dokonce jsme zkoušeli i jizdu s otevrenym ventilem od banky. Pořád to nejede.

Už opravdu nevím, ještě jsem neměřil předvstřik.

Myslíš, že ten ventil n109 by mohl mít za závadu, že auto kvůli němu nejede? Vždyť to jen uzavírá naftu kvůli chcípání motoru ne ?

Auto pořád ani nezakouří.

od 1800 otáček auto začne jakoby foukat a to pokračuje až do té doby dokuď nepustím pedál...

Když pedál trošku uvolním na čtvrt tak auto se jakoby rozjede víc mi přijde.. Jsem zoufalej už..

Napsal: 09 led 2020, 15:47
od sky59
@PavelVrastil:

ako sa to spravalo ked si odpojil vyfuk? moc velky rachot? nemoze sa poskodit turbo? alebo si skusal iba male otacky?

Napsal: 09 led 2020, 16:02
od robinjagiello
Vyfuk jsem jeste odpojeny nemel, ale nemyslim si že by byl ucpaný..

Napsal: 09 led 2020, 16:57
od passion
Daj sem poriadny log. Naloguj kanaly kde je vstrekovacia dávka, váha vzduchu a tlak turba.
Ale hlavne odstráň problém s N109. Podľa mňa tam ide málo nafty. Buď z dôvodu núdzového režimu skrz uloženú chybu N109, alebo to nemá prietok skrz vadnú funkciu N109. Obe verzie bude vidno z logu, čo som ti písal na začiatku.
Oprav tú záležitosť s N109 a pôjde to ako má.

Re: 66kw AGR nejede od 1800 jak by měla....

Napsal: 09 led 2020, 17:21
od slovacek.milos
[quote="robinjagiello"]

Myslíš, že ten ventil n109 by mohl mít za závadu, že auto kvůli němu nejede? Vždyť to jen uzavírá naftu kvůli chcípání motoru ne ?

o myšlení to taky je ale kdy ten pístek vytáhneš a pojezdíš, nedojde ke změně vyloučíš

Napsal: 09 led 2020, 21:39
od Pavel Vraštil
Kravál to nedělá. Trochu smradu bylo. Ale chvíli se to dalo vydržet. A turbo?? Proč by mělo odejít??? motor běžel na volnoběh. tedy v žádném extrému. Mazání jsem nepřerušil... když se člověk hodně nahnul, Krásně byla vidět ta obtoková klapka. Když jsem zatahal za táhlo regulačního mechanismu, bylo krásně vidět, jak spaliny jdou mimo turbínu a ta slyšitelně snížila otáčky. Měl jsem sundaný AIRBOX a tedy i MAF ... Jediné, co jsem riskoval- běh motoru bez filtru. Pak jsem si vymazal chyby... připomínám, že já mám starýho VW PASSAT ( B5) s motorem podél. takže ke všemu krásně mohu...

Napsal: 10 led 2020, 07:49
od sky59
Pavel Vraštil píše:Kravál to nedělá. Trochu smradu bylo. Ale chvíli se to dalo vydržet. A turbo?? Proč by mělo odejít??? motor běžel na volnoběh. tedy v žádném extrému. Mazání jsem nepřerušil... když se člověk hodně nahnul, Krásně byla vidět ta obtoková klapka. Když jsem zatahal za táhlo regulačního mechanismu, bylo krásně vidět, jak spaliny jdou mimo turbínu a ta slyšitelně snížila otáčky. Měl jsem sundaný AIRBOX a tedy i MAF ... Jediné, co jsem riskoval- běh motoru bez filtru. Pak jsem si vymazal chyby... připomínám, že já mám starýho VW PASSAT ( B5) s motorem podél. takže ke všemu krásně mohu...
pytal som sa preto, ze riesim LC200 V8 4.5L diesel biturbo a nedosahuju sa plne tlaky ale iba asi 75%, uvazujem tiez odpojit vyfuky ale mne by volnobeh nestacil, tak turba nerobia vobec nic...
a som prekvapeny ze nebol "rachot" ked si odpojil vyfuk...?

Napsal: 10 led 2020, 08:04
od Pavel Vraštil
sky59 píše:
Pavel Vraštil píše:Kravál to nedělá. Trochu smradu bylo. Ale chvíli se to dalo vydržet. A turbo?? Proč by mělo odejít??? motor běžel na volnoběh. tedy v žádném extrému. Mazání jsem nepřerušil... když se člověk hodně nahnul, Krásně byla vidět ta obtoková klapka. Když jsem zatahal za táhlo regulačního mechanismu, bylo krásně vidět, jak spaliny jdou mimo turbínu a ta slyšitelně snížila otáčky. Měl jsem sundaný AIRBOX a tedy i MAF ... Jediné, co jsem riskoval- běh motoru bez filtru. Pak jsem si vymazal chyby... připomínám, že já mám starýho VW PASSAT ( B5) s motorem podél. takže ke všemu krásně mohu...
pytal som sa preto, ze riesim LC200 V8 4.5L diesel biturbo a nedosahuju sa plne tlaky ale iba asi 75%, uvazujem tiez odpojit vyfuky ale mne by volnobeh nestacil, tak turba nerobia vobec nic...
a som prekvapeny ze nebol "rachot" ked si odpojil vyfuk...?
Výfuk je za turbem a to turbo samo o sobě asi už funguje jako tlumič. A s tlakama na V8 ti neporadím. Nesou tam dvě turba??

octavia 1.9 66kw nejede jak ma

Napsal: 10 led 2020, 08:08
od robinjagiello
Passion, ventil n109 jsem vymenil auto pak nešlo nastartovat, a kdyz sem tam dal stary a vyndal z nej streva tak to slo normalne ale auto porad jelo jako predtim... bojim se aby tam nekde nebyl problem s elektrikou...