já teda přímo žádný studie neznám, ale jsem koukal jednou v televizi na takovej pořad a řešili tam práve STi a tam se hrozně podivovali proč ten cooler dávají pořád nad ten motor, protože to prostě nestíhá chladit, asi už jen ze zvyku, taky jakýkoli turbokit, kterej se dodává, využívá cooler umístěnej vpředu před chladičama, nad motorem může mít význam akorát cooler voda-vzduch, kterej nepotřebuje přívod vzduchu. Navíc přívod je buď řešenej z prostředka kapoty (z místa se snad nejmenším přetlakem)s mohutnou kapsou nebo z čela a veden kanálem v kapotě, ale z důvodu nedostatku místa s tak malým průřezem, že opravdu ta účinost nebude nic moc. U toho Subaru se dá brát v potaz, že to asi zkouší v aerodynamickým tunelu, takže to mají spočítaný aspoň pro ten výkon co v tom mají, ale asi to moc rezervu nemá.for scream....ty znáš nějaké studie, které říkají, že ochlazení vzduchu v autě s motorem ARL je mnohem lepší než ochlazení vzduchu ve WRX STi?
dotaz ohledně IC
Moderátoři: šulda, Moderátoři
for Audi 80...takže kdybys to někde viděl, dej vědět a když to bude za rozumnou cenu, vezmu to.
for huml....STi má tuším 195 kW, takže jestli je to dostačující pro něj, myslím, že bude i pro mě, jelikož na ten výkon se nikdy nedostanu
jinak výdech bych asi udělal větší než má STi
for Sifon.... myslíš kombinace hasičáku a ostřikování vodou? To bych mohl udělat na ten cooler, co tam mám a nemusel bych dělat přestavbu.
akorát ty nedoplatky za vodu bych pak nechtěl vidět 
for huml....STi má tuším 195 kW, takže jestli je to dostačující pro něj, myslím, že bude i pro mě, jelikož na ten výkon se nikdy nedostanu
for Sifon.... myslíš kombinace hasičáku a ostřikování vodou? To bych mohl udělat na ten cooler, co tam mám a nemusel bych dělat přestavbu.
Bez kouře není legrace.
Mal by si si narazit nejaku studnu a bude to v pohodedevonrex píše:for Audi 80...takže kdybys to někde viděl, dej vědět a když to bude za rozumnou cenu, vezmu to.![]()
for huml....STi má tuším 195 kW, takže jestli je to dostačující pro něj, myslím, že bude i pro mě, jelikož na ten výkon se nikdy nedostanujinak výdech bych asi udělal větší než má STi
for Sifon.... myslíš kombinace hasičáku a ostřikování vodou? To bych mohl udělat na ten cooler, co tam mám a nemusel bych dělat přestavbu.akorát ty nedoplatky za vodu bych pak nechtěl vidět

Kolotoč TUNING
jayd...možnosti jsou dvě. Buď si koupím originál zástavbu výdechu kapoty, což je ale tak 3.-5.000Kč, nebo to risknu a udělám si (spíš nechám si udělat) výdech dle mých (a Vašich) názorů. Tj. každá rada, jakož i fyzická pomoc je vítána.
for Sifon....a nebylo by ještě lepší chladit tu vodu přes klima, aby mi na IC padaly už rovnou kostky ledu?
for Sifon....a nebylo by ještě lepší chladit tu vodu přes klima, aby mi na IC padaly už rovnou kostky ledu?
Bez kouře není legrace.
daj si pred intercooler sprchu co ti bude pustat tekuty dusik a uvidis kolko ti to prida koni:D akurat aby sa ti ten intercooler nerozpadol pri naraze dakeho malinkeho kamienkudevonrex píše:jayd...možnosti jsou dvě. Buď si koupím originál zástavbu výdechu kapoty, což je ale tak 3.-5.000Kč, nebo to risknu a udělám si (spíš nechám si udělat) výdech dle mých (a Vašich) názorů. Tj. každá rada, jakož i fyzická pomoc je vítána.![]()
for Sifon....a nebylo by ještě lepší chladit tu vodu přes klima, aby mi na IC padaly už rovnou kostky ledu?
Kolotoč TUNING
jenže přesně o tom to je, jak někdo napsal, udělat jen díru do kapoty nestačí, oni to v tom Subaru asi trochu zkouší jak jsem psal asi v aerodynamickým tunelu, což u tebe asi nehrozí. To že to má 195kW nemůžeš srovnávat, vždyť se podívej jak je ten cooler malej a navíc zastavíš a teplo z motoru ti ho ohřívá, prostě to že ho tam soudruzi v Japonsku dávají neznamená, že je to OK. Jednodušší by pro tebe bylo přidat si cooler z Passata na pravou stranu, to by určitě taky pomohlo.for huml....STi má tuším 195 kW, takže jestli je to dostačující pro něj, myslím, že bude i pro mě, jelikož na ten výkon se nikdy nedostanu Bóďa jinak výdech bych asi udělal větší než má STi
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Jak píše Huml, je to asi nějaká východní tradice (dávaj to takhle i do teréních aut). U subaru je to proto že tam je motor boxer (je nad ním dost místa) sou kratší hadice (menší torboefekt) ale jinou výhodu sem nenašel. Je to asi lepší řešení než bez IC, ale o nějaký velký účinnosti nemůže být řeč. Pokud to jenom trochu de tak bych chladič cpal někam dopředu a na nějaký výdechy - nádechy v kapotě zapomněl. I řešení v golfí II neni moc šťastný.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)
for Sifon..zase neblázni. Kde budu brát tekutý dusík.
for Titan...rád bych se dostal na to, co tu má většina, tj. tak na 200 koní (bez Race trysek). Reesha mi řekl, že jde předělat chip, ale bez většího IC to nemá cenu. Tudíž řeším, jak to do té G4 mrchy dostat tak, aby mne to nezruinovalo. IC z ARL je bez šance, jelikož to je tak na 15.000Kč a to za to nedám (navíc dost práce). Takže mne napadlo dát ho ala Impreza, jelikož cpát tam prcka ze Sharana asi nemá moc budoucnost. Ještě jsem koukal na IC z BMW 530 D (cca. 60x12x10cm chladící plochy). Dá se sehnat za babku, ale má vývody dozadu,takže by se musel předělat, abych ho tam nacpal a navíc s nejistým efektem.Proto jsem to i tu založil, abych ten problém vyřešil. Asi tak.
for Huml..kam bych ho na tu pravou stranu nacpal? Pod airbox? A i kdyby, měl bych do dát do serie s tím mým ?
for Víťa...tak negativa jsi mi sdělil. Zkus tedy něco pozitivního, třeba ve smyslu "ven si den dovolený, přijeď a já ti tam nacpu IC z ARL, anichž bych musel posouvat(nebo měnit) saharu"
for cupra...uvažuj logicky. S 1,9 TDI se na výkon nadupaného STi nikdy nedostaneš. Klidně mi stačí menší IC než z ARL, ale mám pocit, že zrovna tento je tu něco jako svatý Grál v oboru chlazení vzduchu
for Titan...rád bych se dostal na to, co tu má většina, tj. tak na 200 koní (bez Race trysek). Reesha mi řekl, že jde předělat chip, ale bez většího IC to nemá cenu. Tudíž řeším, jak to do té G4 mrchy dostat tak, aby mne to nezruinovalo. IC z ARL je bez šance, jelikož to je tak na 15.000Kč a to za to nedám (navíc dost práce). Takže mne napadlo dát ho ala Impreza, jelikož cpát tam prcka ze Sharana asi nemá moc budoucnost. Ještě jsem koukal na IC z BMW 530 D (cca. 60x12x10cm chladící plochy). Dá se sehnat za babku, ale má vývody dozadu,takže by se musel předělat, abych ho tam nacpal a navíc s nejistým efektem.Proto jsem to i tu založil, abych ten problém vyřešil. Asi tak.
for Huml..kam bych ho na tu pravou stranu nacpal? Pod airbox? A i kdyby, měl bych do dát do serie s tím mým ?
for Víťa...tak negativa jsi mi sdělil. Zkus tedy něco pozitivního, třeba ve smyslu "ven si den dovolený, přijeď a já ti tam nacpu IC z ARL, anichž bych musel posouvat(nebo měnit) saharu"
for cupra...uvažuj logicky. S 1,9 TDI se na výkon nadupaného STi nikdy nedostaneš. Klidně mi stačí menší IC než z ARL, ale mám pocit, že zrovna tento je tu něco jako svatý Grál v oboru chlazení vzduchu
Bez kouře není legrace.
Musis kontaktovat nejakeho sponzora zlodejov co dusikom lamu zamky na prevodovkydevonrex píše:for Sifon..zase neblázni. Kde budu brát tekutý dusík.![]()
for Titan...rád bych se dostal na to, co tu má většina, tj. tak na 200 koní (bez Race trysek). Reesha mi řekl, že jde předělat chip, ale bez většího IC to nemá cenu. Tudíž řeším, jak to do té G4 mrchy dostat tak, aby mne to nezruinovalo. IC z ARL je bez šance, jelikož to je tak na 15.000Kč a to za to nedám (navíc dost práce). Takže mne napadlo dát ho ala Impreza, jelikož cpát tam prcka ze Sharana asi nemá moc budoucnost. Ještě jsem koukal na IC z BMW 530 D (cca. 60x12x10cm chladící plochy). Dá se sehnat za babku, ale má vývody dozadu,takže by se musel předělat, abych ho tam nacpal a navíc s nejistým efektem.Proto jsem to i tu založil, abych ten problém vyřešil. Asi tak.
for Huml..kam bych ho na tu pravou stranu nacpal? Pod airbox? A i kdyby, měl bych do dát do serie s tím mým ?
for Víťa...tak negativa jsi mi sdělil. Zkus tedy něco pozitivního, třeba ve smyslu "ven si den dovolený, přijeď a já ti tam nacpu IC z ARL, anichž bych musel posouvat(nebo měnit) saharu"![]()
![]()
for cupra...uvažuj logicky. S 1,9 TDI se na výkon nadupaného STi nikdy nedostaneš. Klidně mi stačí menší IC než z ARL, ale mám pocit, že zrovna tento je tu něco jako svatý Grál v oboru chlazení vzduchu

Kolotoč TUNING
jen mě to tak napadlo, nevím jestli by to tam vyšlo, protože vývod by to mělo asi někde pod baterkou, pod tím kastlem, jestli by se to tam vešlo nevím, ale ty se ptáš jak řešit cooler, jen mě to tak napadlofor Huml..kam bych ho na tu pravou stranu nacpal? Pod airbox? A i kdyby, měl bych do dát do serie s tím mým ?
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
To drevonrex: Tak to tě asi nepotěším
. Takovej machr nejsem.
Dva IC jeden napravo druhej nalevo je taky řešení, je to sice dost trubek, ale měla to takhle OCTA WRC tak to zase tak špatný neni (nechat tam origo + přidat nějakej z Golfa III) Původně sem to tak chtěl udělat i u sebe, ale pak sem našel IC ze sprintera a budu ho dávat dopředu. Nevim jak to přesně G IV má, ale nějaký místo by se vepředu přece našlo. Chladičovku nechat a udělat něco s výztuhou a nárazníkem, tak to budu řešit já. každopádně hodně štěstí.
Dva IC jeden napravo druhej nalevo je taky řešení, je to sice dost trubek, ale měla to takhle OCTA WRC tak to zase tak špatný neni (nechat tam origo + přidat nějakej z Golfa III) Původně sem to tak chtěl udělat i u sebe, ale pak sem našel IC ze sprintera a budu ho dávat dopředu. Nevim jak to přesně G IV má, ale nějaký místo by se vepředu přece našlo. Chladičovku nechat a udělat něco s výztuhou a nárazníkem, tak to budu řešit já. každopádně hodně štěstí.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)