Stránka 2 z 3
Napsal: 26 čer 2007, 11:42
od cupra
nic v zlom,ale tieto prispevky do tejto sekcie nepatria

(samozrejme myslim zo srandy,ale ty marek 77 si to minule moc nemyslel)

Napsal: 26 čer 2007, 11:54
od Marek77
No, nevím.......
Já jsem ho nezaložil, takže za to nemůžu

.
A myslím si, že tento příspěvek je spíš o údržbě a případných problémech než o olejích jako takových, proto je tu asi správně, ale možná se pletu.....
Napsal: 26 čer 2007, 12:10
od cupra
v pohode...ani ja som ho minule nezaložil...

Napsal: 26 čer 2007, 14:48
od conti
Marek77 píše:conti píše: Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Přečti si, co jsi napsal a porovnej s mojí odpovědí.
Napsal jsem, že redukční ventil je v systému proto, aby tlak oleje nepřekročil kritickou hranici, která bývá (podle druhu motoru) v mezích 5 - 7 Barů. Nejprve tuto moji odpověď nazveš nesmyslem a následně napíšeš úplně totéž co já.
Zubové čerpadlo je velmi výkonné z hlediska množství, ale především tlaku. Pokud by tam redukční ventil nebyl, tlak oleje by ve vysokých otáčkách klidně překročil hranici 10 Barů i více, což by poškodilo některé části motoru (především by explodoval filtr).
Navíc přílišné zvýšení tlaku oleje má za následek jev úplně opačný než žádoucí - olej se v důsledku velkého tlaku trhá na kluzných plochách, vytváří nekvalitní a nepravidelný mazací film a může se tak motor poškodit.
Méně je mnohdy více !!!
Podle mne je kritická hodnota, kdy už hrozí nějaké poškození motoru.
Nebudem ale přece slovíčkařit. 5 -7 neni kritická hodnota. V základě se shodnem.
Napsal: 26 čer 2007, 14:59
od Marek77
Tak například motor Moskvič 412 má pracovní tlak oleje 2-2,5 Baru a kritická hodnota je 4,5 Baru.
Naopak například Fiat Coupé má pracovní tlak oleje 5 - 8 Barů.
Je to dáno výrobcem motoru a navrženo na základě předpokládaného využití a v součinnosti s užitím předepsaného druhu oleje (protože tlak oleje je závislý na viskozitě oleje především).
Napsal: 26 čer 2007, 15:02
od conti
Moskvič??? HA, HA, HA. Kam jsme se to dostali?
Už nic neříkam.
Napsal: 26 čer 2007, 15:10
od Marek77
Jsem veteránista a oficiální člen několika auto klubů, takže pro příklad jsem uvedl třeba tento vůz. Nechápu, co je na tom špatného.
Nenávidím a nesnáším lidi, kteří neuznávají a nectí starší vozy, nerespektují je a myslí si, že vůz starší pěti let patří do šmelcu. Z takových lidí zpravidla zvracím.
Ale už jsme se dostali

, takže bych tyto nesmyslnosti ukončil.
Napsal: 26 čer 2007, 17:25
od crossic
Tak sem to změřil při plném nasazení...teplota stále 120 stupňů a tlak při volnoběhu 1.1B a když tomu dám, tak při 4 tis. necelých 7B
Napsal: 26 čer 2007, 17:38
od cupra
Marek77 píše:Jsem veteránista a oficiální člen několika auto klubů, takže pro příklad jsem uvedl třeba tento vůz. Nechápu, co je na tom špatného.
Nenávidím a nesnáším lidi, kteří neuznávají a nectí starší vozy, nerespektují je a myslí si, že vůz starší pěti let patří do šmelcu. Z takových lidí zpravidla zvracím.
Ale už jsme se dostali

, takže bych tyto nesmyslnosti ukončil.
normalne som to s teba vycitil,že si na starsie vozy,aj ja ich uznavam,ale nove je nove...

Napsal: 26 čer 2007, 21:12
od Marek77
crossic píše:Tak sem to změřil při plném nasazení...teplota stále 120 stupňů a tlak při volnoběhu 1.1B a když tomu dám, tak při 4 tis. necelých 7B
Myslím, že můžeš jásat, tak nějak by to mělo být.
Napsal: 26 čer 2007, 21:59
od conti
Marek77 píše:crossic píše:Tak sem to změřil při plném nasazení...teplota stále 120 stupňů a tlak při volnoběhu 1.1B a když tomu dám, tak při 4 tis. necelých 7B
Myslím, že můžeš jásat, tak nějak by to mělo být.[/quote
Marku, vždyť jsi před tím tvrdil, že 7 je kritický. Tak jak to teda je?
Když je něco kritickýho, tak už se to skoro hroutí. Nebo to znamená něco jinýho? Poraď.
Napsal: 27 čer 2007, 08:22
od Marek77
Chytrému napověz, blbce nakopni. Promiň, ale myslím, že nápověda v Tvém případě opravdu nepomůže.
Napíšu-li slovo "zpravidla" (= "obvykle"), pak to znamená zpravidla nebo obvykle (= většinou, často, .......), nikoli však "vždy"!!! Co je pro jeden motor běžný provozní tlak, je pro jiný motor tlakem kritickým.
Naftou hnané motory VW jsou jedněmi z těch, kde hodnota regulovaného tlaku mazání je někde v oblasti 6-7 Barů (zatímco třeba Felicia 1,3 má hodnotu regulovaného tlaku 3,5-4).
Takže je to normální, správné a bez problému.
Napsal: 27 čer 2007, 08:59
od conti
Tovíš, každej nemůže být chytrej. Taky někdo musí být blbec. A jezdim na srazy veteránů v Moskviči.
Končím tuto debatu, nemá to smysl.
Napsal: 27 čer 2007, 10:28
od warhead_cz
madre mia , zapaleny veteranofil

nic proti starym karam ja je miluju ale ze ses nam marku zoohnil

Napsal: 27 čer 2007, 10:38
od Marek77
Jen jsem se snažil vysvětlit problém, nic víc.
Nejsem přímo majitelem veteránů, ačkoli se rád pokochám pohledem na udržovaný starý vůz, jen nesnáším lidi, kteří nad tím ohrnují čumák.