Brzdové kotouče Octavia I - vibrace v řízení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Pitrs2
Přispěvovatel
Příspěvky: 177
Odpovědi: 0
Registrován: 27 pro 2009, 21:09
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pitrs2 »

Tak mi ovsem reknete, ze to delaji hlavne Octavie, ale Toleda, G4, Leoni ne, pritom jsou to stejny dily.

Taky jsem to kdysi resil na Octave (ALH 66kW), menilo se vsechno mozny - brzdy, desky, naboje, ramena a porad se to opakovalo... Pak jsem sehnal kompletni pradni napravu z 1M Toleda, prehodilo se to a po 30tis km porad v pohode. Jediny co zustalo puvodni byly trmeny (aby sme nemuseli odvzdusnovat system)
Skoda Octavia II RS TDI CEGA 125kW
VCDS 18.x.x
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Odpovědi: 0
Registrován: 09 led 2012, 19:15

Příspěvek od pavelexc »

Biimbo píše:tam byl problém že psali o vůli v ložisku, kdy se celý náboj vykloní a kotouče se pak sjedou křížem ve dvou protilehlých místech. Což je píčovina, protože tohle se stane když háže náboj. Je zajímavý že 256mm kotouče na předku u 1.6 benzínů se nevlní. Nebo aspoň ne tolik a nápravu to má stejnou. A 288mm se nevlní taky, přitom celá náprava až na těhlici je stejná. A že by těhlice pro 280mm kotouč byla konstrukčně tak odlišná že by to bylo tou, není možný..
Prostě to dělají z bláta nebo háže náboj,s tím spojená vůle v silentbloku..
nedavno jsem předelaval 280 na 288 u O1 a těhlice vypadaji uplně stejně všechny detaily odlitku stejne u 280 jsou navic vidle co drží desky a 288 tam maji nalitky s dirama jinak musi byt vychazeno ze stejne formy
Uživatelský avatar
Golfisko
Aktivista
Příspěvky: 1109
Odpovědi: 0
Registrován: 01 bře 2006, 18:36
Bydliště: Plzeňsko

Příspěvek od Golfisko »

Zrovna tyhle problemy jsou popsany ve specialu Sveta motoru ;)
G3 Variant 1,9 TDiObrázek ... only S764
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

pavelexc píše:
Biimbo píše:tam byl problém že psali o vůli v ložisku, kdy se celý náboj vykloní a kotouče se pak sjedou křížem ve dvou protilehlých místech. Což je píčovina, protože tohle se stane když háže náboj. Je zajímavý že 256mm kotouče na předku u 1.6 benzínů se nevlní. Nebo aspoň ne tolik a nápravu to má stejnou. A 288mm se nevlní taky, přitom celá náprava až na těhlici je stejná. A že by těhlice pro 280mm kotouč byla konstrukčně tak odlišná že by to bylo tou, není možný..
Prostě to dělají z bláta nebo háže náboj,s tím spojená vůle v silentbloku..
nedavno jsem předelaval 280 na 288 u O1 a těhlice vypadaji uplně stejně všechny detaily odlitku stejne u 280 jsou navic vidle co drží desky a 288 tam maji nalitky s dirama jinak musi byt vychazeno ze stejne formy
právě že všechno je stejný. Náboj,ložisko,rameno,silentbloky a těhlice pro velký brzdy má jen jinak posazenej čep řízení, jakoby dál od převodky. Jinak je rozdíl fakt jen v tom uchycení brzdiče. A je zajímavý, že když stočíš na soustruhu 288x25 mm kotouč na průměr 280 a dáš starší desky nebo nový zbrousíš a aby se tam vešly, tak se nic nezvlní.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Odpovědi: 0
Registrován: 09 led 2012, 19:15

Příspěvek od pavelexc »

Biimbo píše:
pavelexc píše:
Biimbo píše:tam byl problém že psali o vůli v ložisku, kdy se celý náboj vykloní a kotouče se pak sjedou křížem ve dvou protilehlých místech. Což je píčovina, protože tohle se stane když háže náboj. Je zajímavý že 256mm kotouče na předku u 1.6 benzínů se nevlní. Nebo aspoň ne tolik a nápravu to má stejnou. A 288mm se nevlní taky, přitom celá náprava až na těhlici je stejná. A že by těhlice pro 280mm kotouč byla konstrukčně tak odlišná že by to bylo tou, není možný..
Prostě to dělají z bláta nebo háže náboj,s tím spojená vůle v silentbloku..
nedavno jsem předelaval 280 na 288 u O1 a těhlice vypadaji uplně stejně všechny detaily odlitku stejne u 280 jsou navic vidle co drží desky a 288 tam maji nalitky s dirama jinak musi byt vychazeno ze stejne formy
právě že všechno je stejný. Náboj,ložisko,rameno,silentbloky a těhlice pro velký brzdy má jen jinak posazenej čep řízení, jakoby dál od převodky. Jinak je rozdíl fakt jen v tom uchycení brzdiče. A je zajímavý, že když stočíš na soustruhu 288x25 mm kotouč na průměr 280 a dáš starší desky nebo nový zbrousíš a aby se tam vešly, tak se nic nezvlní.
mi připada i páka posazeni čepu řizeni uplně stejně ,všechny licí roviny uplně totožne,kdybys to mněl dal od převodovky a bliž kola tak by to mohlo o kolo chytat, jinak co sem to kamošovi předelával tak s tim jezdí už měsic bez geometrie a auto jede rovně nikde netahne na svym sem to taky dělal a geometrie byla minimalně rozhozená.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“