
motorový olej do pd 5w-50
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Romaneek
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 277
- Registrován: 15 úno 2006, 21:05
- Bydliště: Bor u Tachova
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
No, pokud někdo "trvá" na použití lepšího oleje bez příslušné normy, tak ať ho tam klidně lije a po nějaké době sem může napsat svou osobní zkušenost 

Golf IV variant ASZ, IC ARL, turbo 1752vrk, SW Mirulu, předek bi-led projektory koito, staví to Brembo MAX..
T4 multivan, 111kw zatím série
2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
T4 multivan, 111kw zatím série

2x Golf MK2 1,6TD JR 51kw v renovaci, jeden už po..
EX: Fabia combi 1.9Tdi, ASZ+GTB1756VK+FMIC atd.
čítaj s porozumením. Nepíšem že viem čo je najlepšie... píšem že podľa môjho názoru je tento olej kvalitnejší ako nejaký lacný olej s 505.01 ktorý bude ošudený o aditíva aby bola cena zaujímavá... napr porovnanie mobil esp formula 5w-30 vs olej z intercarsu comma 5w-30 - normy rovnaké, podľa technického listu mala ale comma možno tretinu aditív oproti mobilu... tak sa ušetriloeazy20 píše:naco sem potom davas tento topic ak vies co je lepsie?johnyM128 píše:
ps: 5w-50 bez normy bude určite lepší ako starline s normou....

Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
no napríklad durablend aj ked má 505.01 by som si do auta nedal... a ked sa tak rozhliadneš tak zistíš že 505.01 olejov je dosť málo, hlavne tých kvalitnejšíchturbo kamna power píše:Nevím proč vymýšlet ptákoviny, když je ověřené, že v PD fungují dobře oleje 5w-40 505.01, třeba Valvoline Durablend a další...
Nikdy bych tam nenalil nějaký olej, který neplní normu, i kdyby výrobce tvrdil, že je to nejlepší olej na světě, rotačka nebo CR by to asi zkously bez problémů, ale u PD bych neriskoval.
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
v tom případě je celý tenhle topic o ničem.
chceš zkušenosti lidí, aby sis ověřil tabulkové parametry a když ti někdo napíše durablend, tak určitě ne? podívej se kolem sebe jaký výkony dlouhodobě maže s max spolehlivostí a pak řeš ty tvoje tabulky.
jestli ti nestačí běžný olej 505.01 5w40, tak začni líp chladit. lepší řešení nemáš.
chceš zkušenosti lidí, aby sis ověřil tabulkové parametry a když ti někdo napíše durablend, tak určitě ne? podívej se kolem sebe jaký výkony dlouhodobě maže s max spolehlivostí a pak řeš ty tvoje tabulky.

jestli ti nestačí běžný olej 505.01 5w40, tak začni líp chladit. lepší řešení nemáš.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
presne si to pochopil a povedalfabiátor píše:A ja se zas celkem nedivim dotazu. Sam vyrobce prispechal sveho casu s promennym intervalem a 507.00 s 5w-30. S touhle emulzi ta vacka jde po 100tkm pod kytky stejne, akorat je rozdil v tom, ze to mate oficialne schvaleny v ty brozure od VW (navod k obsluze)
Klicovym parametrem pro mazani vacky je HTHS viskozita. Bylo by dobry sem hodit udaje i pro 505.01 5w-40, abychom porovnali rozdily.

HTHS is a balance between fuel economy and protection. Too high of an HTHS and you lower fuel economy, too low, and you reduce wear protection.
Within the oil industry, the big issue is with low HTHS figures (those below 3.5). As Lubrizol states:
A critical issue for the oil industry is how misapplication of low HTHS viscosity oils will be avoided. The use of low HTHS oils will save fuel in engines designed for their use but could lead to excessive premature wear in some engines.
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
Osobně bych toto téma přesunul sem http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... cc0f5abcca
a doporučil přečíst zopár příspěvků/rad. Toto je debata buď a nebo. Nalej to tam a pak dej vědět. Třeba to bude gut a začne se užívat nebo bude vačice po smrti. Jen takový "test" odhalí jak je na tom...
a doporučil přečíst zopár příspěvků/rad. Toto je debata buď a nebo. Nalej to tam a pak dej vědět. Třeba to bude gut a začne se užívat nebo bude vačice po smrti. Jen takový "test" odhalí jak je na tom...
GIV 1,9TDI 74kw AXR/var, EGR OFF, MAF OFF 110KW 150PS 330NM, JEDN.+HDS
chladenie nieje problém - olejový chladič mám, aj teplotu oleja vidím.nogis píše:v tom případě je celý tenhle topic o ničem.
chceš zkušenosti lidí, aby sis ověřil tabulkové parametry a když ti někdo napíše durablend, tak určitě ne? podívej se kolem sebe jaký výkony dlouhodobě maže s max spolehlivostí a pak řeš ty tvoje tabulky.![]()
jestli ti nestačí běžný olej 505.01 5w40, tak začni líp chladit. lepší řešení nemáš.
MOJA skúsenosť je, že durablend bol super olej /staré tmavé bandasky/, potom zmenili obal, tvrdili mi že nezmenili zloženie ale zmenili... napr TBN slušne kleslo čo je žial smutné...
Ešte raz VIEM že 50w-50 nemá normu, rád by som vedel ale či to bude lepšie...
ps: vačku si vážím - preto som teraz objednával DLC zdvihátka

Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
jasné ale toto ma zaujíma vo vzťahu k upravovaným motorom, nie séria jazdenie... tam 5w-40 a neriešiť, kľudne aj ten durablendblonn píše:Osobně bych toto téma přesunul sem http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... cc0f5abcca
a doporučil přečíst zopár příspěvků/rad. Toto je debata buď a nebo. Nalej to tam a pak dej vědět. Třeba to bude gut a začne se užívat nebo bude vačice po smrti. Jen takový "test" odhalí jak je na tom...

Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
na normy bych moc nekoukal, já teda dávám 5W40 500.01 Q8 a vačku mám původní (440 tis) a všechno kam tohle mazivo leju nikdy nemělo problém s vačkou. Stejně pokud na PD odejde vačka tak za to může vypadlá zátka na vahadle a ne olej
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


s týmto súhlasímMirekX píše:na normy bych moc nekoukal, já teda dávám 5W40 500.01 Q8 a vačku mám původní (440 tis) a všechno kam tohle mazivo leju nikdy nemělo problém s vačkou. Stejně pokud na PD odejde vačka tak za to může vypadlá zátka na vahadle a ne olej

priznám sa nad Q8 som rozmýšlal, ešte millers oils ma zaujalo...
Sharan 05 85kw gtb1756 kadle kadle poww kadle kadle poww
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
už je to nějakej pátek co jsem měl čas řešit kraviny kolem olejů, ale co vím tak všechny vícerozsahové oleje mají problém se stabilitou a výdrží, takže třeba 10W60 je na první pohled krása, ale něco za něco a rozhodně nevydrží tolik co třeba 5W30. Taky tady mám jeden motor 1,6i co žere olej a 10W50 to spravilo, i když nemělo normu pro daný typ motoru, dřív tam dávali 5W30 shell a to byl průtokáč.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Souhlas s Mirkem, do AZV (predchudce BKD) jsme meli predepsano lit nejakou ridkou longlife srajdu od Castrolu ... zralo ho to nehorazne olej i naftu .... dal se 5W40 ktery je klasicky pro 8V PD, motor ztichnul, prestal zrat olej a snizila se mu spotreba.
Mimochodem, Millers Oils je (co jsem slysel i z motorsportu) velice oblibena znacka diky kvalite.
Mimochodem, Millers Oils je (co jsem slysel i z motorsportu) velice oblibena znacka diky kvalite.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)