Stránka 2 z 3

Napsal: 18 bře 2016, 07:41
od Romaneek
No, pokud někdo "trvá" na použití lepšího oleje bez příslušné normy, tak ať ho tam klidně lije a po nějaké době sem může napsat svou osobní zkušenost :D

Napsal: 18 bře 2016, 10:02
od johnyM128
Romaneek píše:No, pokud někdo "trvá" na použití lepšího oleje bez příslušné normy, tak ať ho tam klidně lije a po nějaké době sem může napsat svou osobní zkušenost :D
Preto sa spytujem na skúsenosti niekoho kto to už riešil...

Napsal: 18 bře 2016, 10:05
od johnyM128
eazy20 píše:
johnyM128 píše:
ps: 5w-50 bez normy bude určite lepší ako starline s normou....
naco sem potom davas tento topic ak vies co je lepsie?
čítaj s porozumením. Nepíšem že viem čo je najlepšie... píšem že podľa môjho názoru je tento olej kvalitnejší ako nejaký lacný olej s 505.01 ktorý bude ošudený o aditíva aby bola cena zaujímavá... napr porovnanie mobil esp formula 5w-30 vs olej z intercarsu comma 5w-30 - normy rovnaké, podľa technického listu mala ale comma možno tretinu aditív oproti mobilu... tak sa ušetrilo :D ale normy identické takže?

Napsal: 18 bře 2016, 10:14
od johnyM128
Vici píše:Kdyz jsi tak chytry tak proc se vubec ptas? :roll:
nezasieraj prosím vlákno... ďakujem

Napsal: 18 bře 2016, 10:16
od johnyM128
turbo kamna power píše:Nevím proč vymýšlet ptákoviny, když je ověřené, že v PD fungují dobře oleje 5w-40 505.01, třeba Valvoline Durablend a další...

Nikdy bych tam nenalil nějaký olej, který neplní normu, i kdyby výrobce tvrdil, že je to nejlepší olej na světě, rotačka nebo CR by to asi zkously bez problémů, ale u PD bych neriskoval.
no napríklad durablend aj ked má 505.01 by som si do auta nedal... a ked sa tak rozhliadneš tak zistíš že 505.01 olejov je dosť málo, hlavne tých kvalitnejších

Napsal: 18 bře 2016, 10:42
od nogis
v tom případě je celý tenhle topic o ničem.

chceš zkušenosti lidí, aby sis ověřil tabulkové parametry a když ti někdo napíše durablend, tak určitě ne? podívej se kolem sebe jaký výkony dlouhodobě maže s max spolehlivostí a pak řeš ty tvoje tabulky. :roll:

jestli ti nestačí běžný olej 505.01 5w40, tak začni líp chladit. lepší řešení nemáš.

Napsal: 18 bře 2016, 10:45
od johnyM128
fabiátor píše:A ja se zas celkem nedivim dotazu. Sam vyrobce prispechal sveho casu s promennym intervalem a 507.00 s 5w-30. S touhle emulzi ta vacka jde po 100tkm pod kytky stejne, akorat je rozdil v tom, ze to mate oficialne schvaleny v ty brozure od VW (navod k obsluze) (LOL)

Klicovym parametrem pro mazani vacky je HTHS viskozita. Bylo by dobry sem hodit udaje i pro 505.01 5w-40, abychom porovnali rozdily.
presne si to pochopil a povedal :D

HTHS is a balance between fuel economy and protection. Too high of an HTHS and you lower fuel economy, too low, and you reduce wear protection.

Within the oil industry, the big issue is with low HTHS figures (those below 3.5). As Lubrizol states:

A critical issue for the oil industry is how misapplication of low HTHS viscosity oils will be avoided. The use of low HTHS oils will save fuel in engines designed for their use but could lead to excessive premature wear in some engines.

Napsal: 18 bře 2016, 11:03
od blonn
Osobně bych toto téma přesunul sem http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... cc0f5abcca

a doporučil přečíst zopár příspěvků/rad. Toto je debata buď a nebo. Nalej to tam a pak dej vědět. Třeba to bude gut a začne se užívat nebo bude vačice po smrti. Jen takový "test" odhalí jak je na tom...

Napsal: 18 bře 2016, 11:05
od johnyM128
nogis píše:v tom případě je celý tenhle topic o ničem.

chceš zkušenosti lidí, aby sis ověřil tabulkové parametry a když ti někdo napíše durablend, tak určitě ne? podívej se kolem sebe jaký výkony dlouhodobě maže s max spolehlivostí a pak řeš ty tvoje tabulky. :roll:

jestli ti nestačí běžný olej 505.01 5w40, tak začni líp chladit. lepší řešení nemáš.
chladenie nieje problém - olejový chladič mám, aj teplotu oleja vidím.

MOJA skúsenosť je, že durablend bol super olej /staré tmavé bandasky/, potom zmenili obal, tvrdili mi že nezmenili zloženie ale zmenili... napr TBN slušne kleslo čo je žial smutné...

Ešte raz VIEM že 50w-50 nemá normu, rád by som vedel ale či to bude lepšie...

ps: vačku si vážím - preto som teraz objednával DLC zdvihátka :D Olej mením vždy skôr a nešetrím naňom!!!

Napsal: 18 bře 2016, 11:07
od johnyM128
blonn píše:Osobně bych toto téma přesunul sem http://dieselpower.cz/forum/viewforum.p ... cc0f5abcca

a doporučil přečíst zopár příspěvků/rad. Toto je debata buď a nebo. Nalej to tam a pak dej vědět. Třeba to bude gut a začne se užívat nebo bude vačice po smrti. Jen takový "test" odhalí jak je na tom...
jasné ale toto ma zaujíma vo vzťahu k upravovaným motorom, nie séria jazdenie... tam 5w-40 a neriešiť, kľudne aj ten durablend :D

Napsal: 18 bře 2016, 11:15
od MirekX
na normy bych moc nekoukal, já teda dávám 5W40 500.01 Q8 a vačku mám původní (440 tis) a všechno kam tohle mazivo leju nikdy nemělo problém s vačkou. Stejně pokud na PD odejde vačka tak za to může vypadlá zátka na vahadle a ne olej

Napsal: 18 bře 2016, 11:35
od blonn
Ja davam taky Q8 5w40 505.01 a vacici mam jak novou. Za ty lowe menim po 10t. Tj. 2x za rok...

Napsal: 18 bře 2016, 12:07
od johnyM128
MirekX píše:na normy bych moc nekoukal, já teda dávám 5W40 500.01 Q8 a vačku mám původní (440 tis) a všechno kam tohle mazivo leju nikdy nemělo problém s vačkou. Stejně pokud na PD odejde vačka tak za to může vypadlá zátka na vahadle a ne olej
s týmto súhlasím :D veľmi dôležité je hlavne meniť včas olej - ako povedal Pitris na oleje.cz - radšej lacnejší a často ako drahý a nechať dlho

priznám sa nad Q8 som rozmýšlal, ešte millers oils ma zaujalo...

Napsal: 18 bře 2016, 14:24
od MirekX
už je to nějakej pátek co jsem měl čas řešit kraviny kolem olejů, ale co vím tak všechny vícerozsahové oleje mají problém se stabilitou a výdrží, takže třeba 10W60 je na první pohled krása, ale něco za něco a rozhodně nevydrží tolik co třeba 5W30. Taky tady mám jeden motor 1,6i co žere olej a 10W50 to spravilo, i když nemělo normu pro daný typ motoru, dřív tam dávali 5W30 shell a to byl průtokáč.

Napsal: 18 bře 2016, 15:06
od Forest
Souhlas s Mirkem, do AZV (predchudce BKD) jsme meli predepsano lit nejakou ridkou longlife srajdu od Castrolu ... zralo ho to nehorazne olej i naftu .... dal se 5W40 ktery je klasicky pro 8V PD, motor ztichnul, prestal zrat olej a snizila se mu spotreba.

Mimochodem, Millers Oils je (co jsem slysel i z motorsportu) velice oblibena znacka diky kvalite.