mazda 6 relé napájení řj

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

ještě to téma naposledy oživím, protože jsem to musel vzdát a mazda půjde k autoelektrikáři. oddělal jsem ten podběh, žádné kostřící body jsem tam neviděl. našel jsem ale viz foto pod airboxem a ty jsou v pořádku (proměřeno žárovkovou zkoušečkou proti plusu. na řj jde jeden stálý plus a jeden spínaný tak, jak je to v tom výkresu (jen nemůžu ověřit čísla pinů, protože svorkovnice není popsaná. mínusy tam taky jsou. otevřel jsem ty pojistkovky zezadu. je to systém jako třeba u felicie. žádný tišťák ale naohýbané plechy. takže tam bych problém neviděl, navíc vypadají dobře (žádná oxidace). zkoušel jsem hledat nějaké nastřihlé dráty kvůli tajnému vypínači. nic kromě dodělání automatického svícení jsem nenašel. takže to vzdávám. to relé má dva tlustší jazýčky (na jednom je plus a na druhém mínus) a dva slabší (na jednom je mínus a na druhém nic) a stejně netahá. zkoušel jsem jiné relé a znova procinkat všechny pojistky - bez výsledku.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Ty tlustší jazýčky- to je silový obvod, který to relé spíná. To plus je je silové a to mínus, které jsi naměřil, není mínus ale nějaký spotřebič, který má větší výkon (malý vnitřní odpor) a proto se to ti tváří jako mínus, ale mínus to není. Pusť do toho plus a uvidíš, co se ti rozběhne. V podstatě ti stačí ty dva tlusté jazýčky proklemovat.
Ty slabší jazáčky to je ovládání relé (cívka), pokud jsi tam naměřil stálé mínus, tak to znamená, že to relé je ovládáné plusem, který tam z nějakého důvodu nemáš. A tydy hledej chybu, prostě jdi po tom drátu a najdi, co ho ovládá.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

aha tak to jsem nevěděl, že ty slabší jsou pro cívku...logiku to má, každopádně jde to do hlavního svazku, který je v husím krku. těžko to rozbandážovat. spíš to chce schéma. ale stejně je mi divné, že naprosto stejné relé je v pojistkovce u nohou a tam není nic.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

ale stejně je mi divné, že naprosto stejné relé je v pojistkovce u nohou a tam není nic.
nechápu, co ta není?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

žádné napětí. resp žádný plus
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

kde? na těch silových kontaktech?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

nikde. prostě tam není plus ani na jednom z těch čtyřech zdířek. ale já netuším k čemu to relé je. jen je mi podezřelé, že všechny ostatní relátka jsou černá a tohle je modré s nápisem denso stejně jako to v motoru které nedrží a denso je i řj
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

tak ještě jednou prolez pojistky, i ty někde schované a když ani to nepomůže, zkus tam pustit na ty silové kontakty plus a uvidíš, co ti poběží. nejdřív tam to plus ale pošli pro jistotu přes nějaký slabší drát. V dokumentaci jsi nenašel k čemu to je?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

mám jen to jedno schéma a ten obrázek co je ve vlákně...takže hovno. zkusit to můžu
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

co autodata?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

musím je nainstalovat. mám je ale nenainstalované
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

tak já se ti podívám. Co je to za auto a co to má být za relé?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4993
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

mazda 6 rv 2005 2,0 crdi (snad je to tak) 100kw....je to relé na obrázku vyznačené, ale jestli se tomu nadává hlavní relé (main relé) nebo relé napájení řj - to nevím. díky...no a u těch nohou vlevo (viz obr. to by mě taky zajímalo, co to je)
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

tak v autodatech je to relé u tebe na fotce s šipkou označeno jako relé č. 10 a je to engine control relay- tedy relé ovládání motoru. Schema elektriky mazdyv autodatech bohužel nemám.
Když koukám na to tvé schema, tak je to asi tak součástka č. 90 - hlavní relé a když do toho koukám, tak do něj jde plus z klíčku přes pojistku a ovládané je mínusem z řídící jednotky ale číslo pinu, je na tom tvém obrázku špatně čitelné.

Obrázek
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1714
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Tak si vypinuj ten konektor a proměř si, zdali tam ten mínus jde.
A jestli to bude někde přerušené tajným vypínačem, tak mám u tebe grepového rádlera. :)
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“