Stránka 2 z 4

Napsal: 05 kvě 2016, 21:02
od Míšánek
roman1648 píše:
turbo kamna power píše:protože E39 ještě readiness neumí :) na emisích ti maximálně vyčtou paměť závad :-D diesely podporují EOBD většinou až od euro 4 (cca 2004+)
jj, e 39 vychází koncepčně z devadesátých let (noteeth) , i když máš už OBD2 a ne kulatou zásuvku, nic to neznamená
Vidiš to, tohle jsi mohl napsat hned v prvním příspěvku místo toho odkazu ;)

Napsal: 10 kvě 2016, 12:26
od rosta tdi
Řeším dilema.Umí Inpa u E46 vyčíst u motoru M54 a M57N readiness? Jde o to, že u té nafty M57N mám zaslepeno egr, to když zprovozním , tak přes modul ELM 327 a Torque mi readines zezelenají. Ale na benzínu M54 je vše žlutý a v závadách nic nikde není a už mám najeto 500km. Tak ted nevím na čem jsem? Dis nebo jiná diagnostika to umí vyčíst , abych si to ověřil? Divný je , že je žlutá i klimatizace. On ten modul ELM taky nemusí umět všechny protokoly , proto to třeba mlčí, ale potřebuji si to nějako ověřit. Dík za případnou radu

Napsal: 30 kvě 2016, 06:38
od Thomy
Tak mi u ASV 2001 delal emise pres krabicku .. Kdyz sem videl ty procedury jak by musel 5x slapat na plnej a chvili drzet 5 tisic, dekoval sem bohu, ze se slitoval.. Mimochodem emisema bych 100% prosel :)

Napsal: 30 kvě 2016, 06:51
od roman1648
Me by zajimalo jak by resili kdyby se to potkalo..

Napsal: 30 kvě 2016, 07:57
od pepe276
roman1648 píše:Me by zajimalo jak by resili kdyby se to potkalo..
Bojím se, že by to bylo tak, že v tu chvíli by motor nevyhověl daným testovacím emisním předpisům, protože nevydržel předepsanou proceduru a tím pádem byl v nevyhovujícím stavu a padlo by to na tvou hlavu, takže bys pak opravu cáloval ze svého a oni by si touto kouzelnou formulkou jen "umyli" ruce a byli by z obliga.
Kamarádovi se takhle na emisích kdysi potkalo Uno 1.3D(byl to skoro vrak) a řekli mu akorát "sorry" a dej si to do kupy a pak přijď.
Ale je naprosto nesmyslné takhle motory vytáčet do maxima, o tom žádná. V běžném provozu to snad nedělá nikdo normální a naopak se spíš snaží motor aspoň trochu šetřit. Ale bohužel platí, že předpis je předpis a i když je sebeblbější, tak se musí dodržet, místo toho, aby se udělal nějaký trochu normální a inteligentní nový předpis, odpovídající běžným provozním podmínkám na silnici :(

Napsal: 30 kvě 2016, 08:05
od roman1648
No, právě....
Nehledě na to že některý auta na místě tůrovat do maxima nejdou - takže co, těch se to netýká nebo jak ??
Vždycky když vidím toho blba co jezdí dodneška 120kou škodárnou jak se tam k těm autům chová tak bych mu liskl, chtěl bych vidět jestli by takto trápil svoje auto..

Napsal: 30 kvě 2016, 08:19
od lt.kubosh
Proč by to nikdo do plnejch nebral?
Já naopak věřím, že motor ve slušným stavu se slušným rozvoďákem se v zátěži nepotká.
Já spíš nechápu proč ho tam drží těch 5 sekund - normální člověk dávno zařadí nebo mu to usekne naftu.

O tom, že bez zátěže trpí pístní a ojniční ložiska ekofašounum nikdo nevykladal.

Napsal: 30 kvě 2016, 09:37
od WOB
Nevím nevím, ale dnešní motory určitě do maxima nejdou. Jsou buď elektronicky a nebo pomocí čerpadla zastavený daleko před maximálními otáčkami které by měl motor za normálních podmínek splnit.

Ale bohužel příkláním se také k názoru, že pokud to motor nevydrží tak je něco špatně a bohužel to padá na tvou hlavu.
Vysvětlil bych to na příkladu:
Když si dáš do zorného pole navigaci. Pokutu dostaneš ty, ne prodejce navigace.

Napsal: 30 kvě 2016, 14:18
od vilik
Dříve jsem na emisích podepisoval papír, kde se STK zříká odpovědnosti za poškozený motor. Nevím, jestli to bylo legální, nebo to byla jejich nějaká partizánština. Hooodně dlouho se už takový papír nepodepisuje. Tak nevím, kdo nese zodpovědnost za poškozený motor, ale že by to byl majitel je trochu divné. Když si dám do servisu opravit auto a oni mi ho tam dokurví, tj. třeba poškodím motor svojí manipulací, tak taky jsou z obliga?
:?

Napsal: 30 kvě 2016, 14:27
od roman1648
je to těžký no
jednou se mi potkal passta 2.8V6 mezi vratama když jsem najížděl na dílnu....je to spíš o domluvě a soudnosti majitele..
někteří tupani na těch emisích z toho ale málem snad mají radost co jsem zažil ( čest výjimkám samozřejmě ), motoru se zdá o čertech a pojď..
:?

Napsal: 30 kvě 2016, 15:01
od Vici
fajn je na ty emise jet v zimě pár km.. pak tam zastavit, čekat.. a pak jedem na to a plnej! .... pěkně za studena...

Napsal: 30 kvě 2016, 17:48
od lt.kubosh
Vici píše:fajn je na ty emise jet v zimě pár km.. pak tam zastavit, čekat.. a pak jedem na to a plnej! .... pěkně za studena...
No tak v tomhle pripade nemas s benzinakem sanci vubec projit. Studeny katalyzatory, motor pod 90st na "sytic" to jsou emise, ze by jim bouchly budiky.

Napsal: 30 kvě 2016, 19:37
od Slavkov
Mám pocit, že většinou v podmínkách mají napsáno, že to máš přistavit zahřáté... 8)

Napsal: 30 kvě 2016, 21:06
od standa123
Slavkov píše:Mám pocit, že většinou v podmínkách mají napsáno, že to máš přistavit zahřáté... 8)
jenže to prece nejde pokazde splnit, kdyz tam opravdu musis třeba nejakou dobu čekat. A kdyz je venku opravdu mráz tak motor a vše okolo chládne daleko rychleji než v létě........A težko ti pred merenim reknou at to jedes jeste projet at to zahřeješ ;)

Napsal: 31 kvě 2016, 05:19
od Tomas6
Správně by měl strkat sondu místo měrky oleje a měřit teplotu.Jinak ho to nepustí dal k měření.U obd si to bere teplotu z řj a pokud neměl 80 nemeřil.Auta co mají omezení plných toček mu stačí na doraz co jednotka povolí.Co má program tak podle auta a kódu motoru se rovnou nastaví maximální stupnice otáček.Takže to mají asi nějak zohledněný.