Napsal: 29 pro 2016, 16:54
Rozdil mezi revolverem a klasickym soustruhem znam. Jen me zajima jestli je zrovna u R5 nejaka zasadni nevyhoda.
Madarsky Kart E1N , alebo E2N. prip. nas TOS S28 , SM16 , Rumunsky SN320 , 321 , 281 , Rusky Izmas 1I611P a pod. Vyberat je z coho, len treba mat peniaze.JozefC píše:Ahoj. Dlhsi cas rozmyslam aj ja o sustruhu, ale potreboval by som to len na alternatory a startre. Co by ste mi doporucili. Dakujem.
Ako som uz napisal, je to UCELOVY stroj na opracovanie kratkych kusov do seriovky. Pokial by bol zadarmo tak hej, ale za peniaze taky blud ani omylom. Veci do toho nezozenies a kedze bol urceny do seriovky, tak bude opotrebovany jedna basen. Na tom stroji sekal operator 300ks a viac kusov za smenu. Nevyhoda, nemas tocny priemer, obezny priemer nad suportom a ani tocnu dlzku !!! Vyhoda velmy masivny suport a vreteno teda sa na nom dobre upichuje. Na veci okolo aut je nevhodny. Ale je to tvoja volba. O kovobrabacich strojoch co to viem a rozhodne ti nepisem hluposti, no radsej pocuvaj pisalkov, co sustruh videli na obrazku v knizke.ondra.p píše:Rozdil mezi revolverem a klasickym soustruhem znam. Jen me zajima jestli je zrovna u R5 nejaka zasadni nevyhoda.
To je pravda pravdoucí. Mám jich za sebou několik tisíc ks. Je k tomu potřeba pořádnej stroj, kterej má velkou tuhost, jinak to chvějě a píská. Potom se musí točit na malé obrátky a dlouho to trvá a povrch nic moc. V žádném případě na to nejsou vhodné soustruhy jako SV18, SU32, S28. Někdo namítne, že to na nich přetočil, udělat se dá lecos, ale je to pěknej vopruz. Dokonce ani SN45 mne nepřesvědčil. Používám starý Volman, kde uložení vřetene má délku cca metr a hmotnost vřetene se vším co se otáčí podstatně převyšuje hmotnost obrobku. Práší ta litina zle, tak že respirátor musí být a na čištění soustruhu průmyslový vysavač. A to hlavní nakonec. Tahle mašina je seřízena na kotouče a nic jiného na ní nedělám. Ta dříve zmíněná R5 si myslím, že má tuhost nic moc a do autodílny moc vhodná není. Nedovedu si přestavit, jakej by byl vopruz na tom točit komutátor, když to nemá koníka.Zrovnavat kotuce je treba vediet.
Myslel jsem že se právě místo koníka používá revolverová hlava.origoš píše:To je pravda pravdoucí. Mám jich za sebou několik tisíc ks. Je k tomu potřeba pořádnej stroj, kterej má velkou tuhost, jinak to chvějě a píská. Potom se musí točit na malé obrátky a dlouho to trvá a povrch nic moc. V žádném případě na to nejsou vhodné soustruhy jako SV18, SU32, S28. Někdo namítne, že to na nich přetočil, udělat se dá lecos, ale je to pěknej vopruz. Dokonce ani SN45 mne nepřesvědčil. Používám starý Volman, kde uložení vřetene má délku cca metr a hmotnost vřetene se vším co se otáčí podstatně převyšuje hmotnost obrobku. Práší ta litina zle, tak že respirátor musí být a na čištění soustruhu průmyslový vysavač. A to hlavní nakonec. Tahle mašina je seřízena na kotouče a nic jiného na ní nedělám. Ta dříve zmíněná R5 si myslím, že má tuhost nic moc a do autodílny moc vhodná není. Nedovedu si přestavit, jakej by byl vopruz na tom točit komutátor, když to nemá koníka.Zrovnavat kotuce je treba vediet.