Stránka 2 z 3

Napsal: 29 pro 2016, 16:54
od ondra.p
Rozdil mezi revolverem a klasickym soustruhem znam. Jen me zajima jestli je zrovna u R5 nejaka zasadni nevyhoda.

Napsal: 30 pro 2016, 14:18
od A6TDI
je to čech takže "výhoda"

Napsal: 30 pro 2016, 17:58
od TDI tech
JozefC píše:Ahoj. Dlhsi cas rozmyslam aj ja o sustruhu, ale potreboval by som to len na alternatory a startre. Co by ste mi doporucili. Dakujem.
Madarsky Kart E1N , alebo E2N. prip. nas TOS S28 , SM16 , Rumunsky SN320 , 321 , 281 , Rusky Izmas 1I611P a pod. Vyberat je z coho, len treba mat peniaze.

Napsal: 30 pro 2016, 18:12
od TDI tech
ondra.p píše:Rozdil mezi revolverem a klasickym soustruhem znam. Jen me zajima jestli je zrovna u R5 nejaka zasadni nevyhoda.
Ako som uz napisal, je to UCELOVY stroj na opracovanie kratkych kusov do seriovky. Pokial by bol zadarmo tak hej, ale za peniaze taky blud ani omylom. Veci do toho nezozenies a kedze bol urceny do seriovky, tak bude opotrebovany jedna basen. Na tom stroji sekal operator 300ks a viac kusov za smenu. Nevyhoda, nemas tocny priemer, obezny priemer nad suportom a ani tocnu dlzku !!! Vyhoda velmy masivny suport a vreteno teda sa na nom dobre upichuje. Na veci okolo aut je nevhodny. Ale je to tvoja volba. O kovobrabacich strojoch co to viem a rozhodne ti nepisem hluposti, no radsej pocuvaj pisalkov, co sustruh videli na obrazku v knizke.

Napsal: 30 pro 2016, 18:24
od A6TDI
Já sem ho takovej opotřebovanej vůbec neviděl :D

Napsal: 30 pro 2016, 18:28
od TDI tech
Ono je na taky zazrak stastie vobec trafit (crazy)

Napsal: 30 pro 2016, 18:48
od A6TDI
Ale já sem se tomu smál ... :D
https://www.youtube.com/watch?v=2YxBLOxKK08 :D

Napsal: 30 pro 2016, 18:55
od bombastiq
je rozdíl R5 A SR5
R5 dobrej ale musíš najit nevylitanej kus (kterej zaplatíš )
vyhoda je ze ja malej a přesnej nevihoda
malej točák a delka ...
sam si musíš říct

každopádně stáčet kotouče je největší pičovina co muže bejt !!!!!!!!

Napsal: 30 pro 2016, 22:35
od TDI tech
Zrovnavat kotuce je treba vediet. A je to aspon pre mna ta najhorsia robota, pozakryvat masinu a mrdkat sa stym hodinu aj viac. Potom zapytam 10 - 15 eur za kotuc a este sa mu nevidi ze zaco tolko chcem.

Napsal: 31 pro 2016, 10:40
od origoš
Zrovnavat kotuce je treba vediet.
To je pravda pravdoucí. Mám jich za sebou několik tisíc ks. Je k tomu potřeba pořádnej stroj, kterej má velkou tuhost, jinak to chvějě a píská. Potom se musí točit na malé obrátky a dlouho to trvá a povrch nic moc. V žádném případě na to nejsou vhodné soustruhy jako SV18, SU32, S28. Někdo namítne, že to na nich přetočil, udělat se dá lecos, ale je to pěknej vopruz. Dokonce ani SN45 mne nepřesvědčil. Používám starý Volman, kde uložení vřetene má délku cca metr a hmotnost vřetene se vším co se otáčí podstatně převyšuje hmotnost obrobku. Práší ta litina zle, tak že respirátor musí být a na čištění soustruhu průmyslový vysavač. A to hlavní nakonec. Tahle mašina je seřízena na kotouče a nic jiného na ní nedělám. Ta dříve zmíněná R5 si myslím, že má tuhost nic moc a do autodílny moc vhodná není. Nedovedu si přestavit, jakej by byl vopruz na tom točit komutátor, když to nemá koníka.

Napsal: 31 pro 2016, 10:57
od fekálek
Já mám starou Zelendu a votevřeně na ní umim kulový. Tuhle mi jeden maník říká jak to že na ní neumíš? Já povídám a ty umíš? To prej se postavíš k soustruhu a soustružíš (noteeth)
Asi jinej gang

Napsal: 31 pro 2016, 11:12
od ondra.p
origoš píše:
Zrovnavat kotuce je treba vediet.
To je pravda pravdoucí. Mám jich za sebou několik tisíc ks. Je k tomu potřeba pořádnej stroj, kterej má velkou tuhost, jinak to chvějě a píská. Potom se musí točit na malé obrátky a dlouho to trvá a povrch nic moc. V žádném případě na to nejsou vhodné soustruhy jako SV18, SU32, S28. Někdo namítne, že to na nich přetočil, udělat se dá lecos, ale je to pěknej vopruz. Dokonce ani SN45 mne nepřesvědčil. Používám starý Volman, kde uložení vřetene má délku cca metr a hmotnost vřetene se vším co se otáčí podstatně převyšuje hmotnost obrobku. Práší ta litina zle, tak že respirátor musí být a na čištění soustruhu průmyslový vysavač. A to hlavní nakonec. Tahle mašina je seřízena na kotouče a nic jiného na ní nedělám. Ta dříve zmíněná R5 si myslím, že má tuhost nic moc a do autodílny moc vhodná není. Nedovedu si přestavit, jakej by byl vopruz na tom točit komutátor, když to nemá koníka.
Myslel jsem že se právě místo koníka používá revolverová hlava.
S těma kotoučema bych to oželel většinou je měním za nové jen občas je třeba srovnat zadní v dobrém stavu a to raději zavezu přímo do firmy kde stáčejí kotouče.

Napsal: 31 pro 2016, 11:26
od origoš
Dá se do revolverové hlavy upnout otočný hrot, a nějak to přitlačit. Jak jsem psal, udělat se dá ledaco. Univerzální soustruh je lepší. Revolver je určen na jiný druh práce, do autodílny vhodný není. Pokud by byl za hubičku, tak jako nouzové řešení by to asi šlo při zlodějských cenách, co překupníci s mašinami mají.

Napsal: 31 pro 2016, 14:14
od TDI tech
Je vidiet origos ze si uz cosi posustruzil. Hned ina debata. Inac mne sa na SUI 50 kotuce rovnaju dobre. Mam 320mm obezny priemer nas suportom :D

Napsal: 31 pro 2016, 16:28
od ondra.p
Priznam se ze jde hlavne o cenu. Soustruh me zivit nebude chci jen jako pomocnika at nemusim litat s kazdou kravinou za soustruznikem. Ale nijak na nej nespecham tak si nejspis pockam az se obevi nejaky rozumny klasicky soustruh. Ten revolver me napadl proto ze zrovna jsou na netu minimalne 4kousky s cenou okolo 15000kc nebudu na nem urcite delat zakazky ani nijak extra presnou praci to prenecham zkusenemu soustruznikovi ale zase nechci neco na cem se neda delat skoro vubec nebo blbe.