Stránka 2 z 2

Napsal: 22 říj 2007, 19:19
od Sifon
Co stoji samotne viacubkove tesnenie a co stoji montaz?

Napsal: 23 říj 2007, 09:16
od suskyin
Stingray píše:Cim viac tlacis turbo tlaku tym viac musis znizovat staticky kompresny pomer lebo prave dynamický kompresný komer sa neumerne zvysuje co ma za nasledok pretazovanie motora a posun spalovacich tlakov do neefektivnej oblasti....prilis vysoky tlak vysoka teplota horenia

V praxi by Vam mohlo pomoct ze ak idete na viac ako 1.8bar tak kompresny pomer by sa mal znizit aspon o 0.3, plniaci tlak 2.2bar to uz je znizenie 0.8
Stingy me to prijde divny si snizovat spalovaci tlak kdyz prave o tom je vykon, kdyz budu preplnovat stejnym tlakem za rozdilne kompresse nebude pak vykon mensi?

Napsal: 23 říj 2007, 11:01
od Stingray
citaj pozorne........zmysel to ma iba ak plniaci tlak zvysujete, len pre zaujimavost dizlove pretekarske motory (tractor pulling, truck racing....) pracuju v oblasti 16:1 a najdu sa aj extremnosti s plniacim tlakom 6barov na 13.5:1, turbo benzinove motory F1 v 80rokoch pracovali v oblasti kompresie 6.5:1 s výkonmi 1400ps z 1.5litrovych motorov.

Napsal: 23 říj 2007, 18:54
od suskyin
Stingray píše:citaj pozorne........zmysel to ma iba ak plniaci tlak zvysujete, len pre zaujimavost dizlove pretekarske motory (tractor pulling, truck racing....) pracuju v oblasti 16:1 a najdu sa aj extremnosti s plniacim tlakom 6barov na 13.5:1, turbo benzinove motory F1 v 80rokoch pracovali v oblasti kompresie 6.5:1 s výkonmi 1400ps z 1.5litrovych motorov.
tohle celkem chapu, ale spis me vrta hlavou esi neni lepsi, pouziju tvuj pripad, jit z tlakem turba ze 6ti bar a nizkeho CR na 3bar pri zachovani puvodniho CR ??? U benzina je tahle zalezitost jasne dana ale u nafty me to nesedi.... :?

Napsal: 25 říj 2007, 19:17
od go.vojta
hm to je dobrá otázka.. ale asi je navýšení výkonu větším tlakem turba větší než snížení výkonu ubráním komprese..

Napsal: 25 říj 2007, 19:46
od Stingray
Páni uvedomte si ze nafta ma tiez svoje hranice v spalovacom procese ma plynule horiet a nie expanzne detonovat........tak ako je oktanove cislo o benzinu je aj cetanove cislo u nafty a to Vas limituje pri variacii s plniacim tlakom.......

Napsal: 30 říj 2007, 23:25
od suskyin
Stingray píše:Páni uvedomte si ze nafta ma tiez svoje hranice v spalovacom procese ma plynule horiet a nie expanzne detonovat........tak ako je oktanove cislo o benzinu je aj cetanove cislo u nafty a to Vas limituje pri variacii s plniacim tlakom.......
jako asi neco na tom bude kdyz naftove LeMans jezdi 15:1..... jinak to cetanovy cislo si myslim ze ma obracenej efekt nez octany, cim vic cetanu, tim ti staci mensi CR, snaze hori, narust tlaku ve valci neni tak prudky jako u nafty s mensim cet. cislem.....