Stránka 2 z 3

Napsal: 13 pro 2019, 11:35
od prka
To "klepání" po nastartování studeného motoru nemá souvislost s padáním motoru do nouzáku. Chtělo by to udělat video, abychom viděli a slyšeli, čemu říkáš klepání. Dosti často tyto motory startují při nižších teplotách špatně. Postupně se přidávají jednotlivé válce a chod je trhavý a nepravidelný. Nejčastěji je příčinou vzduch v palivovém systému/chudá směs pro start/.
O padání motoru do nouzáku z důvodu vysokého tlaku turba je toho tady na fóru napsáno nejméně na celou knihu.

Napsal: 13 pro 2019, 11:48
od jakub4prosec
Bublinky jsem už řešil, myslel jsem si že to bude právě tím, ale problém jsem odstranil dotažením toho spodního ,,víčka” a pro jistotu jsem dal na přívod paliva před filtr zpětný ventil kdyby padala nafta. Bublinky už tam nelítají ale motor fur klepe a kouří. Motor startuje výborně, na drc, ale je pravda že po startu to zní jak kdyby jel na 3. Směs pro start by měla být v pohodě a váha je taky dobrá. Video během víkendu taky udělám a hodím ho sem.

Napsal: 13 pro 2019, 15:40
od jericho-3
Tohle jsem řešil u dcery také u Golfa , když mi řekla proč motor zastudena tak smrdí a mlátí se. Měla upálený výfukový ventil a je vlastně s podivem, že motor po ohřátí vůbec běžel..

Napsal: 13 pro 2019, 18:20
od slovacek.milos
jakub4prosec>> co třeba staré fígle

otevřeš nalévací hrdlo oleje do motoru a valí na tebe prasklý píst ?

zvedneš jedno kolo dáš pětku a točíš kolem , natočíš silově čtyři stejné komprese?

očmárnbi si nastavovač na čerpadle a sdělej, mrkni na pružiny pístu jestli není prasklá a motá se do sebe :? ;)

Napsal: 13 pro 2019, 19:46
od prka
Miloši, těmi pružinami to nebude. Pokud by byla jedna nebo obě prasklé, tak by to špatně startovalo a mělo podstatně nižší výkon.

Napsal: 14 pro 2019, 08:36
od slovacek.milos
čoveče co už všechno udělaly pružiny bych si ani nevpoměl, špatné dobré starty, cukání, výkon,
třeba ford tranzit plyn na lanko start drb, ale jak v nouzáku max 1100 otáček rotačka bez řj, pomalu jsi to rozjel pak ze čtverky trojka skočilo tam 2000 otáček a tranzit vypálil a jel třeba celý den OK, obje se už motaly do sebe

tak ono když tonoucí se stébla chytá se podívat na ty pružiny není tak moc práce

Napsal: 14 pro 2019, 10:39
od jakub4prosec
Díky za tipy, zítra všechno vyzkouším a pošlu video toho jak to kouří a klepe. Jen mám lehký dotaz, jsem mechanik amatér takže co se týče nějakých věcí bych potřeboval poradit :D Jedná se o tuhle pružinu kterou jsi měl na mysli? https://drive.google.com/file/d/1ZKIipu ... p=drivesdk Díky

Napsal: 14 pro 2019, 17:18
od prka
Ten Tvůj link odkazuje na pružinu u nastavovacího válečku regulace předvstřiku, kterým se za pomoci ventilu N-109 řídí předvstřik.
Miloš má na mysli ty dvě pružiny ve vysokotlaké části čerpadla /viz. obrázek/.

Obrázek

Napsal: 14 pro 2019, 20:11
od slovacek.milos
přesně de to při sdělání nastavovsače schlédnout

Napsal: 14 pro 2019, 20:29
od jakub4prosec
Jasně v tom už se orientuju, zítra to zkusím sundat a zkontroluju to. Ještě jsem si vzpomněl, nastavoval jsem právě tu volnoběžnou dávku paliva za teplýho motoru okolo těch 4 mg a v pohodě, jen když to pak nastartuju právě studený tak to je schopný házet hodnoty od 5 do 9 mg a takhle se to furt mele dokola dokud se to nezahřeje, potom tam jsou zas 4 mg. Třeba to bude mít právě tu souvislost s těma pružinama :)

Napsal: 15 pro 2019, 13:46
od prka
Podle mne to pružinami není. Spíš bych to tipnul na špatné plnění hydraulických zdvihátek /olej, nebo zdvihátka/. Neozývají se zdvihátka i při teplém motoru? Dej sem to video zvuku a kouře. S tím sundáváním nastavovače N-146 bych nespěchal.

Napsal: 15 pro 2019, 17:38
od jericho-3
A jak bude mít vliv prázdné/nevydřené/ hydro na chod motoru? Ventil vůli mít bude a ať si hydro cvaká, aspoň člověk ví, že se ventil otevírá..Ať zkusí tu kompresi zastudena, to pozná i při to přetočení zvedlého kola. Tohle se také stávalo, když se prošoupalo hydro, ventil dal malinkou pusinku pístu /ohnul se/ a při studeném startu špatně těsnil..Právě tohle jsem zažil, když jsem po prodřeném hydru dával novou vačku a starší hydra z jiného motoru a studený start byl na 3 válce..Ale po pár minutách se motor srovnal a normálně fungoval..Větší opravu majitel nechtěl, a já ji ani nedoporučoval, protože buď to udělat pořádně, nebo jezdit..také už proto, že ventily ve vodítkách tancovaly čardáš ..Po delší době to odstranila až jiná hlava.. ;)

Napsal: 16 pro 2019, 06:50
od pavlin2
jakub4prosec píše:Ještě jsem si vzpomněl, nastavoval jsem právě tu volnoběžnou dávku paliva za teplýho motoru okolo těch 4 mg a v pohodě, jen když to pak nastartuju právě studený tak to je schopný házet hodnoty od 5 do 9 mg a takhle se to furt mele dokola dokud se to nezahřeje, potom tam jsou zas 4 mg. Třeba to bude mít právě tu souvislost s těma pružinama :)
To, že za studena je dávka vyšší je normální a správné. Nesmí teda kolísat. Já mám z rotačky vypozované, že po startu kolem 0°C dávka 9mg a při zahřívání postupně klesá k těm 4mg (měřeno na volnoběh, samozřejmě..).

Napsal: 16 pro 2019, 16:01
od jakub4prosec
prka píše:Podle mne to pružinami není. Spíš bych to tipnul na špatné plnění hydraulických zdvihátek /olej, nebo zdvihátka/. Neozývají se zdvihátka i při teplém motoru? Dej sem to video zvuku a kouře. S tím sundáváním nastavovače N-146 bych nespěchal.
Tak jsem se k tomu konečně dohrabal, zde je video https://youtu.be/AQptpvtG0DY snad to bude zřetelný. Tlaky jsem bohužel nezměřil protože jediný kompresiometr jsem sehnal do 21bar. Takže s tím budu muset asi někam zajet.

Napsal: 16 pro 2019, 17:34
od slovacek.milos
jakub4prosec píše:Tlaky jsem bohužel nezměřil protože jediný kompresiometr jsem sehnal do 21bar. Takže s tím budu muset asi někam zajet.
a co třeba jak jsem ti psal zvedni kolo dej pětku a zkus natočit čtyři stejné komprese ? dobré je když kamarád poslouchá u výfuku a máš sdělanou hadici do sání, můžeš uslyšet zajímavý zvuk, stejně pak točit a poslouchat otevřený nalévací otvor na olej