Stránka 2 z 4
Napsal: 14 led 2020, 21:30
od Rayx
Tak velká omluva, CAXA má také ostřik pístů olejem ...
Trysku drží šroub/ventil 27Nm, jeho otvírací tlak je 2 bary. Tohle jsem tedy nevěděl a špatně hledal ...
Takže asi stejně jako na větších 1.8/2.0 TSI se ty ventilky unavují a začínaj otvírat při nižším přetlaku, tak to samý se asi děja i tady ... No nikde jsem to zatím pro 1.2/1.4 TSI nezaznamenal, osobně ale neznám.
03C103157A
Napsal: 14 led 2020, 21:41
od geo
Ale to auto nemaže ani za studena ten tlak tam musí být za studena aspon 3bar volnoběh v točkách přes 5 bar.
Napsal: 15 led 2020, 20:46
od LLuKKi
Ostřík zkontrolován, take v poradku.
Napsal: 16 led 2020, 07:53
od Rayx
Ostřik zkontrolován jak? Pohledem, že tam ty trysky jsou v celku, neutržené? No to není kontrola přetlakového ventilku v každé trysce.
Pokud by ty trysky, tedy jejich otvírací ventilky byly OK, tak pak asi opravdu už jen ta stěna na rozvodech, když vše ostatní už jsi kontroloval či měnil.
Napsal: 17 led 2020, 07:42
od LLuKKi
Nee, byly dany druhe a jeste se udelal proplach a zkouska 10w40 olej.
Nic mene za tepla se to zhorsilo a to na volnobeh 0,3 bar a pri 2000ot 1,6 bar.
Na stene rozvodu nic neni, jsou tam jen 3 velke kanaly.
Napsal: 17 led 2020, 09:08
od Rayx
Trysky jsi dal originál, nebo nějaký náhrady? Zkusil sis změřit ty ventilky na otvírací tlak, jestli máš čím?
Stěnu jsem osobně neviděl, ale jasně že jde o ty kanálky, jestli tam tedy není ještě něco navíc
Udělals
Vacky s vikem hlavy zkontrolovany,
druhe cerpadlo oleje, saci kos vymenen,
Ol.filtr vymenen - origo dle VIN,
turbo ok,
rozvody vcetne nastavovace take druhe,
kontrola zapomenutého těsnění z filtru,
hlavní a ojniční ložiska zkontrolována,
ostřik pístů ukontrolován a dokonce měněn, za co?
Tak co zbývá, kanálky v bloku, kanálky ve stěně rozvodu, kanálky v hlavě?
Tlak padá po ohřátí, a jak tu už napsal geo, ani za studena to není nic, tak někde něco přehlížíš, někde tam musí být "díra" a nebo naopak "přicpání" na výtlaku od čerpadla, na vstupu jsi to řešil novým košem i samotným čerpadlem.
Napsal: 17 led 2020, 10:15
od LLuKKi
Ostřik origo se šroubem ( ventilkem ).
Jinak vše jak píšeš.
Chci ještě prohodit víko rozvodů, mám druhé starší, za zkoušku nic nedáme.
Ještě poznatek, při ohřátém motoru držíš 2000ot, má to cca 1,5 baru, při dáš rychle na 2500-3000ot a tlak stoupe chvilkově na 3bar a okamžitě spadne na 1,5 baru.
Jak kdyby něco pustilo kanálek nebo nevím co.
Ještě jsem teď rozdělal ol. čerpadlo, a vypadá že má dvě rychlosti, tlačí na ozubená kola dosti silná přužina, a při přesunu zacpe jeden kanál a otevře na druhý straně druhej.
Hlava, spodek od karbonu není, přicpat/ucpat v bloku nebo hlavě olejový kanálky mě nepřipadá v úvahu, spíš třeba prasklina, která se teplem zvětší.
Další věc, zhoršení mě připadá při použití 10w40 oleje, takže chci zkusit 0w30 a třeba nějaké aditivum.
Napsal: 17 led 2020, 12:14
od jericho-3
To je zajímavé, že hustší olej tohle způsobil...? Tohle by mělo být naopak..., jen si říkám zda ten hustší olej při startu v mrazu něco neprovalil...
Napsal: 17 led 2020, 12:19
od roman1648
No,to určitě ne....

Napsal: 17 led 2020, 12:53
od LLuKKi
Auto je pořád na dílně, takže to si nemyslím,
spíš si myslím, že hustší olej hůře proudí do nastavovače, kanálky atd.
Napsal: 17 led 2020, 13:06
od Rayx
To čerpadlo je normál, má jen sichr ventil/pružinu, která se otvírá při 7 a více bar jako ochrana systému.
A to jsi tedy dával taky nové nebo jeté?
No, ty trysky/ventilky pod písty se maj otevírat při 2barech, ale nemužou se otevřít tak, aby tlak v systému padl až na 1,5, při 2 a mín maj být zavřené. Pokud jsou nové a origo, tak asi OK, pokud by byly jeté, tak ty pružinky uvnitř už budou onavené a budou tam prskat furt ...
Napsal: 17 led 2020, 14:31
od Rayx
LLuKKi píše:spíš si myslím, že hustší olej hůře proudí do nastavovače, kanálky atd.
Ani 10W40 by v tom neměla být problém. Jinak přítok k přestavovači jde přes ventil N205 co je na víku hlavy, olej k němu jde přes sítko, co je na rovině mezi hlavou a víkem. Novější roky už jsou bez tohodle sítka a to je integrovaný do N205 ...
A s těma filtrama, jseš si jist, že je tam ten správný? Ono tady je předepsaná kontrola starého před výměnou, takže asi ani podle VIN to nemusí vždy dohledat ...
Pro autí vyrobené do ca 6až14.6.2010 jde
03C115561B
nyní 03C115561J
pro autí vyrobené od cca 7až15.6.2010 jde
03C115561D
nyní 03C115561H
a to se bavíme o škodovkách, VW měly také verze s víkem, trnem a vložkou do MY2008 ...
03C115403F
Napsal: 17 led 2020, 15:51
od LLuKKi
No, ted koukam, ze dle VIN me to ukazuje konecne H, ale je to vyroba 04/2010, takze podle tebe by tam melo byt konecne J.
Napsal: 17 led 2020, 17:21
od Rayx
No, to by mohlo být taky ono ... Kdypak to ten tlak vlastně ztratilo, po výměně oleje? ....
Co je to vůbec za auto, máš štítek z motoru s datumem?
B a J od Mann je
W712/93
D a H od Mann je
W712/94
No jestli je tam měřitelný rozdíl (a to asi bude ...) a filtr po dotažení neuzavřel ten odtok, tak je jasný, kudy se tlak ztrácí ...
https://catalog.mahle-aftermarket.com/e ... 009123[img]
No jestli je to filtrem, tak to je na mašli ... pro toho, co Ti ho vybral
Koukám, že tady se opravdu zase někdo vyřádil, rozměry srovnatelný či stejný, výšku těsnění od sedla ale nikdo neuvádí, rozdíly tam jsou v provedení ... Kdo tohle mohl vymýšlet, ten asi neměl zrovna co dělat ...
03C115561B
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-02/eu/
03C115561J
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-01/eu/
03C115561D
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-01/eu/
03C115561H
https://www.hengst.com/en/online-catalo ... 000-01/eu/
Takže podle všeho díky tomu provedení H se do filtru na motoru, kam mělo přijít J, nedostává od čerpadla dost oleje, a proto to nemá dostatečný tlak ...
Napsal: 17 led 2020, 18:34
od Tomas6
Jo no. Mne tak napadá že kdysi dávno na jednom TSI rapidu po výměně filtru z aftermarket rachotily rozvody a nadzvedáky. Od tý doby beru na TSI filtry jen na salonu škoda podle vin. Ale je pravda že jsem nikdy nezkoumal k čemu tam došlo,jen jsem nabyl přesvědčení že náhrady filtry jsou šit.