Stránka 2 z 2

Napsal: 08 pro 2020, 21:06
od JTCZ
Jarda S. píše:N75 se dá koupit za 8-9 stovek novej, mělo smysl jet na vrakáč ? (hm)
Měl sem tu možnost si ho vzít a pokud by byl nefunkční tak ho vrátit tak jsem to zkusil

Napsal: 09 pro 2020, 10:07
od favo
Hele v pohodě, ale o vůli v turbu a padáni do nouze píšeš až nyní, proto se nediv mé reakci.
Že jsi studen jsi měl napsat jako první a určitě by odemně nezazněla jakákoliv narážka na snahu ušetřit.
Co se týká opravy ventilu N75 tak to je moje chyba, uznávám, nějak jsem se v tom zamotal.
Ale i tak si dovolím napsat, že jakýkoliv ventil či EGR pracující s podtlakem, je rozumnější nerozebírat, protože jen stěží v domácích podmínkách to složíš do stavu aby fungoval jak má a nikde vzduch neunikal.
O tom co všechno to stojí mi vykládat nemusíš, já už mám vše z toho nové a spoustu věcí okolo a moc dobře vím co to stálo a levný to nebylo ani omylem.
Jestli ti jako studentovi mohu něco poradit, tak se tohoto auta zbav a pořiď si klidně to stejný, ale s atmosférickým benzínem, třeba motor 1.6 75kW není až tak hrozný, ale hlavně je to držák a umí i nízkou spotřebu a rozhodně tě finančně nesežere jako TDI od VW.

Napsal: 09 pro 2020, 11:23
od JTCZ
favo píše:Hele v pohodě, ale o vůli v turbu a padáni do nouze píšeš až nyní, proto se nediv mé reakci.
Že jsi studen jsi měl napsat jako první a určitě by odemně nezazněla jakákoliv narážka na snahu ušetřit.
Co se týká opravy ventilu N75 tak to je moje chyba, uznávám, nějak jsem se v tom zamotal.
Ale i tak si dovolím napsat, že jakýkoliv ventil či EGR pracující s podtlakem, je rozumnější nerozebírat, protože jen stěží v domácích podmínkách to složíš do stavu aby fungoval jak má a nikde vzduch neunikal.
O tom co všechno to stojí mi vykládat nemusíš, já už mám vše z toho nové a spoustu věcí okolo a moc dobře vím co to stálo a levný to nebylo ani omylem.
Jestli ti jako studentovi mohu něco poradit, tak se tohoto auta zbav a pořiď si klidně to stejný, ale s atmosférickým benzínem, třeba motor 1.6 75kW není až tak hrozný, ale hlavně je to držák a umí i nízkou spotřebu a rozhodně tě finančně nesežere jako TDI od VW.

1.6 sem nechtěl měl to můj nejlepší kamarád a myslím že neměla ani moc najeto kolem 220 myslím bralo mu to brutálně olej 1l/1000km a přišlo mi to strašně udušený vůbec to nejelo tak jsem 1.6 zavrhl a koupil 1.9 prvních deset tisíc co jsem najezdil jsem z toho byl unešený jak to jede a bez jakehokoliv problemu auto měl pujčený otec i bratr a vždy dojelo na místo určení až prostě teď začali tyto problémy má i v celku nízký nájezd nestočenejch 280 což si myslim že na ten motor je nic doufám že to ten novej ventil vyřeší a auto bude valit jak předtím

Napsal: 09 pro 2020, 15:02
od favo
Ano proti TDI je to auto mrtvý, zvláště proti TDI PD, ale spotřeba oleje je věcí toho jak se o motor staráš. Máme tuto 1.6 ku v rodině a krom toho výkonu jí není skoro co vytknout.
Jenže ten výkon je taky věcí názoru, když do toho sedneš z felicie jako já s otcem, tak to jede dobře, ale když do toho sedneš z upravného TDI, tak je to líná mrcha, ale aspoň nežere.
Do rodiné kokty dolejváme tak cca půl litru oleje od výměny do výměny a mění se jednou za dva roky, protože otec to častěji měnit nechce, protože ani za dva roky nenajede 15000 km.
Mě osobně se líbí jak je ten motor proti TDI tichý a konečně svých 190 si taky udělá, ale musíš si počkat.
Za ty roky co jí otec má praskla jen jednou nějaká hadice od benzínu, toť vše. A občas vyhodí nějakou chybu, která se ale po smazání dalšího třičtvrtě roku neukáže.
To co jsem narval jen do motoru TDI PD co mám by mi stačilo na dvě auta s tím motorem 1.6

Napsal: 10 pro 2020, 15:09
od JTCZ
tak jsem dneska vyměnil ventil a problém přetrvává sice už podtlak neutíká od airboxu ale nejde z něho už ani ven preventivně sem vyměnil hadičky a hadice vyzkoušel ten zpětný ventil ten funguje u vývěvy zkoušel jestli dává a celkem silnej podtlak tam je už bych dal nevím co aby to jezdilo někdo kdo by měl ještě nějaký nápad co zkusit ? předem díky za odpovědi

Napsal: 10 pro 2020, 15:12
od Pája 19
Po nastartování baňka zajede nadoraz?

Napsal: 10 pro 2020, 15:19
od JTCZ
Po nastartování nezajede když ji ale připojím na přímo na ten zpětný ventil zajede

Napsal: 11 pro 2020, 11:37
od favo
Trochu to rozepiš, kde máš tu podtlakovou baňku zapojenou ? Kam hadička od ní vede ?
Ta by měla jít přece přímo k ventilu, ten řídí její otevírání a zavírání.

Napsal: 11 pro 2020, 12:41
od pavska
Hele a nemáš obráceně daný ten zpětný ventilek co je mezi N75 a tandemem ?

Napsal: 11 pro 2020, 13:31
od chosepm
Jak jsi tam dal to turbodmychadlo a začal řešit regulaci, první cos měl udělat, pripojit podtlak napřímo vývěva-baňka, kousek projet a vědel bys hned. Takhle blbneš s ventilama, zapojenim, hadičkama, egrem a buhví s čím, rozjebeš si to, přitom to turbo může být klidně k.o. ;) Po namontování se naplní olejem a běžně neštěkne.
Vyzkoušej to napřímo teď, ať víš, že nehledáš něco, co tam neni...

Napsal: 11 pro 2020, 22:14
od JTCZ
Podtlak jsem měl připojenej přímo na vývěvu a baňka se zatahovala krásně na straně 1 sem posílal jak ho mám zapojený ten ventil dneska jsem ještě byl na diagnostice a byla tam chyba mez plnícího tlaku překročena ale to bude tím že ta baňka prostě nereguluje

Napsal: 11 pro 2020, 22:15
od JTCZ
Zpětný ventilek obráceně nemám ještě jsem ho zkoušel a tlak zpět nepropouští

Napsal: 11 pro 2020, 22:17
od chosepm
A zkontroloval jsi délku táhla, když jsi tu banku přehazoval?

Napsal: 11 pro 2020, 22:49
od JTCZ
Délka táhla je mi k ničemu když táhlo nezajede do baňky

Napsal: 12 pro 2020, 10:57
od Pája 19
Když táhlo nezajede do baňky, turbo nenafouká plnej tlak. Když baňka zatáhne za táhlo, lopatky v turbu namířej průvan na rotor a turbo začne tlačit.
Mez tlaku překročena odpovídá tomu, že baňka zatáhne za táhlo, ale nemá sílu ho vrátit.