Stránka 2 z 5
Napsal: 26 dub 2008, 17:54
od jack91
DDRagoo píše:Chceš se svézt? Tak jedině auto s turbem a to pořádným!!! Nafta je nafta to ti poví každý na tomhle fóru. A když máš poladěnou naftu tak se s 1.8T můžeš akorát tak dusit v naftovém oprau z auta před tebou. Asi tak. Jestli máš závodnické sklony kup si CUPRU a budeš mít klid.

nafta, ani poladena na preplnovaneho benzina nema, ve vysokych otackach proste nafta nejede a je skoda ji moc tocit
na rally kdyz jede nejaka ta hodne upravena nafta 1,9 Tdi, ma kolem 220Hp tak ji 1,4 Fabia se 160Hp skupina A ujede jako nic.
proste nafta poradnhe zatahne do 3tis ale pak nic
Napsal: 26 dub 2008, 19:35
od Sifon
na rally kdyz jede nejaka ta hodne upravena nafta 1,9 Tdi, ma kolem 220Hp tak ji 1,4 Fabia se 160Hp skupina A ujede jako nic.
Tak to by som chcel vidiet

a ak mu aj ujde tak urcite to nebude v tom ze jeden ide na naftu a druhy ide na benzin...60 koni je priepastny rozdiel vo vykone medzi dvoma autami nehovoriac o drtivej prevahe krutiaceho momentu u nafty...ak ta fabia vyhra a "ujde mu ako nic" tak chybu hladaj inde...

Napsal: 26 dub 2008, 20:05
od Tomas.cz
Tomu moc nevěřím 60koní je dost...
Napsal: 26 dub 2008, 21:08
od Bugs.Bunny
jack91 píše:DDRagoo píše:Chceš se svézt? Tak jedině auto s turbem a to pořádným!!! Nafta je nafta to ti poví každý na tomhle fóru. A když máš poladěnou naftu tak se s 1.8T můžeš akorát tak dusit v naftovém oprau z auta před tebou. Asi tak. Jestli máš závodnické sklony kup si CUPRU a budeš mít klid.

nafta, ani poladena na preplnovaneho benzina nema, ve vysokych otackach proste nafta nejede a je skoda ji moc tocit
na rally kdyz jede nejaka ta hodne upravena nafta 1,9 Tdi, ma kolem 220Hp tak ji 1,4 Fabia se 160Hp skupina A ujede jako nic.
proste nafta poradnhe zatahne do 3tis ale pak nic
Asi je nejvyší čas na to, poprosit někoho s lehce upraveným TDi aby tě svezl. Také jsem byl benzínista, a když jsem si v r. 99 od Holze vezl své první MTDi tak bylo hned jasno. V té době byl všeobecně rozšířený názor na diesel podobný tomu co tu píšeš. Dnes už je to trošku jinak.

Napsal: 26 dub 2008, 23:46
od stanley 12
jack91 píše:DDRagoo píše:Chceš se svézt? Tak jedině auto s turbem a to pořádným!!! Nafta je nafta to ti poví každý na tomhle fóru. A když máš poladěnou naftu tak se s 1.8T můžeš akorát tak dusit v naftovém oprau z auta před tebou. Asi tak. Jestli máš závodnické sklony kup si CUPRU a budeš mít klid.

nafta, ani poladena na preplnovaneho benzina nema, ve vysokych otackach proste nafta nejede a je skoda ji moc tocit
na rally kdyz jede nejaka ta hodne upravena nafta 1,9 Tdi, ma kolem 220Hp tak ji 1,4 Fabia se 160Hp skupina A ujede jako nic.
proste nafta poradnhe zatahne do 3tis ale pak nic
polad golfika aurcite zmenis nazor. mal som fabiu 1,4mpi a uz by som to nechcel ani zadarmo. a aj ked moja fabka neni nejak extra poladena tak som asi pred mesiacom tak vytrenoval jednoho na octe II 2.0 fsi 150ps ze typecek to asi trocha dlhsie rozdychaval a nechapal ze ho spravila fabia.
Re: s jakym motorem mate dobre zkusenosti?
Napsal: 27 dub 2008, 08:30
od TDI tech
jack91 píše:Chci si k naftacku koupit jeste nejakeho benzina, abych se poradne povozil ve vysokych otackach, ten diesel proste na bes neni, nebo je mi ho spise lito, to tocit
Benzin je proste na sport jizdu a naftacek je tahoun a sporil:)
premyslim
bud Golf IV 1,6, nebo 1,8 Turbo (to se mi hodne libi)
nebo Focus 1,6 16V
neco do 1,8 kvuli povinnemu
jestli pominu povinne tak mozna BMW 325:)
dik za vase tipy
Ak sa za malo penazi chces iba vyblaznit a niekoho vycvicit tak, ze od nervov rozkuse volant, tak na tento ucel je tu Fiat Uno 1.3/1.4 Turbo i.e., alebo Punto GT, Lancia Delta 1.6 HF Turbo. Na vaznejsie vozenie je uz Fiat Croma 2.0 Turbo i.e., Lancia Thema 2.0 Turbo i.e. ta je uz v najslabsej verzii silnejsia ako Croma a existuje vo viacerych vykonovych variantoch (177, 210,215,230, 260 koni) no a na extremne vozenie by som volil Lancia Delta HF integrale, Mitshubishi Lancer EVO, alebo Subaru Impreza STi.
Co sa tyka tvojich tipov tak urcite by som vylucil akykolvek Ford (a francuzov vseobecne). Fordy niesu auta z tejto planety. Vsetko zrobene ako u deb..., nic nedopasujes, drahe ND, casto musis improvizovat, nic nefunguje, vsetko sa kazi. Ford bol kedysi vychirena ,uznavana znacka a pojem, ale neviem oco sa poslednych 20 rokov snazi proste hruza des. V tvojom pripade by asi naozaj najvhodnejsie riesenie bola volba nieco od VW group 1.8 20V turbo. Nieje to sice bohvie co, ale v nasich koncinach sa to da kedykolvek a kdekolvek naockovat (chiptuning), opravit, servisovat atd. Skoda Octavia 20V turbo ma vyhody v skutocne dostupnych a lacnych ND, servis ti na to spravia v hociktorej stodole a da sa aj lacno dalej tuningovat.
Napsal: 27 dub 2008, 08:41
od dury2
Tady u nás jazdil jeden závodní tým s VW v bezínu asi deset let, když jsem ho viděl posledně jezdili v Oct TDi, teďka dělají Cupru TDi a prý je to teďka mezi závodními auty standard. Nevím teda přesně jakou jezdí třídu. Ptal jsem se, jestli jako zátah do 3 tis a pak mrtvo, ale prý točí TDi běžně do 5,5 tis - a tah je takřka stejný.
K té 1,6 100 koní, jezdil jsem jí v Oct i v golfu a fakt to určitě není žádný sporťák, slabé TDi proti tomu vystřeluje tak, že majitel 1,6 nevěří že to je holé TDi. Zkusil bych 1,8 20V to má 92KW a je už to trochu znát a nebo 1,8 T to už jede jinak

Napsal: 27 dub 2008, 08:44
od Peete
dury2 píše:Tady u nás jazdil jeden závodní tým s VW v bezínu asi deset let, když jsem ho viděl posledně jezdili v Oct TDi, teďka dělají Cupru TDi a prý je to teďka mezi závodními auty standard. Nevím teda přesně jakou jezdí třídu. Ptal jsem se, jestli jako zátah do 3 tis a pak mrtvo, ale prý točí TDi běžně do 5,5 tis - a tah je takřka stejný.
K té 1,6 100 koní, jezdil jsem jí v Oct i v golfu a fakt to určitě není žádný sporťák, slabé TDi proti tomu vystřeluje tak, že majitel 1,6 nevěří že to je holé TDi. Zkusil bych 1,8 20V to má 92KW a je už to trochu znát a nebo 1,8 T to už jede jinak

ta 1,8 20V je znat hlavne na spotrebe
Napsal: 27 dub 2008, 08:55
od TDI tech
Bugs.Bunny píše:jack91 píše:DDRagoo píše:Chceš se svézt? Tak jedině auto s turbem a to pořádným!!! Nafta je nafta to ti poví každý na tomhle fóru. A když máš poladěnou naftu tak se s 1.8T můžeš akorát tak dusit v naftovém oprau z auta před tebou. Asi tak. Jestli máš závodnické sklony kup si CUPRU a budeš mít klid.

nafta, ani poladena na preplnovaneho benzina nema, ve vysokych otackach proste nafta nejede a je skoda ji moc tocit
na rally kdyz jede nejaka ta hodne upravena nafta 1,9 Tdi, ma kolem 220Hp tak ji 1,4 Fabia se 160Hp skupina A ujede jako nic.
proste nafta poradnhe zatahne do 3tis ale pak nic
Asi je nejvyší čas na to, poprosit někoho s lehce upraveným TDi aby tě svezl. Také jsem byl benzínista, a když jsem si v r. 99 od Holze vezl své první MTDi tak bylo hned jasno. V té době byl všeobecně rozšířený názor na diesel podobný tomu co tu píšeš. Dnes už je to trošku jinak.

Diesel je furt iba diesel a nikdy ti neposkytne to co zazihovy motor a vonkoncom uz nie to co zazihovy preplnany. Diesel je naozaj usporny a v dnesnej dobe aj prijatelne dynamicky, ale tu koncia jeho vyhody. Asi pred mesiacom som bol u Fiata a vyskusal som predvadzacky Fiat Bravo 1.9 16V JTD multijet 150HP no a musim priznat, ze dynamika mu rozhodne nechybala. Hned nato som sadol do Brava 1.4 16V T-jet 150HP a to bola uz slusna pecka. Hotci to boli vykonovo rovnake motory, tak sa nedali porovnat. T-jet je jednoznacne ovela pruznejsi, podstatne lepsie tahal, a hlavne reakcia na plyn bola uplne odlisna ako u diesela. To okamzite a razantne reagovalo aj na ten uplne najmensi pohyb plynoveho pedala smerom k podlahe! Ten chlapik od predajcu co vedla mna sedel sa iba potil a sucho odvrkol: "ale pokuty si platite sam!?" Ja viem, pozrel som na tacho a hned som dal nohu z plynu dole.
Napsal: 27 dub 2008, 10:23
od FandaTDI
jojo píše:Bugs.Bunny píše:jack91 píše:
nafta, ani poladena na preplnovaneho benzina nema, ve vysokych otackach proste nafta nejede a je skoda ji moc tocit
na rally kdyz jede nejaka ta hodne upravena nafta 1,9 Tdi, ma kolem 220Hp tak ji 1,4 Fabia se 160Hp skupina A ujede jako nic.
proste nafta poradnhe zatahne do 3tis ale pak nic
Asi je nejvyší čas na to, poprosit někoho s lehce upraveným TDi aby tě svezl. Také jsem byl benzínista, a když jsem si v r. 99 od Holze vezl své první MTDi tak bylo hned jasno. V té době byl všeobecně rozšířený názor na diesel podobný tomu co tu píšeš. Dnes už je to trošku jinak.

Diesel je furt iba diesel a nikdy ti neposkytne to co zazihovy motor a vonkoncom uz nie to co zazihovy preplnany. Diesel je naozaj usporny a v dnesnej dobe aj prijatelne dynamicky, ale tu koncia jeho vyhody. Asi pred mesiacom som bol u Fiata a vyskusal som predvadzacky Fiat Bravo 1.9 16V JTD multijet 150HP no a musim priznat, ze dynamika mu rozhodne nechybala. Hned nato som sadol do Brava 1.4 16V T-jet 150HP a to bola uz slusna pecka. Hotci to boli vykonovo rovnake motory, tak sa nedali porovnat. T-jet je jednoznacne ovela pruznejsi, podstatne lepsie tahal, a hlavne reakcia na plyn bola uplne odlisna ako u diesela. To okamzite a razantne reagovalo aj na ten uplne najmensi pohyb plynoveho pedala smerom k podlahe! Ten chlapik od predajcu co vedla mna sedel sa iba potil a sucho odvrkol: "ale pokuty si platite sam!?" Ja viem, pozrel som na tacho a hned som dal nohu z plynu dole.
jj, pokud se chceš "pružně" vyřádit v rychlostech do +-(spíš -)100km/h, pak asi uvažuješ o celkem rozumnym obsahu a palivu, pokud to nebude moc těžký auto(to pak asi jedině to 1.8T), ale stejně nepočítej s tim, že s i s poladěnou kvalitní 1.8T budeš mít na dálnici sebemenší šanci oproti poladěný kvalitní 1.9TDI s šestikvaltem

btw - moje 1.9TDI(pětikvalt) na pětku začíná bejt pružnější právě až u těch 3tis.ot.(150-160km/h)...kolem těch 100-130km/h je výrazně pružnější čtyřka

- taky to snad koncepčně vychází pův. z benzínovýho motoru, ale myslim si, že to u dnešních dieselů neni vyjímka...

Napsal: 27 dub 2008, 11:40
od Marek77
Ohledně GIV s motorem 1,6/16V:
Měl jsem tento vůz jako služební (osazen motorem AZD 1,6/16V 77kW). Nic horšího jsem v životě neřídil !!!
Především tento motor má kompresní poměr 11,5:1 (což je na benzinový agregát celkem vysoko) a je nutné používat palivo o oktanovém čísle minimálně 98 oktanů (lépe sto), jinak vás udělá i Felda s motorem 1,3.
Druhá nepříjemnost: Maximum točivého momentu sice kulminuje kolem hodnoty 150Nm (což je příjemné), nicméně až na otáčkách 4500-4800rpm, což je děs. Do 4000rpm ten motor zoufale nejede a pokud nejste zvyklí vytáčet k červenému poli otáčkoměru, budete zklamaní.
Optimální je udržovat tento motor nad 4000rpm, a to trvale, jinak to nejede. Ovšem ve vysokých otáčkách to zase zoufale žere.
Když vám řeknu, že plynulou jízdou ze Zlína do Sokolova v rámci pravidel silničního provozu ve dvou lidech jsme měli problém vejít se do desetilitrové spotřeby, hovoří to za všechno. Ani omylem!!!
Osobně se přikláním k motoru 1,8T, lépe s výkonem 132kW (který lze ještě poškádlit na SW a lezou z toho příjemné výsledky). Nicméně i těch 132kW je až až. A pokud se týká spotřeby - rozhodně lepší průběh točivého momentu motoru zajistí rozumější spotřebu než třeba právě u motoru AZD 1,6/16V. Nicméně záleží především na způsobu jízdy (s Octavií 1,8T RS se dá jet za sedm litrů, ale taky za dvacet..............).
Napsal: 27 dub 2008, 11:54
od Slavkov
Marek77 píše: ... s Octavií 1,8T RS se dá jet za sedm litrů, ale taky za dvacet...............
... mně se to pod 12 nikdy nepovedlo

... asi dieselová noha
Jinak ten 1,6 16V opravdu NEBRAT

Napsal: 27 dub 2008, 12:09
od Marek77
Slavkov píše:... mně se to pod 12 nikdy nepovedlo ...
Svádí to........................ Já jsem taky nešel pod deset. Ale jednou, když jsem vezl babičku do Brna na vyšetření, jsem na trase Sokolov - Brno a zpět jel za 7,2 (jenže babičce se dělá blbě i na žebřiňáku, takže tak

).
Napsal: 27 dub 2008, 16:59
od jack91
jojo píše:Bugs.Bunny píše:jack91 píše:
nafta, ani poladena na preplnovaneho benzina nema, ve vysokych otackach proste nafta nejede a je skoda ji moc tocit
na rally kdyz jede nejaka ta hodne upravena nafta 1,9 Tdi, ma kolem 220Hp tak ji 1,4 Fabia se 160Hp skupina A ujede jako nic.
proste nafta poradnhe zatahne do 3tis ale pak nic
Asi je nejvyší čas na to, poprosit někoho s lehce upraveným TDi aby tě svezl. Také jsem byl benzínista, a když jsem si v r. 99 od Holze vezl své první MTDi tak bylo hned jasno. V té době byl všeobecně rozšířený názor na diesel podobný tomu co tu píšeš. Dnes už je to trošku jinak.

Diesel je furt iba diesel a nikdy ti neposkytne to co zazihovy motor a vonkoncom uz nie to co zazihovy preplnany. Diesel je naozaj usporny a v dnesnej dobe aj prijatelne dynamicky, ale tu koncia jeho vyhody. Asi pred mesiacom som bol u Fiata a vyskusal som predvadzacky Fiat Bravo 1.9 16V JTD multijet 150HP no a musim priznat, ze dynamika mu rozhodne nechybala. Hned nato som sadol do Brava 1.4 16V T-jet 150HP a to bola uz slusna pecka. Hotci to boli vykonovo rovnake motory, tak sa nedali porovnat. T-jet je jednoznacne ovela pruznejsi, podstatne lepsie tahal, a hlavne reakcia na plyn bola uplne odlisna ako u diesela. To okamzite a razantne reagovalo aj na ten uplne najmensi pohyb plynoveho pedala smerom k podlahe! Ten chlapik od predajcu co vedla mna sedel sa iba potil a sucho odvrkol: "ale pokuty si platite sam!?" Ja viem, pozrel som na tacho a hned som dal nohu z plynu dole.
presne tak, plnne souhlasim, tady nejde o to letet podalnici, to neni umeni ani dobrej pocit, ale takove okrsky, vrchy sama zatocina, tam proste nafta nema sanci, ten kdo trochu zna jizdu po okrskach, sama zatocina (takove rallye useky) tam proste s naftou ani nahodou:)
naftu na bezne jezdeni, cestovani, super, neni nic lepsiho
Napsal: 27 dub 2008, 17:15
od Sifon
Tu si precitaj clanok o tych tvojich super silnych benzinoch a roztrasenej nafte

:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=17423 ale stale neviem pochopit preco by ten naftak nestihal na okreskach alebo v zakrutach to len preto ze ma napis diesel?
