Stránka 2 z 12
Napsal: 19 čer 2006, 21:34
od scream
tdipower: stim turbem a cipem to zní sice logicky, ale tak at mi nekdo vysvetlí, proc mi to s vetsim turbem na stejnym tlaku jede líp.....
Napsal: 19 čer 2006, 22:03
od Marcos
Protoze vetsi turbo dava pri stejnem tlaku vetsi mnozstvi vzduchu...

Napsal: 20 čer 2006, 14:19
od TDIPOWER
scream píše:tdipower: stim turbem a cipem to zní sice logicky, ale tak at mi nekdo vysvetlí, proc mi to s vetsim turbem na stejnym tlaku jede líp.....
...to bude asi jen pocit. Jestli máš nastavený stejný tlak, tak by ho měla ŘJ udržovat pomocí variability lopatek. Možná bude rychlejší nástup. Ale nevím zda je to poznatelné. A možná se taky pletu. Můžou k tomu něco říct povolaní - Reesha nebo Andre? Taky bych chtěl mít jasno. Dík
Napsal: 20 čer 2006, 14:30
od TDIPOWER
Marcos píše:Protoze vetsi turbo dava pri stejnem tlaku vetsi mnozstvi vzduchu...

To se mi zdá tak trochu kravina. Při konstantním objemu válců můžeš zvětšit homotnost vzduchu pouze zvýšením plnícího tlaku. Nijak jinak. Kde je ten vzduch "navíc", když tlak v sání je stejný? Do válců ho dostaneš víc pouze tak, že ho tam víc "natlačíš". Jo, beru kdybys turbo z 1,9 TDI dal do Tatry, že ten průtok nebude stačit. Ale mluvíme o turbech pro stejný objem válců.
Napsal: 20 čer 2006, 14:47
od Stingray
TDIPOWER píše:Marcos píše:Protoze vetsi turbo dava pri stejnem tlaku vetsi mnozstvi vzduchu...

To se mi zdá tak trochu kravina. Při konstantním objemu válců můžeš zvětšit homotnost vzduchu pouze zvýšením plnícího tlaku. Nijak jinak. Kde je ten vzduch "navíc", když tlak v sání je stejný? Do válců ho dostaneš víc pouze tak, že ho tam víc "natlačíš". Jo, beru kdybys turbo z 1,9 TDI dal do Tatry, že ten průtok nebude stačit. Ale mluvíme o turbech pro stejný objem válců.
Neni to kravina ale musíte myslieť aj na teplotu vzduchu takže to potom vypadá takto množstvo vzduchu / tlak vzduchu / teplota.......
Príklad 1. ak je v aute napr GT1749V tlak 1bar teplota von z turba 150°C
Príklad 2. ak je v aute napr GT2052V tlak 1bar teplota von z turba 110°C
Napsal: 20 čer 2006, 17:16
od Jim
asi, že čím větší turbo, tím se vzduch mín ohřívá o ty lopatky...protože točí menší otáčky na daný tlak, ne?
Napsal: 20 čer 2006, 21:23
od go.vojta
No trochu logiku to má.. ta teplota udělá hodně..
Napsal: 21 čer 2006, 09:05
od Marcos
Neni to blbost. Vem si to tak, ze napr. 1 bar na GT17 a GT45 dela podstatny vykonovy rozdil na stejnem motoru, radove stovky koni. (neni to z me hlavy, jen to uvadim jako priklad)
turbo tlak
Napsal: 21 čer 2006, 11:17
od Stingray
No a práve preto že sa jedná o dvojventilové hlavy valcov je nutné zvyšovať výkon práve tým plniacim tlakom......no a to dokáže iba väčšia turbína ktorá naviac podstatne zlepšuje parametre motora na výfukovej strane......treba to chápať obojsmerne:
Príklad:
Verzia 1: 1.9Tdi 130Pd - Gt1749V - 1bar pri 2200ot
Verzia 2: 1.9Tdi 130Pd - Gt2052V - 1bar pri 2200ot
Zdá sa Vám to nemožné ale je to tak - po doladení chipu sa automaticky zvyšuje množstvo spalovaného paliva a následne sa zvyšuje teplota výfukových spalín čo má za následok zvýšenie výkonu privedeného na turbínu verzia 2.
Ak ale po chipe zostanete na verzii 1 má práve toto zvýšené množstvo výf. plynov za následok to že turbína je mimo svojho optimálneho pracovného rozsahu tlačí síce 1 bar ale následne na strane výfuku kedže je tam menšie turbo Gt1749V má väčšiu tlakovú a výkonovú stratu.
Turbodúchadlá boli a sú v seriových autách ladené do životnosti a čo sa týka prietoku/výkonu sú poddimenzované.
Napsal: 26 čer 2006, 13:57
od pali-LM
no ja dakujem vsetkym za odpovede.
trysky uz mam doma,tekze som zvedavy co to urobi,ked ich namontujem.
este raz dik

Napsal: 26 čer 2006, 14:33
od haplo
pali-LM: ked to budes mat tak sem hod ako si s tym spokojny....

Napsal: 29 čer 2006, 00:12
od atrox
chlapi mate nekdo tyhle trysky na 1Z 66kw? Premyslim onich take
Napsal: 29 čer 2006, 00:14
od reesha
atrox píše:chlapi mate nekdo tyhle trysky na 1Z 66kw? Premyslim onich take
1Z není radno příliš tunit. Pokud ale chceš, tak bych spíš doporučil sprint520 (P520).
Lepší větší dobré trysky než kapající malé

Napsal: 29 čer 2006, 00:20
od atrox
proc neni dobry tunint 1Z? Mam TDi chvilku tak sbiram info

na jaky vykon bych si prisel s tema P520?
Mira
Napsal: 29 čer 2006, 10:04
od reesha
atrox píše:proc neni dobry tunint 1Z? Mam TDi chvilku tak sbiram info

na jaky vykon bych si prisel s tema P520?
Mira
Tak sbírej

.. je toho tady napsáno dost. Jen naznačím - u 1Z praskají písty. Projdi si forum.
S P520 se dostaneš z 90hp zhruba na 115-120hp