Stránka 2 z 2

Napsal: 25 srp 2008, 14:15
od Zajic
LL2 jsou 506.01 s viskozitou 0W30
LL3 jsou 507.00 s viskozitou 5W30.

Co jsem četl, tak hlavní rozdíl mezi těmi to oleji je v HTHS viskozitě. LL2 s normou ACEA A1/B1 mají sníženou HTHS viskozitu na 2,9 mPa.s, oleje LL3 se specifikací ACEA A3/B3, A3/B4 mají HTHS nad 3,5 mPa.s.

HTHS znamená High Temperature High Shear a jde o dynamickou viskozitu měřenou při vysoké teplotě (150 °C) a velkém smykovém spádu (106 s-1). HTHS viskozita má určitý vztah k síle (tloušťce) mazacího filmu. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější mazací film. (crazy)

Z těchto chytrých citací jsem vyvodil, že 505.01 můžu nahradit 507.00, ale rozhodně ne 506.01. Tak jak? :?

Napsal: 25 srp 2008, 18:50
od Marek77
Zajic píše:LL2 jsou 506.01 s viskozitou 0W30
LL3 jsou 507.00 s viskozitou 5W30.

Co jsem četl, tak hlavní rozdíl mezi těmi to oleji je v HTHS viskozitě. LL2 s normou ACEA A1/B1 mají sníženou HTHS viskozitu na 2,9 mPa.s, oleje LL3 se specifikací ACEA A3/B3, A3/B4 mají HTHS nad 3,5 mPa.s.

HTHS znamená High Temperature High Shear a jde o dynamickou viskozitu měřenou při vysoké teplotě (150 °C) a velkém smykovém spádu (106 s-1). HTHS viskozita má určitý vztah k síle (tloušťce) mazacího filmu. Čím je HTHS viskozita vyšší, tím olej tvoří silnější mazací film. (crazy)

Z těchto chytrých citací jsem vyvodil, že 505.01 můžu nahradit 507.00, ale rozhodně ne 506.01. Tak jak? :?

Moc čteš !!!

Věř zkušenému mazákovi a řiď se podle mých doporučení :wink:.

Re: odešlo turbo??

Napsal: 25 srp 2008, 18:53
od Marek77
perry píše:Po 100 až 150 tisících jsou turba většinou zralá na repasi a většinou praskaj lopatky a to s olejem určitě nemá co dělat.

Tak toto je opravdu zvláštní informace. Kde jsi k ní přišel??? Musel to být opravdu zajímavý zdroj, protože je to kravina jak barák!!!

Životnost turba je shodná s životností motoru, to je obecně známá věc. Ovšem když s přeplňovaným motorem někdo jezdí jako debil, připouštím, že může vydržet "jen" 100.000 - 150.000 km.

Re: odešlo turbo??

Napsal: 25 srp 2008, 18:59
od perry
[Ovšem když s přeplňovaným motorem někdo jezdí jako debil, připouštím, že může vydržet "jen" 100.000 - 150.000 km.[/quote]

Jak jsem na to přišel,odpověděl sis sám,přesně takhle,když kupuješ ojetý auto nikdy nevíš jak se ten "debil" k němu choval

Napsal: 25 srp 2008, 19:51
od Marek77
Fajn, ale nedávej to za vinu turbu - ono za to nemůže. Turbo skutečně vydrží celou životnost motoru, pokud má olej a pokud jej před každým vypnutím motoru dochlazuješ - nic víc nepotřebuje.

Napsal: 26 srp 2008, 13:53
od Moriarti
(offtopic) sorráč
(noteeth) Když jsi u toho dochlazování, jak na to. Je mi jasné, že když ho proženu nechám ho pak chvíli blafat, ale jak dlouho a jestli vzdy i když jedu lážo plážo...?

Napsal: 26 srp 2008, 20:35
od Marek77
Dochlazování turba je nutné především při ostré jízdě, např. po dálnici a podobně. Chce to aspoň kilometr jet volně nebo brzdit motorem a pokud to třeba není možné (např. z důvodu provozu), je dobré motor nechat po dojetí aspoň minutu běžet ve volnoběžných otáčkách na místě.

Napsal: 26 srp 2008, 20:51
od Moriarti
Ok, tak to mu davam jeste rezervu (noteeth) Minimalni limit dochlazovani jsem naridil (mysleno manzelce) a sam dodrzuji 2 minuty nebo dle toho, jak probiha konec cesty.... :D
A jeste jednou sorac za (offtopic)

Napsal: 22 úno 2009, 15:19
od charlie.007
Jenom se zeptám, můžou se tyhle dva typy olejů míchat, když potřebuju dolít cca 1L? Mám tam Castrol 5W-30 EDGE (506.01) a na dolití mám Castrol 5W-40 (505.01). Díky za info :)

Napsal: 22 úno 2009, 17:44
od wojto33
podla toho ako casto menis ten olej ... ak jazdis longlife tak by som to nemiesal ...

Napsal: 14 dub 2009, 15:43
od fabiátor
Honza14.01 píše:Teď jsem z toho fakt zmatenej. Vím, že ten olej 0w-30 je určitě kvalitní, ale má normu 506.01 a já bych měl podle těch norem lít 505.01.A v tom servisu mi řekli, že nemám longlife. Dneska se konečně vrátil mechanik z dovolený tak doufám, že už se začne něco dít.Nejvíc mě sere to, že to auto mám 2,5 měsíce a hrozím se toho, co s tím bude.
1) Jestli chceš mít jistotu, nezbývá než nabrat vzorky starýho oleje co máš v motoru a nechat si udělat chemickou analýzu a následně vybrat novej olej, kterej má nejpodobnější složení. Vim, že je to rada na 2 věci, ale taková je realita.

2) Vykašli se na to co říkají v servisu a vycházej výhradně ze štítku s kódama na kastli, nebo v kufru, většinou bejvaj několikrát různě po autě a taky v servisní knížce. Tam bys měl mít vyznačený jednak intervaly OGx (v intervalu 0-2) a pokud máš servisku, je tam napsáno i k jakýmu OGx přísluší jakej typ oleje s příslušnou specifikací VW.

U ojetých aut bez znalosti původu a zacházení předchozího majitele je nejbezpečnější skutečně asi jen ta chemická analýza. Ale v praxi to tak většinou nikdo neřeší, takže záleží víceméně na tom, jakej dobytek měl to auto před tebou. Speciálně u PD je to s olejema alchymie, protože snad údajně potřebujou tyhle motory vyšší mazací schopnost, než motory s CR(Common Rail), takže ne každej olej tomu motoru padne a je třeba důsledně dodržovat specifikace VW pro konkrétní typ motoru.

Taky nezapomeň, že změna oleje může z principu znamenat jiný obsah aditiv, detergentů a disperzantů = prostě těch sraček co rozpouštěji karbon a zabraňujou korozi atp, což u ojetýho auta, který léta jezdí na NĚJAKÝ olej, může znamenat masivní rozpouštění těch sraček usazených v motoru, který se tam léta usazovaly a následně ucpání mazací soustavy, což musí logicky vést k defektu turba, coby na mazání nejnáročnější součásti motoru.

Napsal: 14 dub 2009, 16:12
od fabiátor
Moriarti píše:Ok, tak to mu davam jeste rezervu (noteeth) Minimalni limit dochlazovani jsem naridil (mysleno manzelce) a sam dodrzuji 2 minuty nebo dle toho, jak probiha konec cesty.... :D
A jeste jednou sorac za (offtopic)
Proste to neni o tom, ze prihulilm ve 160 pred barak, hodim tam na placu jedny efektni hodiny abych dokazal sousedum kdo je tady pilot F1 a okamzite to zdechnu. Dtto jde o to, aby se to turbo stihlo dotocit jeste kdyz bezi motor, protoze kdyz motor vypnu, nefunguje ani mazani a timpadem se turbo dotaci nasucho.

Pri normos jizde to turbo nedostava nijak zasadni cocku a staci volnobeh pri parkovani atp. Osobne striktne dochlazuju vicemene pouze v situaci, kdy to kalim po dalnici s cihlou na plynu a po 30km se rozhodnu sject k pumpe natankovat (Vervu neprodavaj vsude :-)))

Dochlazeni probiha tak, ze na zarazenou 6 snizim otacky motoru nekam ke 2000rpm a poslednich 500m dojizdim v klidu. U stojanu pak necham motor bezet na volnobeh cca 1min. Pak vypinam.

Momentalne mam najeto 160.000km motor ASZ, prvni majitel, olej BP VW505.01, pravidelne vymeny po 15.000km vcetne obou filtru (olej, vzduch). Podotykam motor je zatim bez uprav. MAF cidlo je puvodni. EGR ON, ale mozna ze kdybych to videl vevnitr, uz by tam nebyl. Dlouhodoba prumerna spotreba 6l/100km podle kompu, nejmensi zaznamenana 4,5l. Na 50l nadrz najedu cca 800km +/-20. Standardni najezd je denne cca 100-150km 50% mesto, 50% dalnice. Behem intervalu do toho nedoleju ani kapku oleje, stav kontroluju prubezne.