Pd 505.01 nebo 506.01?

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Honza14.01
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2008, 22:05

Pd 505.01 nebo 506.01?

Příspěvek od Honza14.01 »

Co se stane, když mi místo 505.01 (nemám longlive) dají 506.01?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud nemáš motor, jehož blok válců je přizpůsoben pro používání LongLife olejů, motor zničíš !!!

Podívej se na štítek v kufru nebo v servisní knížce, zda se na něm nachází PR-kód QG1 nebo QG2. Pokud tam nic takového není, pak motor na LongLife olej jezdit nesmí !!! Případně to lze zjistit i z kódu ŘJ motoru.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Honza14.01
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2008, 22:05

Příspěvek od Honza14.01 »

V kufru jsem našel QG2 to tedy znamená, že tam může být 505 i 506? A kdyby tam bylo QG0 tak tam smí jen 505? Nejhorší je, že jsem tam od bazaru měl 5w40 a v servisu mi tam nalili 0w30 longlive. nevím jestli vadí longlive když na to to auto dřív nejezdilo.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Honza14.01 píše:V kufru jsem našel QG2 to tedy znamená, že tam může být 505 i 506? A kdyby tam bylo QG0 tak tam smí jen 505?
Ano, je to přesně tak.


Pokud v kufru máš QG2, můžeš být v klidu.

QG2 je motor přizpůsobený pro obyč. oleje i oleje LongLife, ale ŘJ je naprogramována na obyč. olej a výměnný interval 15.000 km (pevný).

Olej VW 506.01 používat můžeš. Pokud však přístroje jsou naprogramovány na QG2, tedy 15.000 km, budeš muset olej po ujetí této vzdálenosti vyměnit. Je však možné (a je to jednoduchá věc) přeprogramovat systém z QG2 na QG1, což je LongLife systém. Potom Ti přístroje budou hlídat proměnný interval a na olej VW 506.01 tak můžeš najet mnohem víc (maximální interval je 50.000 km, ale to je teorie). Přeprogramování se dělá VAGem a trvá asi minutu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Honza14.01
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2008, 22:05

Příspěvek od Honza14.01 »

Dík takže když mi odešlo turbo a nemám kompresy na prvním válci tak to ten olej nezpůsobil, že ne? mám najeto údajně 158tkm.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To nejspíš ne. Tento olej v Tvém motoru být smí, takže tu závadu nemohl způsobit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Honza14.01
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2008, 22:05

Příspěvek od Honza14.01 »

A ještě mám dotaz až to zprovozní (ujel jsem na ten olej 506.01 asi 1500 km) tak můžu použít tu normu 505.01? Nestane se s tím nic nebo to budu muset dát na nějaký poměr?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Trochu nerozumím, na co se ptáš.....

Jestli chceš potom opět používat 505.01, prostě tenhle olej vyjeď a pak dej 505.01 - nic víc.

Pokud chceš používat 506.01 a chceš zprovoznit počítadlo proměnného intervalu, je třeba VAGem přeprogramovat kódování ŘJ přístrojů (čtvrtá číslice bude místo dvojky jednička). Potom bude motor nastaven na QG1 a bude nutné používat trvale 506.01.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Honza14.01
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2008, 22:05

Příspěvek od Honza14.01 »

Dík už jsem to všechno pochopil. To auto mám z bazaru 10.května jsem ho kupoval a bazar mi tvrdí, že je to olejem, tak teď mu to prokážu tím co vím, a budu se snažit mu ho vrátit zpátky. nemám k tomu autu ani servisní knížku a je to dotažené z D, musím na dopravku pro němec. techničák a pak hledat, jestli tam není nějaký problém.Ještě jednou dík.
Uživatelský avatar
Zajic
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Odpovědi: 0
Registrován: 05 pro 2006, 13:18
Bydliště: Vrané nad Vltavou

Příspěvek od Zajic »

Marek77 píše:Pokud nemáš motor, jehož blok válců je přizpůsoben pro používání LongLife olejů, motor zničíš !!!

Podívej se na štítek v kufru nebo v servisní knížce, zda se na něm nachází PR-kód QG1 nebo QG2. Pokud tam nic takového není, pak motor na LongLife olej jezdit nesmí !!! Případně to lze zjistit i z kódu ŘJ motoru.
LL3 s normou 507.00 můžu lít místo 505.01 kamkoliv, pokud ho měním po 15000?

Tedy nehledě na cenu, mám prostě levný zdroj a i na internetu už se oleje s 507.00 blíží cenově k 505.01.

Zdá se mi že ten LL3 to vůbec nežere (505.01 jsem dolíval asi 0,5l), je to tižší a i spotřeba je nepatrně lepší.
Alhambra 1.9 TDI PD 85kW
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Olejem se specifikací VW 507.00 můžeš nahradit jak specifikaci VW 505.00, VW 505.01, ale i VW 506.00 a 506.01.

Prostě se dá říci, že oleje VW 507 jsou univerzální náhradou za všechny předchozí VW specifikace.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tomasek1234
Přispěvovatel
Příspěvky: 207
Odpovědi: 0
Registrován: 27 kvě 2008, 08:25

Příspěvek od Tomasek1234 »

tak tak jen sem nikdy nepochopil jak muze betj zaroven longlife a zaroven ne :D
driffter
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Odpovědi: 0
Registrován: 08 črc 2008, 20:19

odešlo turbo??

Příspěvek od driffter »

Ahoj, no zajímavé, že mě to udělalo téměř to samé, po výměně oleje mi odešlo turbo, asi po ujetí 15km, takže pochybuji že by to byla náhoda, když takových případů jsem si už několik na netu našel... předemnou nevím co tam majitel lil, ale já tam dal LL3 jak má být a tak to dopadlo!

A4 2.0Tdi
A4 Avant
perry
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Odpovědi: 0
Registrován: 30 čer 2008, 20:46
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: odešlo turbo??

Příspěvek od perry »

driffter píše:Ahoj, no zajímavé, že mě to udělalo téměř to samé, po výměně oleje mi odešlo turbo, asi po ujetí 15km, takže pochybuji že by to byla náhoda, když takových případů jsem si už několik na netu našel... předemnou nevím co tam majitel lil, ale já tam dal LL3 jak má být a tak to dopadlo!

A4 2.0Tdi
Otázka je,jestli bys i na ten starý olej před výměnou nenajel ještě 15km a neodešlo by turbo.Po 100 až 150 tisících jsou turba většinou zralá na repasi a většinou praskaj lopatky a to s olejem určitě nemá co dělat.
Honza14.01 na fóru oleje.cz psa,že mu do auta nalili ELF EVOLUTION CRV 0W-30,něvěřím tomu,že takovýto olej může nebo že způsobil zapečení pístních kroužků,spíš to co v motoru bylo před tím,protože stále je mezi mechaniky zažité rozdělení olejů podle viskozity na polo a plno nebo minerál a normy olejů nikdo neřeší .Běžně lejou do motorů něco ze sudu se specifikacemi SH/CE se slovy to maže taky a je to 5W-40 plnáááá, v nejlepším případě ti tam dají lepší olej z Lidlu nebo Kelly.
Nikdy nevíš,kdo měl auto před tebou,jak se k němu choval,jak často měnil olej a u koho atd.http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... 0d527aed5d jestli koupíš auto po někom jako v té to diskusi je František Smíšek no tak se ničemu nemůžeš divit a tových je,že si to neumíš ani představit.
Honza14.01
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2008, 22:05

Příspěvek od Honza14.01 »

Teď jsem z toho fakt zmatenej. Vím, že ten olej 0w-30 je určitě kvalitní, ale má normu 506.01 a já bych měl podle těch norem lít 505.01.A v tom servisu mi řekli, že nemám longlife. Dneska se konečně vrátil mechanik z dovolený tak doufám, že už se začne něco dít.Nejvíc mě sere to, že to auto mám 2,5 měsíce a hrozím se toho, co s tím bude.
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“