Intercoller a rada ! ! !

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

TurboZ píše:
Forest píše:
Kornout píše:To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.
Ale my si neprotirecime (noteeth) ... jen si musime uvedomit urcite elementarni fakta:

1) teplota a tlak jsou v prime umere
2) zvysujici teplotou se vzduch roztahuje (klesa podil kysliku /nezbytneho ke efektivnimu prohoreni/ v dane jednotce obejmu)
3) zchlazenim prodluzujes zivotnost vsech komponentu systemu

Takze z toho vyplyva, ze pokud tlacis moc, tak tam tlacis velice ohraty, (tedy na kyslik chudy) vzduch. Ono mnoho lidi tu si mysli, ze tlak je vse, ale to neni smerodatne. Dulezite stale zustava, kolik natlacis co motoru objemu kysliku, ne pod jakym tlakem (noteeth)

http://www.m-p-c.com/turbomap.htm 8)

Nechlubte se pouze vysi tlaku, ale i teplotou nasavaneho vzduchu (hm)
Respekt... :)
To ne, ale když si pořádně přečteš poslední odstavec, tak je to to samé, co tu tvrdím od začátku, tak co na to mám jiného psát (LOL)
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Bodo, ty stouro (LOL) ... to vi prece kazdy, ze myslim nasavaneho do motoru ...teda pokud se tu bavime o ucinnosti IC.

Btw. me to jeste pres 35°C neslo a to tlacim vic, jak 1,8 baru ... njn, ARl IC+ rulez (noteeth)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

No právě- nasávaného do motoru. Někdo by si mohl myslet, že máš SDI. (noteeth)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Bóďa píše:No právě- nasávaného do motoru. Někdo by si mohl myslet, že máš SDI. (noteeth)
No a nemam? (LOL) ... ne vazne, mel jsem netesnost v sani a asi to diky tomu tlaku, ktery muselo vyrovnavat odneslo, tak jsem odpojil ovladani turba a ted z toho mam takovy SDicko ... celkem fun, dobrej hlemejzd...obcas u toho i nespim (noteeth)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Odpovědi: 0
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Bydliště: Praha 4

Vodní IC

Příspěvek od honzamares »

Nevíte někdo něco o vodou chlazeném IC. Prý je v nějakém Citroenu.
Dík
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Re: Vodní IC

Příspěvek od mvolesko »

honzamares píše:Nevíte někdo něco o vodou chlazeném IC. Prý je v nějakém Citroenu.
Dík
ostrik IC ma treba subaru STI
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Odpovědi: 0
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Bydliště: Praha 4

Re: Vodní IC

Příspěvek od honzamares »

mvolesko píše: ostrik IC ma treba subaru STI
To se chladí vodou z oběhu (90oC) ???
Marcos
Přispěvovatel
Příspěvky: 118
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Marcos »

honzamares: Vodni IC maji peugeoty 605 a citroeny xm, oba vozy jen s motorizaci 2.5td. Pak to jeste maji Toy Celicy, ale nevim, ktere typy. A z tech dostupnych je to asi vse. Ti francouzi berou vodu na chlazeni normalne z obehu motoru, jen maji svuj chladic vody navic. Pokud se udela samostatny vodni okruh, tak to muze byt ok.
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Odpovědi: 0
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Bydliště: Praha 4

vodník

Příspěvek od honzamares »

Díky.
Takže je to vlastně spíš reklama. Pořád je původcem chlazení okolní vzduch.
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Re: Vodní IC

Příspěvek od mvolesko »

honzamares píše:
mvolesko píše: ostrik IC ma treba subaru STI
To se chladí vodou z oběhu (90oC) ???
ne pisu ostik, ma to svoji bandasku a na palubovce je tlacitko kdyz chces ostriknout tak zmacknes
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Marcos
Přispěvovatel
Příspěvky: 118
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Marcos »

honzamares: Reklama tedy nevim, ale funguje to asi dobre. V kazdem pripade ta voda umi lepe pohltit teplo nez vzduch.. :) Jo, a jeste jsme si vzpomel, maji jej taky Peug 405 T16.
honzamares
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Odpovědi: 0
Registrován: 26 črc 2006, 09:35
Bydliště: Praha 4

vodník

Příspěvek od honzamares »

Že voda ochladí vzduch lépe lze připustit. Jenže mezi tím zase vzduchem musím přesvěčit tu vodu aby se ochladila, tak si nejsem jist nad celkovou efektivitou. Jó takhle v mém použití v lodi, kde mám neomezené množství studené vody (kolikrát i 10oC) to je jiná. Nebo pokud bych měl druhý okruh s chladicím médiem - ne vodou z motoru 90 stupnů, tak si myslím že by to fakt mohlo fungovat.
Téma jsem nadhodil právě kvůli lodi. Ten IC je nerez nebo hliník? Já potřebuji nerez aby to nezabila slaná voda.
Marcos
Přispěvovatel
Příspěvky: 118
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Marcos »

Vsak tak jsme to myslel, ze je treba udelat i uzavreny vodni okruh jen pro ten IC. Ty v tom peugeotu a citroenu jsou tusim uvnitr hlinik, a obal je plast. Ale normalne byvaji celohlinikove. Hod si nekde do vyhledavace "aftercooler" a vybehne ti spousta odkazu, tam to uvidis.
Uživatelský avatar
Tupino
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: skoro v asii :)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tupino »

Forest píše:Nechci se vam tady do toho michat, ale kdyby to nahodou melo byt jako u u ARL, tak,ze cidlo tlaku je az za IC a turbo tlaci, dokud neni na cidle urcity tlak, tak by vyse uvedena debata byla o nicem, ne? (noteeth)



Z toho by vyplyvalo, ze do valcu dostanes stejny tlak, za dalsi dobu (turbo lag) ale s nizsi teplotou, tedy vice kysliku na danou objemovou jednotku. Timpadem kvalitnejsi prohoreni a s tim souvisejici zvyseny vykon.

... ale ma to vyznam? neni lepsi si koupit TDIcko? (LOL) (LOL) (LOL)

PS: ale na 1,8T je lepsi vzdy vymenit take i turbo...pokud bys mel o lepsi zajem, ozvi se prostrednictvim SZ. ...a pokud z toho chces opravdu "zavodaka", tak se ozvi Tupinovi
už tě mám :) sem se divil odkud vítr vane (noteeth) (noteeth) chlape chlape, asi tě dám na výplatní pásku (LOL)
V6 TDI 4M
Uživatelský avatar
Tupino
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Bydliště: skoro v asii :)
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercoller a rada ! ! !

Příspěvek od Tupino »

gets píše:Mam jeden dotaz, asi se to sem nehodi ale koukam ze se tady dost vyznate, ma octavii rs a muj dotaz zni, chtel bych zamenit intercoller za intercoller z golfa IV 150koni PD, prida mi to výkon kdybych tohle uskutecnil-,dekuji
pokud chceš jít nad 1.3 použij IC z cupry 210, vývody na jednu stranu, kapacita dostatečná
V6 TDI 4M
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“