Kornout píše:To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.
Ale my si neprotirecime ... jen si musime uvedomit urcite elementarni fakta:
1) teplota a tlak jsou v prime umere
2) zvysujici teplotou se vzduch roztahuje (klesa podil kysliku /nezbytneho ke efektivnimu prohoreni/ v dane jednotce obejmu)
3) zchlazenim prodluzujes zivotnost vsech komponentu systemu
Takze z toho vyplyva, ze pokud tlacis moc, tak tam tlacis velice ohraty, (tedy na kyslik chudy) vzduch. Ono mnoho lidi tu si mysli, ze tlak je vse, ale to neni smerodatne. Dulezite stale zustava, kolik natlacis co motoru objemu kysliku, ne pod jakym tlakem
Bóďa píše:No právě- nasávaného do motoru. Někdo by si mohl myslet, že máš SDI.
No a nemam? ... ne vazne, mel jsem netesnost v sani a asi to diky tomu tlaku, ktery muselo vyrovnavat odneslo, tak jsem odpojil ovladani turba a ted z toho mam takovy SDicko ... celkem fun, dobrej hlemejzd...obcas u toho i nespim
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
honzamares: Vodni IC maji peugeoty 605 a citroeny xm, oba vozy jen s motorizaci 2.5td. Pak to jeste maji Toy Celicy, ale nevim, ktere typy. A z tech dostupnych je to asi vse. Ti francouzi berou vodu na chlazeni normalne z obehu motoru, jen maji svuj chladic vody navic. Pokud se udela samostatny vodni okruh, tak to muze byt ok.
honzamares: Reklama tedy nevim, ale funguje to asi dobre. V kazdem pripade ta voda umi lepe pohltit teplo nez vzduch.. Jo, a jeste jsme si vzpomel, maji jej taky Peug 405 T16.
Že voda ochladí vzduch lépe lze připustit. Jenže mezi tím zase vzduchem musím přesvěčit tu vodu aby se ochladila, tak si nejsem jist nad celkovou efektivitou. Jó takhle v mém použití v lodi, kde mám neomezené množství studené vody (kolikrát i 10oC) to je jiná. Nebo pokud bych měl druhý okruh s chladicím médiem - ne vodou z motoru 90 stupnů, tak si myslím že by to fakt mohlo fungovat.
Téma jsem nadhodil právě kvůli lodi. Ten IC je nerez nebo hliník? Já potřebuji nerez aby to nezabila slaná voda.
Vsak tak jsme to myslel, ze je treba udelat i uzavreny vodni okruh jen pro ten IC. Ty v tom peugeotu a citroenu jsou tusim uvnitr hlinik, a obal je plast. Ale normalne byvaji celohlinikove. Hod si nekde do vyhledavace "aftercooler" a vybehne ti spousta odkazu, tam to uvidis.
Forest píše:Nechci se vam tady do toho michat, ale kdyby to nahodou melo byt jako u u ARL, tak,ze cidlo tlaku je az za IC a turbo tlaci, dokud neni na cidle urcity tlak, tak by vyse uvedena debata byla o nicem, ne?
Z toho by vyplyvalo, ze do valcu dostanes stejny tlak, za dalsi dobu (turbo lag) ale s nizsi teplotou, tedy vice kysliku na danou objemovou jednotku. Timpadem kvalitnejsi prohoreni a s tim souvisejici zvyseny vykon.
... ale ma to vyznam? neni lepsi si koupit TDIcko?
PS: ale na 1,8T je lepsi vzdy vymenit take i turbo...pokud bys mel o lepsi zajem, ozvi se prostrednictvim SZ. ...a pokud z toho chces opravdu "zavodaka", tak se ozvi Tupinovi
už tě mám sem se divil odkud vítr vane chlape chlape, asi tě dám na výplatní pásku
gets píše:Mam jeden dotaz, asi se to sem nehodi ale koukam ze se tady dost vyznate, ma octavii rs a muj dotaz zni, chtel bych zamenit intercoller za intercoller z golfa IV 150koni PD, prida mi to výkon kdybych tohle uskutecnil-,dekuji
pokud chceš jít nad 1.3 použij IC z cupry 210, vývody na jednu stranu, kapacita dostatečná