Intercoller a rada ! ! !
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Intercoller a rada ! ! !
Mam jeden dotaz, asi se to sem nehodi ale koukam ze se tady dost vyznate, ma octavii rs a muj dotaz zni, chtel bych zamenit intercoller za intercoller z golfa IV 150koni PD, prida mi to výkon kdybych tohle uskutecnil-,dekuji
- Kornout
- Aktivista
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 23 led 2006, 21:21
- Bydliště: šluknovský výběžek
Odpovědi: 0
Asi takto, do toho 1 bar nemá smysl dávat větší, než je původní, pokud by se šlo tlakem nahoru, tak na 1,4bar už bych o tom uvažoval.chucky píše:a u kolika bar to smysl má?Kornout píše:Pokud to tlačí do 1bar., tak to opravdu smysl nemá.
Jinak to jak to zkusit píše Scream, akorát s tou teplotou to myslel trochu ironicky.
Zase na druhou stranu Seat Leon Cupra 1.8T má dva IC, na každé straně jeden. Kolik tlačí ale opravdu nevím.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Nechci se vam tady do toho michat, ale kdyby to nahodou melo byt jako u u ARL, tak,ze cidlo tlaku je az za IC a turbo tlaci, dokud neni na cidle urcity tlak, tak by vyse uvedena debata byla o nicem, ne?
Z toho by vyplyvalo, ze do valcu dostanes stejny tlak, za dalsi dobu (turbo lag) ale s nizsi teplotou, tedy vice kysliku na danou objemovou jednotku. Timpadem kvalitnejsi prohoreni a s tim souvisejici zvyseny vykon.
... ale ma to vyznam? neni lepsi si koupit TDIcko?

PS: ale na 1,8T je lepsi vzdy vymenit take i turbo...pokud bys mel o lepsi zajem, ozvi se prostrednictvim SZ. ...a pokud z toho chces opravdu "zavodaka", tak se ozvi Tupinovi

Z toho by vyplyvalo, ze do valcu dostanes stejny tlak, za dalsi dobu (turbo lag) ale s nizsi teplotou, tedy vice kysliku na danou objemovou jednotku. Timpadem kvalitnejsi prohoreni a s tim souvisejici zvyseny vykon.
... ale ma to vyznam? neni lepsi si koupit TDIcko?



PS: ale na 1,8T je lepsi vzdy vymenit take i turbo...pokud bys mel o lepsi zajem, ozvi se prostrednictvim SZ. ...a pokud z toho chces opravdu "zavodaka", tak se ozvi Tupinovi
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- Kornout
- Aktivista
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 23 led 2006, 21:21
- Bydliště: šluknovský výběžek
Odpovědi: 0
To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW

-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Ale my si neprotirecimeKornout píše:To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.

1) teplota a tlak jsou v prime umere
2) zvysujici teplotou se vzduch roztahuje (klesa podil kysliku /nezbytneho ke efektivnimu prohoreni/ v dane jednotce obejmu)
3) zchlazenim prodluzujes zivotnost vsech komponentu systemu
Takze z toho vyplyva, ze pokud tlacis moc, tak tam tlacis velice ohraty, (tedy na kyslik chudy) vzduch. Ono mnoho lidi tu si mysli, ze tlak je vse, ale to neni smerodatne. Dulezite stale zustava, kolik natlacis co motoru objemu kysliku, ne pod jakym tlakem

http://www.m-p-c.com/turbomap.htm

Nechlubte se pouze vysi tlaku, ale i teplotou nasavaneho vzduchu

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- chucky
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 739
- Registrován: 26 led 2006, 15:17
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
mě to teď jede akorát večer...váha píše:taky se vám stává že v tomhle vedru když na to chvíli honíte tak se to utahá a "přestane to jet"?Kornout píše:Stejnou tj. hodně vysokouBóďa píše:Teplotou nasávaného vzduchu bych se v tomhle období moc nechlubil ( a stejně jí máme všichni přibližně stejnou...).

Respekt...Forest píše:Ale my si neprotirecimeKornout píše:To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.... jen si musime uvedomit urcite elementarni fakta:
1) teplota a tlak jsou v prime umere
2) zvysujici teplotou se vzduch roztahuje (klesa podil kysliku /nezbytneho ke efektivnimu prohoreni/ v dane jednotce obejmu)
3) zchlazenim prodluzujes zivotnost vsech komponentu systemu
Takze z toho vyplyva, ze pokud tlacis moc, tak tam tlacis velice ohraty, (tedy na kyslik chudy) vzduch. Ono mnoho lidi tu si mysli, ze tlak je vse, ale to neni smerodatne. Dulezite stale zustava, kolik natlacis co motoru objemu kysliku, ne pod jakym tlakem![]()
http://www.m-p-c.com/turbomap.htm![]()
Nechlubte se pouze vysi tlaku, ale i teplotou nasavaneho vzduchu

Kdo jinému jámu - až se ucho utrhne!!