Intercoller a rada ! ! !

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

gets
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Odpovědi: 0
Registrován: 21 črc 2006, 14:00

Intercoller a rada ! ! !

Příspěvek od gets »

Mam jeden dotaz, asi se to sem nehodi ale koukam ze se tady dost vyznate, ma octavii rs a muj dotaz zni, chtel bych zamenit intercoller za intercoller z golfa IV 150koni PD, prida mi to výkon kdybych tohle uskutecnil-,dekuji
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

pokud ho jen vymenis a zustane stejnej tlak, vykon nezvísis, akorat zvísis turbo díru. nevim, kolik tlaci 1,8T, ale podle me ten seriovej uplne staci, i kdyz se tlochu zvedne tlak, protoze to asi stejne nebude tlacit ani bar.
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Pokud to tlačí do 1bar., tak to opravdu smysl nemá.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

Kornout píše:Pokud to tlačí do 1bar., tak to opravdu smysl nemá.
a u kolika bar to smysl má?
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

no pokud zdvojnasobíš tlak, asi by bylo fajn zdvojnasobit i chladící plochu. Je to podle toploty. zjisti si, jaka je teplota nasavanyho vzduchu v techle vedrech a pokud se to pokyhuje plus minus okolo teploty vzduchu, tak chladíš dobre:-)
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

chucky píše:
Kornout píše:Pokud to tlačí do 1bar., tak to opravdu smysl nemá.
a u kolika bar to smysl má?
Asi takto, do toho 1 bar nemá smysl dávat větší, než je původní, pokud by se šlo tlakem nahoru, tak na 1,4bar už bych o tom uvažoval.
Jinak to jak to zkusit píše Scream, akorát s tou teplotou to myslel trochu ironicky.
Zase na druhou stranu Seat Leon Cupra 1.8T má dva IC, na každé straně jeden. Kolik tlačí ale opravdu nevím.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Nechci se vam tady do toho michat, ale kdyby to nahodou melo byt jako u u ARL, tak,ze cidlo tlaku je az za IC a turbo tlaci, dokud neni na cidle urcity tlak, tak by vyse uvedena debata byla o nicem, ne? (noteeth)



Z toho by vyplyvalo, ze do valcu dostanes stejny tlak, za dalsi dobu (turbo lag) ale s nizsi teplotou, tedy vice kysliku na danou objemovou jednotku. Timpadem kvalitnejsi prohoreni a s tim souvisejici zvyseny vykon.

... ale ma to vyznam? neni lepsi si koupit TDIcko? (LOL) (LOL) (LOL)

PS: ale na 1,8T je lepsi vzdy vymenit take i turbo...pokud bys mel o lepsi zajem, ozvi se prostrednictvim SZ. ...a pokud z toho chces opravdu "zavodaka", tak se ozvi Tupinovi
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

taky si myslim.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Kornout píše:To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.
Ale my si neprotirecime (noteeth) ... jen si musime uvedomit urcite elementarni fakta:

1) teplota a tlak jsou v prime umere
2) zvysujici teplotou se vzduch roztahuje (klesa podil kysliku /nezbytneho ke efektivnimu prohoreni/ v dane jednotce obejmu)
3) zchlazenim prodluzujes zivotnost vsech komponentu systemu

Takze z toho vyplyva, ze pokud tlacis moc, tak tam tlacis velice ohraty, (tedy na kyslik chudy) vzduch. Ono mnoho lidi tu si mysli, ze tlak je vse, ale to neni smerodatne. Dulezite stale zustava, kolik natlacis co motoru objemu kysliku, ne pod jakym tlakem (noteeth)

http://www.m-p-c.com/turbomap.htm 8)

Nechlubte se pouze vysi tlaku, ale i teplotou nasavaneho vzduchu (hm)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Teplotou nasávaného vzduchu bych se v tomhle období moc nechlubil ( a stejně jí máme všichni přibližně stejnou... :D ).
Raději se chlubit teplotou stlačeného vzduchu. (LOL)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Uživatelský avatar
Kornout
Aktivista
Příspěvky: 3097
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:21
Bydliště: šluknovský výběžek

Příspěvek od Kornout »

Bóďa píše:Teplotou nasávaného vzduchu bych se v tomhle období moc nechlubil ( a stejně jí máme všichni přibližně stejnou... :D ).
(LOL)
Stejnou tj. hodně vysokou (wallbash)
KTM 250 SX-F
bývalo i 265PS, 471 Nm on 1,9TDI :-/
Kupte si Mercedes, kupte si Audi, stejně všichni skončíte u BMW :-D
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Kornout píše:
Bóďa píše:Teplotou nasávaného vzduchu bych se v tomhle období moc nechlubil ( a stejně jí máme všichni přibližně stejnou... :D ).
(LOL)
Stejnou tj. hodně vysokou (wallbash)
taky se vám stává že v tomhle vedru když na to chvíli honíte tak se to utahá a "přestane to jet"? :x
Uživatelský avatar
chucky
Přispěvovatel
Příspěvky: 739
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 15:17
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chucky »

váha píše:
Kornout píše:
Bóďa píše:Teplotou nasávaného vzduchu bych se v tomhle období moc nechlubil ( a stejně jí máme všichni přibližně stejnou... :D ).
(LOL)
Stejnou tj. hodně vysokou (wallbash)
taky se vám stává že v tomhle vedru když na to chvíli honíte tak se to utahá a "přestane to jet"? :x
mě to teď jede akorát večer... :roll:
Uživatelský avatar
TurboZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:11
Bydliště: Skoro Brno

Příspěvek od TurboZ »

Forest píše:
Kornout píše:To sice ano, ale v případě nižšího tlaku se ten vzduch zase tolik neohřeje, jak když tlačíš třeba 1.6bar a pokud by teda u tlaku třeba 0,8bar nastal rozdíl mezi malým a velkým IC řádově v jednotkách stupňů, tak ta výměna IC zřejmě smysl nemá, akorát tím prohloubíš turbo díru, jak už tu psal scream. U větších tlaků je ten vzduch ohřátý více a tak potom je velikost IC využita lépe a hlavně tam toho vzduchu protéká podstatně více a úbytek objemu je také větší.
Ale my si neprotirecime (noteeth) ... jen si musime uvedomit urcite elementarni fakta:

1) teplota a tlak jsou v prime umere
2) zvysujici teplotou se vzduch roztahuje (klesa podil kysliku /nezbytneho ke efektivnimu prohoreni/ v dane jednotce obejmu)
3) zchlazenim prodluzujes zivotnost vsech komponentu systemu

Takze z toho vyplyva, ze pokud tlacis moc, tak tam tlacis velice ohraty, (tedy na kyslik chudy) vzduch. Ono mnoho lidi tu si mysli, ze tlak je vse, ale to neni smerodatne. Dulezite stale zustava, kolik natlacis co motoru objemu kysliku, ne pod jakym tlakem (noteeth)

http://www.m-p-c.com/turbomap.htm 8)

Nechlubte se pouze vysi tlaku, ale i teplotou nasavaneho vzduchu (hm)
Respekt... :)
Kdo jinému jámu - až se ucho utrhne!!
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“