Napsal: 13 lis 2006, 18:58
nedávno se tady někdo ptal kolik N.m. je schopný přenést hladex,tady bych měl odpověď...
Podstatnou předností spojky Haldex je její velice rychlá funkce. Již po natočení o pouhých 45 stupňů - to znamená na začátku první otáčky po "obdržení příkazu" uděleného pomocí elektronického signálu - je tlak dostatečný a vytvoří se tak odpovídající točivý moment pro zadní nápravu. Spojka upravuje moment plynule od nuly až po plný přenos, což odpovídá pohonu mezi předními a zadními koly v poměru 50:50. V závislosti na hodnotě tření je možné přenést na zadní nápravu dokonce až 100 procent hnacího momentu. Spojka je velmi robustní a může přenášet na zadní nápravu moment až ve výši 3200 Nm. To je ve srovnání s dosavadní viskózní spojkou více než dvojnásobek.
Podstatnou předností spojky Haldex je její velice rychlá funkce. Již po natočení o pouhých 45 stupňů - to znamená na začátku první otáčky po "obdržení příkazu" uděleného pomocí elektronického signálu - je tlak dostatečný a vytvoří se tak odpovídající točivý moment pro zadní nápravu. Spojka upravuje moment plynule od nuly až po plný přenos, což odpovídá pohonu mezi předními a zadními koly v poměru 50:50. V závislosti na hodnotě tření je možné přenést na zadní nápravu dokonce až 100 procent hnacího momentu. Spojka je velmi robustní a může přenášet na zadní nápravu moment až ve výši 3200 Nm. To je ve srovnání s dosavadní viskózní spojkou více než dvojnásobek.