Rozne druhy pohonov 4x4
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Rozne druhy pohonov 4x4
Precital som si tu snad vsetky prispevky na tuto temu ale stale som sa nedozvedel co som chcel vediet, tak zakladam tento topic.
1. Haldexy: Oktavia 4x4, VW 4motion, A3, TT.
ako to presne funguje, v com je vyhoda/nevyhoda oproti klasickemu quattru, da sa hovorit o permanentnom pohone 4x4 ? Ake je zhruba zvysenie spotreby oproti predohrabu ?
2. Torsen: o klasickom quattre som sa dozvedel toho zatial najviac, 2x diferak u novsich s elektronickou uzavierkou + medzinapravovy samosvorny Torsen. Ako to zhruba funguje viem, ake ma vyhody/nevyhody oproti 4motion, spotreba naviac proti predohrabu.
3. co stvorkolky ako Subaru, ako to je tam riesene ? nemam ziadne info
4. co samosvor na BMW vzadu a dalej hlavne novy X-drive ? nemam ziadne info
Ak som sa niekde pomylil uvedte to prosim na pravu mieru.
1. Haldexy: Oktavia 4x4, VW 4motion, A3, TT.
ako to presne funguje, v com je vyhoda/nevyhoda oproti klasickemu quattru, da sa hovorit o permanentnom pohone 4x4 ? Ake je zhruba zvysenie spotreby oproti predohrabu ?
2. Torsen: o klasickom quattre som sa dozvedel toho zatial najviac, 2x diferak u novsich s elektronickou uzavierkou + medzinapravovy samosvorny Torsen. Ako to zhruba funguje viem, ake ma vyhody/nevyhody oproti 4motion, spotreba naviac proti predohrabu.
3. co stvorkolky ako Subaru, ako to je tam riesene ? nemam ziadne info
4. co samosvor na BMW vzadu a dalej hlavne novy X-drive ? nemam ziadne info
Ak som sa niekde pomylil uvedte to prosim na pravu mieru.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 09 bře 2006, 14:34
- Bydliště: královehradecký kraj
Odpovědi: 0
Re: Rozne druhy pohonov 4x4
a to ti v tom ejště udělám bordel že u pašíka je 4motion stejný jako syncroROpa píše:Precital som si tu snad vsetky prispevky na tuto temu ale stale som sa nedozvedel co som chcel vediet, tak zakladam tento topic.
1. Haldexy: Oktavia 4x4, VW 4motion, A3, TT.
ako to presne funguje, v com je vyhoda/nevyhoda oproti klasickemu quattru, da sa hovorit o permanentnom pohone 4x4 ? Ake je zhruba zvysenie spotreby oproti predohrabu ?
2. Torsen: o klasickom quattre som sa dozvedel toho zatial najviac, 2x diferak u novsich s elektronickou uzavierkou + medzinapravovy samosvorny Torsen. Ako to zhruba funguje viem, ake ma vyhody/nevyhody oproti 4motion, spotreba naviac proti predohrabu.
3. co stvorkolky ako Subaru, ako to je tam riesene ? nemam ziadne info
4. co samosvor na BMW vzadu a dalej hlavne novy X-drive ? nemam ziadne info
Ak som sa niekde pomylil uvedte to prosim na pravu mieru.

Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1093
- Registrován: 23 led 2006, 20:25
- Bydliště: Praha-Zapad
Odpovědi: 0
ty si ale hodne mimo, nejdriv si to poradne nastuduj a pak poustej moudra pises nesmysliFABSA píše:jeden chytrejsi nez pruhej
HALDEX ten jen pripojuje zadni napravu kdyz je prokluz
TORSEN stalej pohon vsech kol
to jsou hlavni rozdily
passat ma Haldex i Torsen
zalezi hlavne na motorizaci
1,9 a 2,0 benzin atd maji haldex
2,5 TDi atd torsen
jak u audi tak VW seat skoda atd
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp


-
- Aktivista
- Příspěvky: 1093
- Registrován: 23 led 2006, 20:25
- Bydliště: Praha-Zapad
Odpovědi: 0
tak TT je defakto A3 neboli golf IV proste stejna platforma netusil jsem ze to musim vypisovat az tak do podrobnabokaco píše:Nejenom u A3 je haldex, ale i u TT.mvolesko píše:torsen=quattro (ale u A3 je to taky oznaceni quattro a je to haldex)
syncro, quattro, 4motion jsou jen obchodni oznaceni pro 4x4
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp


- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Odpovědi: 0
Nesmíte jít podle toho co je nalepený na zadku auta. Důležítá je orientace motoru v autě !!! Když je motor podél tak ja tam s nejvyšší pravděpodobností nějakej mezinápravový diferenciál torsten (Audi) nebo normální dif. (VW). Jde "jednoduše" implantovat do převodovky (až na automaty, tam nejde udělat dutej hnanej hřídel
ty maj Visco nebo Haldex) . Když je motor napříč je tam buď Visco spojka nebo Haldex (což je zjednodušeně: elektronicky řízená Visco) Snad jedinej motor napříč co má mezinápravovej diferenciál je Golf II Rally ,ale jestli jste někdo tu převodovku viděli, je to docela pěknej šelmostroj. Kouknete se do Etky nebo na internetu.

-
- Aktivista
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 09 bře 2006, 14:34
- Bydliště: královehradecký kraj
Odpovědi: 0
A u kterých aut s trvalým pohonem 4x4 vw používá normální dif. a ne torsen?vita píše:Nesmíte jít podle toho co je nalepený na zadku auta. Důležítá je orientace motoru v autě !!! Když je motor podél tak ja tam s nejvyšší pravděpodobností nějakej mezinápravový diferenciál torsten (Audi) nebo normální dif. (VW). Jde "jednoduše" implantovat do převodovky (až na automaty, tam nejde udělat dutej hnanej hřídelty maj Visco nebo Haldex) . Když je motor napříč je tam buď Visco spojka nebo Haldex (což je zjednodušeně: elektronicky řízená Visco) Snad jedinej motor napříč co má mezinápravovej diferenciál je Golf II Rally ,ale jestli jste někdo tu převodovku viděli, je to docela pěknej šelmostroj. Kouknete se do Etky nebo na internetu.
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel