Rozne druhy pohonov 4x4

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ROpa
Nováček
Příspěvky: 18
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2006, 10:21
Bydliště: Trencin

Rozne druhy pohonov 4x4

Příspěvek od ROpa »

Precital som si tu snad vsetky prispevky na tuto temu ale stale som sa nedozvedel co som chcel vediet, tak zakladam tento topic.

1. Haldexy: Oktavia 4x4, VW 4motion, A3, TT.
ako to presne funguje, v com je vyhoda/nevyhoda oproti klasickemu quattru, da sa hovorit o permanentnom pohone 4x4 ? Ake je zhruba zvysenie spotreby oproti predohrabu ?

2. Torsen: o klasickom quattre som sa dozvedel toho zatial najviac, 2x diferak u novsich s elektronickou uzavierkou + medzinapravovy samosvorny Torsen. Ako to zhruba funguje viem, ake ma vyhody/nevyhody oproti 4motion, spotreba naviac proti predohrabu.

3. co stvorkolky ako Subaru, ako to je tam riesene ? nemam ziadne info

4. co samosvor na BMW vzadu a dalej hlavne novy X-drive ? nemam ziadne info

Ak som sa niekde pomylil uvedte to prosim na pravu mieru.
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Re: Rozne druhy pohonov 4x4

Příspěvek od váha »

ROpa píše:Precital som si tu snad vsetky prispevky na tuto temu ale stale som sa nedozvedel co som chcel vediet, tak zakladam tento topic.

1. Haldexy: Oktavia 4x4, VW 4motion, A3, TT.
ako to presne funguje, v com je vyhoda/nevyhoda oproti klasickemu quattru, da sa hovorit o permanentnom pohone 4x4 ? Ake je zhruba zvysenie spotreby oproti predohrabu ?

2. Torsen: o klasickom quattre som sa dozvedel toho zatial najviac, 2x diferak u novsich s elektronickou uzavierkou + medzinapravovy samosvorny Torsen. Ako to zhruba funguje viem, ake ma vyhody/nevyhody oproti 4motion, spotreba naviac proti predohrabu.

3. co stvorkolky ako Subaru, ako to je tam riesene ? nemam ziadne info

4. co samosvor na BMW vzadu a dalej hlavne novy X-drive ? nemam ziadne info

Ak som sa niekde pomylil uvedte to prosim na pravu mieru.
a to ti v tom ejště udělám bordel že u pašíka je 4motion stejný jako syncro :P
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

u passata je u B3 a B4 visco, B5 a B5.5 torsen a B6 (tim myslim uplne posledni model) haldex
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
scream
Přispěvovatel
Příspěvky: 772
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:14

Příspěvek od scream »

B5 je stejny jako Quattrro ne?
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

torsen=quattro (ale u A3 je to taky oznaceni quattro a je to haldex)

syncro, quattro, 4motion jsou jen obchodni oznaceni pro 4x4
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
bokaco
Přispěvovatel
Příspěvky: 478
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2006, 17:41
Bydliště: okr. Klatovy

Příspěvek od bokaco »

mvolesko píše:torsen=quattro (ale u A3 je to taky oznaceni quattro a je to haldex)

syncro, quattro, 4motion jsou jen obchodni oznaceni pro 4x4
Nejenom u A3 je haldex, ale i u TT.
A4 2.5TDI V6 Avant Quattro 2002 132kW 8E B6, manual 6-ti; all origo
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

mvolesko píše:u passata je u B3 a B4 visco, B5 a B5.5 torsen a B6 (tim myslim uplne posledni model) haldex
samozřejmě sem myslel B5 a 3BG ;)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
FABSA
Přispěvovatel
Příspěvky: 362
Odpovědi: 0
Registrován: 10 dub 2006, 19:05

Příspěvek od FABSA »

jeden chytrejsi nez pruhej

HALDEX ten jen pripojuje zadni napravu kdyz je prokluz

TORSEN stalej pohon vsech kol

to jsou hlavni rozdily


passat ma Haldex i Torsen


zalezi hlavne na motorizaci

1,9 a 2,0 benzin atd maji haldex

2,5 TDi atd torsen

jak u audi tak VW seat skoda atd (LOL)
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

FABSA píše:jeden chytrejsi nez pruhej

HALDEX ten jen pripojuje zadni napravu kdyz je prokluz

TORSEN stalej pohon vsech kol

to jsou hlavni rozdily


passat ma Haldex i Torsen


zalezi hlavne na motorizaci

1,9 a 2,0 benzin atd maji haldex

2,5 TDi atd torsen

jak u audi tak VW seat skoda atd (LOL)
ty si ale hodne mimo, nejdriv si to poradne nastuduj a pak poustej moudra pises nesmysli
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

bokaco píše:
mvolesko píše:torsen=quattro (ale u A3 je to taky oznaceni quattro a je to haldex)

syncro, quattro, 4motion jsou jen obchodni oznaceni pro 4x4
Nejenom u A3 je haldex, ale i u TT.
tak TT je defakto A3 neboli golf IV proste stejna platforma netusil jsem ze to musim vypisovat az tak do podrobna
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Nesmíte jít podle toho co je nalepený na zadku auta. Důležítá je orientace motoru v autě !!! Když je motor podél tak ja tam s nejvyšší pravděpodobností nějakej mezinápravový diferenciál torsten (Audi) nebo normální dif. (VW). Jde "jednoduše" implantovat do převodovky (až na automaty, tam nejde udělat dutej hnanej hřídel :) ty maj Visco nebo Haldex) . Když je motor napříč je tam buď Visco spojka nebo Haldex (což je zjednodušeně: elektronicky řízená Visco) Snad jedinej motor napříč co má mezinápravovej diferenciál je Golf II Rally ,ale jestli jste někdo tu převodovku viděli, je to docela pěknej šelmostroj. Kouknete se do Etky nebo na internetu.
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

vita píše:Nesmíte jít podle toho co je nalepený na zadku auta. Důležítá je orientace motoru v autě !!! Když je motor podél tak ja tam s nejvyšší pravděpodobností nějakej mezinápravový diferenciál torsten (Audi) nebo normální dif. (VW). Jde "jednoduše" implantovat do převodovky (až na automaty, tam nejde udělat dutej hnanej hřídel :) ty maj Visco nebo Haldex) . Když je motor napříč je tam buď Visco spojka nebo Haldex (což je zjednodušeně: elektronicky řízená Visco) Snad jedinej motor napříč co má mezinápravovej diferenciál je Golf II Rally ,ale jestli jste někdo tu převodovku viděli, je to docela pěknej šelmostroj. Kouknete se do Etky nebo na internetu.
A u kterých aut s trvalým pohonem 4x4 vw používá normální dif. a ne torsen?
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

To je různý. Torsten maj hodně Audiny (asi nějakej patent) U starejch passatu (B2) je normalni dif. a u novějších (B5) torsen. Nejlepší je se podívat do Etky.
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

vita píše:To je různý. Torsten maj hodně Audiny (asi nějakej patent) U starejch passatu (B2) je normalni dif. a u novějších (B5) torsen. Nejlepší je se podívat do Etky.
no to zní rozumě ;)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“