Oleje Mobil
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 30 čer 2008, 20:46
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Teorie a praxe by v tomto případě měli jít ruku v ruce, normy jsou pevně dané a rozsah v SAE40 je do 20ti %, otázkou spíš je, jestli je dodržována vždy technologická kázeň při výrobě těch kterých olejů a jestli ty deklarované vlastnosti odpovídají skutečně tomu co je deklarováno. Pr**er je, že u nás není labolatoř, která umí otestovat olej dle API nebo Acea. Většinou se spoléhá na deklaraci danou aditivačním balíkem, kterým se ohání různí "výrobci" olejů, ale jestli opravdu dodržují to co mají, se nedá normálními prostředky zjistit a ani není vůle.
Jsem ochotný dát na tlakový test olej Mobil S 10W-40 proti Mobil1 0W-40, v odpovídajícím motoru s olejovým čerpadlem s vůlemi v mezích daných normou. Vždy je potřeba porovnávat "stejné". Tlak bude stejný, mám to vyzkoušené na svém autě....
Jsem ochotný dát na tlakový test olej Mobil S 10W-40 proti Mobil1 0W-40, v odpovídajícím motoru s olejovým čerpadlem s vůlemi v mezích daných normou. Vždy je potřeba porovnávat "stejné". Tlak bude stejný, mám to vyzkoušené na svém autě....
Zřejmě si nepochopil pointu a u toho tlaku jsi zapoměl uvést pří jaké teplotě a otáčkách.Nicméně výběr oleje bych hlavně přizpůsobil,jízdnímu režimu,pokud jezdíš dálky ,dej 15W40 ktrej bude postačovat ,pokud jezdíš město dej 5W40 protože při čestějším strartování líp maže.Jinak nechápu co chceš porovnávat takovej test je o ho.... Jinak zkušeben je tady dost který jsou shopny otestova základní parametry a deklarovaný parametry olejů,ta zkušebny o kterých mluvíš se používají při vývoji receptur a není potřeba je tady vlastnit.
A4 8K5
každej olejář ti řekne, že olej třeba 10W60 je sice lákavý pro zákazníka na pohled, ale hrozně těžko se těch vlastností (toho rozdílu viskozit zima-horko) dosahuje. Musí se používat speciální aditiva která to zajistí,ale tím jdou ostatní vlastnosti oleje do háje. (střihová stabilita...)
HTHS (vysokoteplotní) viskozita je zajímavý údaj hlavně co se týká spotřeby motoru. Je snaha tu HTHS viskozitu oleje snižovat, snižuje se pak odpor v motoru - z toho oleje XW30 atd. Ale na to musí být motor konstruován. Pro normální starší motory to nejni nic pěknýho a turbo na dálnici ve 40C venku ti pěkně poděkuje. Jak psal Marek, ty motory jsou starý vykopávky (konstrukčně) tak co řešíte. dodržovat normu VW a jezdit.
Z těch olejů na začátku (1. příspěvek) bych dal 5W40 ostatní je naprosto zbytečný 5W teče kolem - 40, to čekáte takovou zimu??
HTHS (vysokoteplotní) viskozita je zajímavý údaj hlavně co se týká spotřeby motoru. Je snaha tu HTHS viskozitu oleje snižovat, snižuje se pak odpor v motoru - z toho oleje XW30 atd. Ale na to musí být motor konstruován. Pro normální starší motory to nejni nic pěknýho a turbo na dálnici ve 40C venku ti pěkně poděkuje. Jak psal Marek, ty motory jsou starý vykopávky (konstrukčně) tak co řešíte. dodržovat normu VW a jezdit.
Z těch olejů na začátku (1. příspěvek) bych dal 5W40 ostatní je naprosto zbytečný 5W teče kolem - 40, to čekáte takovou zimu??

Naposledy upravil(a) MirekX dne 17 pro 2009, 22:41, celkem upraveno 1 x.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Ano, s tím lze souhlasit.pasa píše:Nicméně výběr oleje bych hlavně přizpůsobil,jízdnímu režimu,pokud jezdíš dálky ,dej 15W40 ktrej bude postačovat ,pokud jezdíš město dej 5W40 protože při čestějším strartování líp maže.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 77
- Registrován: 30 čer 2008, 20:46
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Můj názor je, že s tou 5W-50 od Mobilu jsi chybu v žádném případě neudělal, normu VW505.00 plní a že je pro tenhle motor "nadstandardní"? alespoň máš dobrý pocit. S tímhle olejem určitě nezadřeš, tlak v mazací soustavě bude vysoký, tekutost za arktických mrazů vynikající a ochrana motoru proti opotřebení zřejmě maximální možná. Utratil jsi za něho cca o 600,-Kč víc než za "Tesco"olej a to jsou sice peníze, ale mnoho "šetřilů" na jedné straně takovéto peníze vyhodí za páteční chlastačku a pak zas přemýšlí, na čem ušetří.kawas píše:takze myslite ze ta viskozita 5W50 jako celorocni olej pro TDI je nevhodna
mam tam radsi dat priste 5w40 nebo 30
Naposledy upravil(a) perry dne 19 pro 2009, 13:33, celkem upraveno 1 x.
Marek:
Tak především - výrobce motorů VW má jednu specifikaci pro motory TDi, a tou je VW 505.00. Nemá jich víc, takže nevím, o čem tu mluvíš. A osobně budu TDi klidně mazat olejem SAE 15W/40, který splňuje VW 505.00 - nevidím jediný rozumný důvod, proč bych to nemohl udělat.
Každej může mazat čím chce, ale měl by vědět kdy a čím pokud chce motor udržet v dobré kondici.
Don Saliery - Souhlas.
Specifikace je laťka, když přes ni olej přeleze, výrobce zaručuje předpokládanou životnost motoru, tj 200k a 8 let. To ale neznamená že všechny oleje, které specifikaci splňují jsou stejné. Měřítkem kvality oleje je míra opotřebení, za daných provozních podmínek, takže než tady budeš napadat lidi a hlásat svoje teorie Marku, měl bys provést měření opotřebení s 15W40 a 10W40, je to 60 - 80%!!!! Nechal jsi to někdy měřit? Spolupracuješ s tribotechnickou laboratoří?
Takže jak se tu píše podle toho co od auta chci, volím olej. Pokud chci spolehlivost, velký proběh km volím kvalitní značkové oleje. Pokud najedu 6k ročně, a nejezdím v zimě, klidně i ten minerál, radši značkový.
Tak především - výrobce motorů VW má jednu specifikaci pro motory TDi, a tou je VW 505.00. Nemá jich víc, takže nevím, o čem tu mluvíš. A osobně budu TDi klidně mazat olejem SAE 15W/40, který splňuje VW 505.00 - nevidím jediný rozumný důvod, proč bych to nemohl udělat.
Každej může mazat čím chce, ale měl by vědět kdy a čím pokud chce motor udržet v dobré kondici.
Don Saliery - Souhlas.
Specifikace je laťka, když přes ni olej přeleze, výrobce zaručuje předpokládanou životnost motoru, tj 200k a 8 let. To ale neznamená že všechny oleje, které specifikaci splňují jsou stejné. Měřítkem kvality oleje je míra opotřebení, za daných provozních podmínek, takže než tady budeš napadat lidi a hlásat svoje teorie Marku, měl bys provést měření opotřebení s 15W40 a 10W40, je to 60 - 80%!!!! Nechal jsi to někdy měřit? Spolupracuješ s tribotechnickou laboratoří?
Takže jak se tu píše podle toho co od auta chci, volím olej. Pokud chci spolehlivost, velký proběh km volím kvalitní značkové oleje. Pokud najedu 6k ročně, a nejezdím v zimě, klidně i ten minerál, radši značkový.
G3 Variant synchro
Ale já jezdím v zimě a ročně najedu přes 30.000 km. Moje první služební Octavia měla na oleje Mogul řady GX s viskozitami 10W/40 a 15W/40 najeto přes půl milionu a nebyl problém. Kompresní tlaky přes 30 Bar a mezi výměnami se olej nedoléval, neb to nebylo třeba. A naprosto stejně jsem na tom nyní s Galaxy. Takže já zkušenosti mám........
.
Nikomu své názory nevnucuji a mnohokrát jsem tu napsal, ať si každý do motoru leje, co chce.

Nikomu své názory nevnucuji a mnohokrát jsem tu napsal, ať si každý do motoru leje, co chce.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ale o tom přece řeč nebyla.....Marek77 píše:Ale já jezdím v zimě a ročně najedu přes 30.000 km. Moje první služební Octavia měla na oleje Mogul řady GX s viskozitami 10W/40 a 15W/40 najeto přes půl milionu a nebyl problém. Kompresní tlaky přes 30 Bar a mezi výměnami se olej nedoléval, neb to nebylo třeba. A naprosto stejně jsem na tom nyní s Galaxy. Takže já zkušenosti mám.........
Nikomu své názory nevnucuji a mnohokrát jsem tu napsal, ať si každý do motoru leje, co chce.
G3 Variant synchro
Nečetl jsem to celé, takže pokud opakuju něčí moudra, tak pardon.
Já osobně mám jako značku rád Liquy Moly, ale žádný olej není asi vysloveně špatný.
K té viskozitě 5W-50 je hezký olej, ovšem to 50 v názvu je pro vysoce teplotně namáhané motory. V případě TDI bych to odhadl na kurevsky sw přečipovaný tdi s malym (žádnym) chladičem oleje honění po neměckejch dálnicích co to jde.
Jelikož nemáš PD motor, tak nepotřebuješ extrémní odolnost oleje proti trhání filmu za vysokých tlaků.
Já osobně mám jako značku rád Liquy Moly, ale žádný olej není asi vysloveně špatný.
K té viskozitě 5W-50 je hezký olej, ovšem to 50 v názvu je pro vysoce teplotně namáhané motory. V případě TDI bych to odhadl na kurevsky sw přečipovaný tdi s malym (žádnym) chladičem oleje honění po neměckejch dálnicích co to jde.
Jelikož nemáš PD motor, tak nepotřebuješ extrémní odolnost oleje proti trhání filmu za vysokých tlaků.
Nehledě k tomu, že oleje viskozit SAE 50 a vyšších navíc nepříznivě ovlivňují spotřebu paliva (jednoduše mají vyšší pasivní odpory).
Olej viskozity SAE 50 bych možná používal, kdybych žil v UAE, Egyptě, Tunisu a podobných zemích. Jinak jsou to vyhozené peníze
Olej viskozity SAE 50 bych možná používal, kdybych žil v UAE, Egyptě, Tunisu a podobných zemích. Jinak jsou to vyhozené peníze
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)