Stránka 2 z 4
Napsal: 17 pro 2009, 21:28
od perry
Teorie a praxe by v tomto případě měli jít ruku v ruce, normy jsou pevně dané a rozsah v SAE40 je do 20ti %, otázkou spíš je, jestli je dodržována vždy technologická kázeň při výrobě těch kterých olejů a jestli ty deklarované vlastnosti odpovídají skutečně tomu co je deklarováno. Pr**er je, že u nás není labolatoř, která umí otestovat olej dle API nebo Acea. Většinou se spoléhá na deklaraci danou aditivačním balíkem, kterým se ohání různí "výrobci" olejů, ale jestli opravdu dodržují to co mají, se nedá normálními prostředky zjistit a ani není vůle.
Jsem ochotný dát na tlakový test olej Mobil S 10W-40 proti Mobil1 0W-40, v odpovídajícím motoru s olejovým čerpadlem s vůlemi v mezích daných normou. Vždy je potřeba porovnávat "stejné". Tlak bude stejný, mám to vyzkoušené na svém autě....
Napsal: 17 pro 2009, 22:18
od pasa
Zřejmě si nepochopil pointu a u toho tlaku jsi zapoměl uvést pří jaké teplotě a otáčkách.Nicméně výběr oleje bych hlavně přizpůsobil,jízdnímu režimu,pokud jezdíš dálky ,dej 15W40 ktrej bude postačovat ,pokud jezdíš město dej 5W40 protože při čestějším strartování líp maže.Jinak nechápu co chceš porovnávat takovej test je o ho.... Jinak zkušeben je tady dost který jsou shopny otestova základní parametry a deklarovaný parametry olejů,ta zkušebny o kterých mluvíš se používají při vývoji receptur a není potřeba je tady vlastnit.
Napsal: 17 pro 2009, 22:34
od MirekX
každej olejář ti řekne, že olej třeba 10W60 je sice lákavý pro zákazníka na pohled, ale hrozně těžko se těch vlastností (toho rozdílu viskozit zima-horko) dosahuje. Musí se používat speciální aditiva která to zajistí,ale tím jdou ostatní vlastnosti oleje do háje. (střihová stabilita...)
HTHS (vysokoteplotní) viskozita je zajímavý údaj hlavně co se týká spotřeby motoru. Je snaha tu HTHS viskozitu oleje snižovat, snižuje se pak odpor v motoru - z toho oleje XW30 atd. Ale na to musí být motor konstruován. Pro normální starší motory to nejni nic pěknýho a turbo na dálnici ve 40C venku ti pěkně poděkuje. Jak psal Marek, ty motory jsou starý vykopávky (konstrukčně) tak co řešíte. dodržovat normu VW a jezdit.
Z těch olejů na začátku (1. příspěvek) bych dal 5W40 ostatní je naprosto zbytečný 5W teče kolem - 40, to čekáte takovou zimu??

Napsal: 17 pro 2009, 22:35
od Marek77
pasa píše:Nicméně výběr oleje bych hlavně přizpůsobil,jízdnímu režimu,pokud jezdíš dálky ,dej 15W40 ktrej bude postačovat ,pokud jezdíš město dej 5W40 protože při čestějším strartování líp maže.
Ano, s tím lze souhlasit.
Napsal: 18 pro 2009, 10:47
od perry
pasa píše:Zřejmě si nepochopil pointu
Neodpovídal jsem na Tvůj příspěvek, ale na Markův výše,holt jsem měl citovat....Jinak v podstatě souhlasím s tím co jsi psal v obou příspěvcích...
Napsal: 18 pro 2009, 13:47
od kawas
takze myslite ze ta viskozita 5W50 jako celorocni olej pro TDI je nevhodna
mam tam radsi dat priste 5w40 nebo 30
Napsal: 18 pro 2009, 18:26
od perry
kawas píše:takze myslite ze ta viskozita 5W50 jako celorocni olej pro TDI je nevhodna
mam tam radsi dat priste 5w40 nebo 30
Můj názor je, že s tou 5W-50 od Mobilu jsi chybu v žádném případě neudělal, normu VW505.00 plní a že je pro tenhle motor "nadstandardní"? alespoň máš dobrý pocit. S tímhle olejem určitě nezadřeš, tlak v mazací soustavě bude vysoký, tekutost za arktických mrazů vynikající a ochrana motoru proti opotřebení zřejmě maximální možná. Utratil jsi za něho cca o 600,-Kč víc než za "Tesco"olej a to jsou sice peníze, ale mnoho "šetřilů" na jedné straně takovéto peníze vyhodí za páteční chlastačku a pak zas přemýšlí, na čem ušetří.
Napsal: 18 pro 2009, 20:55
od nogis
5W-50 je úplná blbost, sice je výkonnej, ale rozhodně není vhodnej na běžný ježdění v sériovém autě. Rozhodně bych ho v motoru nenechal 15tkm. Daleko lepší je 40, případně 30. Jejich výhody jsou tady myslím popsány až dost...
Napsal: 18 pro 2009, 21:14
od pasa
Nic se nděje ,jenom si motoru poskytl luxus kterej nevyužije ,pokud splňuje normu výrodce motoru ,tak to neřeš.Taky dávám LL ale nechávám ho tam 15t.
Napsal: 19 pro 2009, 13:00
od bobG3
Marek:
Tak především - výrobce motorů VW má jednu specifikaci pro motory TDi, a tou je VW 505.00. Nemá jich víc, takže nevím, o čem tu mluvíš. A osobně budu TDi klidně mazat olejem SAE 15W/40, který splňuje VW 505.00 - nevidím jediný rozumný důvod, proč bych to nemohl udělat.
Každej může mazat čím chce, ale měl by vědět kdy a čím pokud chce motor udržet v dobré kondici.
Don Saliery - Souhlas.
Specifikace je laťka, když přes ni olej přeleze, výrobce zaručuje předpokládanou životnost motoru, tj 200k a 8 let. To ale neznamená že všechny oleje, které specifikaci splňují jsou stejné. Měřítkem kvality oleje je míra opotřebení, za daných provozních podmínek, takže než tady budeš napadat lidi a hlásat svoje teorie Marku, měl bys provést měření opotřebení s 15W40 a 10W40, je to 60 - 80%!!!! Nechal jsi to někdy měřit? Spolupracuješ s tribotechnickou laboratoří?
Takže jak se tu píše podle toho co od auta chci, volím olej. Pokud chci spolehlivost, velký proběh km volím kvalitní značkové oleje. Pokud najedu 6k ročně, a nejezdím v zimě, klidně i ten minerál, radši značkový.
Napsal: 20 pro 2009, 18:52
od Marek77
Ale já jezdím v zimě a ročně najedu přes 30.000 km. Moje první služební Octavia měla na oleje Mogul řady GX s viskozitami 10W/40 a 15W/40 najeto přes půl milionu a nebyl problém. Kompresní tlaky přes 30 Bar a mezi výměnami se olej nedoléval, neb to nebylo třeba. A naprosto stejně jsem na tom nyní s Galaxy. Takže já zkušenosti mám........

.
Nikomu své názory nevnucuji a mnohokrát jsem tu napsal, ať si každý do motoru leje, co chce.
Napsal: 20 pro 2009, 20:30
od bobG3
Marek77 píše:Ale já jezdím v zimě a ročně najedu přes 30.000 km. Moje první služební Octavia měla na oleje Mogul řady GX s viskozitami 10W/40 a 15W/40 najeto přes půl milionu a nebyl problém. Kompresní tlaky přes 30 Bar a mezi výměnami se olej nedoléval, neb to nebylo třeba. A naprosto stejně jsem na tom nyní s Galaxy. Takže já zkušenosti mám........

.
Nikomu své názory nevnucuji a mnohokrát jsem tu napsal, ať si každý do motoru leje, co chce.
Ale o tom přece řeč nebyla.....
Napsal: 23 pro 2009, 14:21
od lt.kubosh
Nečetl jsem to celé, takže pokud opakuju něčí moudra, tak pardon.
Já osobně mám jako značku rád Liquy Moly, ale žádný olej není asi vysloveně špatný.
K té viskozitě 5W-50 je hezký olej, ovšem to 50 v názvu je pro vysoce teplotně namáhané motory. V případě TDI bych to odhadl na kurevsky sw přečipovaný tdi s malym (žádnym) chladičem oleje honění po neměckejch dálnicích co to jde.
Jelikož nemáš PD motor, tak nepotřebuješ extrémní odolnost oleje proti trhání filmu za vysokých tlaků.
Napsal: 31 pro 2009, 16:56
od Marek77
Nehledě k tomu, že oleje viskozit SAE 50 a vyšších navíc nepříznivě ovlivňují spotřebu paliva (jednoduše mají vyšší pasivní odpory).
Olej viskozity SAE 50 bych možná používal, kdybych žil v UAE, Egyptě, Tunisu a podobných zemích. Jinak jsou to vyhozené peníze
Napsal: 07 úno 2010, 19:14
od Golfisko
Kdyby někdo sháněl levně Mobila mají teďka v Halfords v Plzni (jinde jistě také)
Mobil Super S 10W/40 5L za 449 Kč 